Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(15)
Forma i typ
Książki
(15)
Publikacje naukowe
(7)
Publikacje fachowe
(4)
Proza
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(13)
wypożyczone
(5)
tylko na miejscu
(2)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia dla dorosłych
(12)
Czytelnia naukowa
(2)
Filia Os. Kochanowskiego
(1)
Filia Os. Wólki
(1)
Filia Os. Przydworcowe
(1)
Filia Os. Gorzków
(1)
Filia Os. Millenium
(1)
Filia Os. Gołąbkowice
(2)
Autor
Batorowicz Beata
(1)
Buchnat Marzena
(1)
Chrabota Urszula
(1)
Cieślik Elżbieta
(1)
Dyrda Jolanta
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Gumienny Beata
(1)
Jasielska Aleksandra (1972- )
(1)
Kielin Jacek (1965- )
(1)
Komorowska Agata (2002- )
(1)
Komorowska Olga
(1)
Kościelska Małgorzata (1944- )
(1)
Kuleczka-Raszewska Maria
(1)
Kulis Aleksandra
(1)
Kędzierski Sławomir
(1)
Liwo Helena
(1)
Materny Katarzyna
(1)
Ryrych Katarzyna (1959- )
(1)
Sakowicz Anna (1972- )
(1)
Sheffer Edith
(1)
Szmurło Małgorzata (lekarz)
(1)
Wójcik Magdalena (pedagog)
(1)
Łaba-Hornecka Agnieszka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(8)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(12)
Kraj wydania
Polska
(15)
Język
polski
(15)
Odbiorca
Pedagodzy specjalni
(2)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Pedagodzy
(1)
Przedszkola
(1)
Psycholodzy
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(15)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Dziecko autystyczne
(2)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczyciele
(2)
Rehabilitacja medyczna
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Rodzeństwo
(2)
Uczucia
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Akcja T4
(1)
Asperger, Hans (1906-1980)
(1)
Biblioterapia
(1)
Dyskryminacja chorych i niepełnosprawnych
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niepełnosprawne fizycznie
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Eutanazja
(1)
Hortiterapia
(1)
II wojna światowa (1939-1945)
(1)
Integracja społeczna
(1)
Kinezjologia edukacyjna
(1)
Kompetencje zawodowe
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Lekarze
(1)
Ludobójstwo niemieckie (1939-1945)
(1)
Młodzież
(1)
Nazizm
(1)
Niepełnosprawność intelektualna
(1)
Niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Przemoc
(1)
Rodzina
(1)
Rodzina zastępcza
(1)
Samodzielność
(1)
Szkoły ogólnodostępne
(1)
Szpitale psychiatryczne
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Wsparcie edukacyjne
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowankowie domów dziecka
(1)
Zaburzenia integracji percepcyjno-motorycznej
(1)
Zaburzenia zachowania
(1)
Zabójstwo
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
1901-2000
(1)
1939-1945
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Niemcy
(2)
Austria
(1)
Gatunek
Monografia
(2)
Podręcznik
(2)
Raport z badań
(2)
Opracowanie
(1)
Poradnik
(1)
Powieść
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Reportaż
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(7)
Medycyna i zdrowie
(6)
Psychologia
(3)
Historia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
15 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Dzieci Aspergera : medycyna na usługach III Rzeszy / Edith Sheffer ; przekład Sławomir Kędzierski. - Poznań : Wydawnictwo Poznańskie, copyright 2019. - 431, [1] strona, [8] stron tablic : fotografie ; 21 cm.
Hans Asperger był uznanym wiedeńskim psychiatrą, który w uniwersyteckiej klinice dziecięcej badał osoby z zaburzeniami umysłowymi. Brał również udział w nazistowskiej akcji mordowania niepełnosprawnych dzieci. Dbał o „higienę rasową” w III Rzeszy. Reżim nazistowski sortował ludzi według rasy, religii i kondycji fizycznej. Nazistowscy psychiatrzy wybierali dzieci z różnymi zaburzeniami rozwoju, zwłaszcza z autyzmem. Asperger i jego koledzy starali się je „przekształcać” w produktywnych obywateli Rzeszy. Te, które uznali za nieuleczalne, wysyłano do kliniki Spiegelgrund, a następnie zabijano. „Dzieci Aspergera” to przejmująca książka o tym, co człowiek może zrobić drugiemu – słabszemu. To również opowieść o człowieku wplątanym w morderczą ideologię i historia początków badań nad autyzmem, która zmusza do rozważań nad dziedzictwem hitlerowskiej nauki. *** Edith Sheffer jest historyczką zajmującą się Niemcami i Europą Wschodnią. Pracuje w Instytucie Studiów Europejskich na University of California w Berkeley.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 94(100)"1939/1945" (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
(Engram)
Poradnik dla osób pracujących z dziećmi niepełnosprawnymi i autystycznymi. Inspiracją do jej napisania była osobista fascynacja autorki przyrodą, możliwościami wykorzystania jej walorów oraz pasja pracy z dziećmi. Powstała w wyniku wieloletniej praktyki zawodowej, w której autorka łączy różne metody i formy terapii, by w optymalnym stopniu wspomagać rozwój psychofizyczny dzieci z różnymi niepełnosprawnościami. Książka zawiera: program ogrodoterapii dla przedszkolaków, w tym dzieci z niepełnosprawnością sprzężoną i autyzmem, przykłady scenariuszy zajęć w ogrodzie z uwzględnieniem pór roku, narzędzie diagnostyczne umożliwiające ewaluację, teksty piosenek wykorzystanych w programie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pozwól mu się zagubić / Olga Komorowska, Agata Komorowska. - Wydanie I. - Kraków : Impuls, 2023. - 162, [3] strony : fotografie, ilustracje ; 24 cm.
Trzymasz w ręku kursoksiążkę napisaną przez mamę i córkę. Obie chcemy, żeby osoby z niepełnosprawnością intelektualną były bardziej samodzielne i żeby pewne stereotypy o niej zniknęły. Obie też dobrze znamy tę niepełnosprawność, chociaż z różnej strony. W książce znajdziesz tematy związane z samodzielnością, ale również z poczuciem własnej wartości, z komunikacją z dzieckiem, z przekonaniami, które w nas tkwią, z potrzebą akceptacji błędów popełnianych przez nasze dziecko. Wszystkie te aspekty mają na nie wpływ na jego odwagę do podejmowania działań, a w konsekwencji na samodzielność. Każdy rozdział kończy się materiałami do indywidualnej pracy. W środku znalazły się także przeprowadzone przez nas wywiady z ciekawymi osobami dotyczące samodzielności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Siła miłości : historia oparta na prawdziwych wydarzeniach / Anna Sakowicz. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Luna - Marginesy, 2021. - 350, [2] strony ; 21 cm.
Gdzie jest granica miłości i czy w ogóle taka istnieje? Malwina i Adam Ostrowscy, specjalistyczna rodzina zastępcza, przyjmują pod swój dach niemowlę. O chłopca przez dwa lata walczy biologiczna matka. Kiedy udaje się wreszcie ustalić sytuację prawną dziecka, na stałe trafia ono do Ostrowskich, gdyż nie ma chętnych na adopcję Kacpra. Okazuje się, że nikt nie chce dziecka z zaburzeniami intelektualnymi. Malwina z Adamem kosztem własnych dorastających dzieci wkładają wiele wysiłku, by zapewnić Kacprowi odpowiedni rozwój. Z wiekiem chłopiec ujawnia skłonności do przemocy wobec słabszych. Malwina i Adam stają przed dylematem: zakończyć opiekę nad dwunastoletnim Kacprem i rozwiązać rodzinę zastępczą czy nie? Każdy wybór niesie za sobą czyjeś cierpienie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone (2 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.162.1-3 (1 egz.)
Filia nieczynna z powodu awarii do odwołania.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.162.1-3 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce zaprezentowano dane podłużne dotyczące wybranych zasobów szkół ogólnodostępnych, ważne dla jakości kształcenia uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną. Kształcenie uczniów z niepełnosprawnością w warunkach włączających jest jednym z kluczowych kierunków przemian kształcenia specjalnego i systemów szkolnych we współczesnym świecie. Upowszechnianie się takich praktyk to z jednej strony ogólnoświatowy trend, z drugiej zaś trudne zadanie, do którego realizacji szkoły są z reguły słabo przygotowane. Osiągnięcie wysokiego poziomu edukacji włączającej zależy od wielu wymiarów funkcjonowania szkół, a właściwie całych systemów szkolnych. Wydaje się zatem interesujące, jaka jest dynamika tych przemian.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi stanowi ważny i coraz częściej spotykany podmiot w rzeczywistości edukacyjnej. Czy współczesna szkoła, realizując kluczowe dla edukacji kompetencje, jest dla niego szansą rozwoju? W jaki sposób nauczyciel może stać się inspiratorem procesu uczenia się dziecka z dysfunkcjami - to zasadnicze pytania, jakie zostały postawione w książce. Szkoła - nauczyciel - uczeń: trzy obszary refleksji nad dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej - jak nauczać skutecznie? Dziecko z dysfunkcją słuchu: "zdarzenie krytyczne" dla praktyki pedagogicznej Specyficzne trudności w uczeniu się jako przyczyna niepowodzeń szkolnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wiedza dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną o emocjach / Marzena Buchnat, Aleksandra Jasielska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2022. - 142, [2] strony : rysunki, tabele ; 24 cm.
W publikacji została opisana wiedza na temat emocji podstawowych posiadanych przez dzieci z niepełnosprawnością intelektualną (NI). Zaprezentowano w niej badania: porównawcze dotyczące wiedzy o zdziwieniu dzieci z lekką NI i dzieci w normie intelektualnej, badania jakościowe językowego obrazu wiedzy o emocjach podstawowych dzieci z lekką NI, a także badania wiedzy o emocjach młodzieży z umiarkowaną NI. Podstawowym założeniem było ujawnienie, jak kształtuje się wiedza o emocjach podstawowych w obrębie poszczególnych kodów: obrazowego, werbalnego i abstrakcyjnego ze względu na poziom funkcjonowania intelektualnego. Do pomiaru dziecięcej wiedzy o emocjach podstawowych stworzono autorskie narzędzie WE06. Uzyskane wyniki dostarczały informacji na temat wiedzy o emocjach podstawowych dzieci z NI, charakteryzując tę wiedzę i wskazując prawidłowości w jej kształtowaniu w obrębie poszczególnych kodów w zależności od poziomu funkcjonowania intelektualnego. Wiedza ta natomiast stanowi przesłankę do podjęcia efektywnych działań terapeutycznych. Przedstawione opracowanie zostało napisane czytelnym językiem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wyspa mojej siostry / Katarzyna Ryrych. - Wydanie IV., trzecie w Wydawnictwie Literatura. - Łódź : Wydawnictwo Literatura, 2019. - 85, [3] strony ; 23 cm.
I Nagroda w II Konkursie Literackim im. Astrid Lindgren, 2010.
Wyruszamy na przygodę, na którą zabiera nas Marysia. Ma ona starszą siostrę Pipi, która różni się od niej. Żyje ona jakby na własnej wyspie, dość samotnej wyspie. Marysia pokazuje nam, jak wygląda dzień jej siostry, z czym musi się mierzyć oraz jak odczuwa świat dookoła niej. Z drugiej strony pokazuje nam, że pomimo tych różnic Pipi jest dzieckiem takim samym jak ona i tak jak inne dzieci potrzebuje przyjaźni i miłości. Marysia tłumaczy tym samym, że nie warto oceniać innych, lepiej spróbować ich zrozumieć i nie zmuszać ich do życia "po naszemu".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brak informacji o dostępności: sygn. III/Po (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opracowanie podejmuje próbę konsolidacji problemów edukacyjnych dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w płaszczyźnie ich dobra równouprawnienia do udziału w życiu społecznym prawa do autonomicznego funkcjonowania oraz samorealizacji w dorosłości postulowanych w imię humanizmu i zwykłego człowieczeństwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej