Wojnarowski Arkadiusz
Sortowanie
Źródło opisu
Legimi
(1)
Katalog zbiorów
(1)
Forma i typ
E-booki
(1)
Książki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia dla dorosłych
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Bekker Alfred
(1673)
Vandenberg Patricia
(1164)
Kotwica Wojciech
(783)
Wojnarowski Arkadiusz
(-)
Kowalska Dorota
(671)
Doyle Arthur Conan
(641)
Szujski Józef (1835-1883)
(620)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(587)
Wallace Edgar
(584)
Cartland Barbara
(494)
Kochanowski Jan
(484)
Drewnowski Jacek (1974- )
(480)
Shakespeare William
(462)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(443)
Dickens Charles
(442)
Buchner Friederike von
(438)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(438)
Maybach Viola
(434)
Hackett Pete
(433)
Waidacher Toni
(423)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(414)
Verne Jules
(391)
Konopnicka Maria
(375)
Twain Mark
(362)
Popławska Anna
(351)
Roberts Nora (1950- )
(350)
May Karl
(345)
Poe Edgar Allan
(342)
Ludwikowska Jolanta
(333)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(327)
Christie Agatha (1890-1976)
(319)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(307)
Disney Walt (1901-1966)
(304)
Rzehak Wojciech (1967- )
(298)
London Jack
(297)
Prus Bolesław (1847-1912)
(294)
Fabianowska Małgorzata
(292)
Dönges Günter
(286)
Mahr Kurt
(284)
Shakespeare William (1564-1616)
(284)
Boy-Żeleński Tadeusz
(281)
Darlton Clark
(280)
Leśmian Bolesław
(279)
Ewers H.G
(278)
Steel Danielle (1947- )
(275)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(275)
Zarawska Patrycja
(275)
Vega Lope de
(265)
Barca Pedro Calderón de la
(264)
Донцова Дарья
(264)
Trzeciak Weronika
(262)
Włodarczyk Barbara
(261)
Kühnemann Andreas
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Krasicki Ignacy
(243)
Francis H.G
(240)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(239)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(238)
Montgomery Lucy Maud
(237)
Conrad Joseph
(234)
Austen Jane
(233)
May Karol
(232)
Vlcek Ernst
(231)
Szulc Andrzej
(230)
Barner G.F
(229)
Autores Varios
(228)
Mazan Maciejka
(227)
Chávez José Pérez
(222)
Ellmer Arndt
(221)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(217)
Stevenson Robert Louis
(216)
Oppenheim E. Phillips
(215)
Palmer Roy
(215)
Kraszewski Józef Ignacy
(214)
King Stephen (1947- )
(212)
Wells H. G
(212)
Voltz William
(211)
Balzac Honoré de
(210)
Kipling Rudyard
(210)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(208)
Goethe Johann Wolfgang von
(206)
Zimnicka Iwona (1963- )
(205)
Howard Robert E
(203)
Goliński Zbigniew
(201)
Hałas Jacek "Stranger"
(201)
Bazán Emilia Pardo
(200)
Baczyński Krzysztof Kamil
(198)
Dug Katarzyna
(198)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(197)
Chmielewska Joanna (1932-2013)
(196)
Mark William
(195)
Królicki Zbigniew A. (1954- )
(193)
Andersen Hans Christian
(189)
Strzałkowska Małgorzata (1955- )
(189)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(188)
Orzeszkowa Eliza
(188)
Mickiewicz Adam
(187)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Film polski
(1)
Rodzaje i gatunki literackie
(1)
Scenariusz filmowy
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Gatunek
Rozprawa doktorska
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Książka Arkadiusza Wojnarowskiego to doskonały przewodnik po labiryntach scenopisarstwa. Autor, cytując współczesne źródła, pozbawia złudzeń wszystkich, którzy szukaliby szczęścia w filmowym talent show bez merytorycznego przygotowania do uprawiania zawodu scenarzysty. Z wnikliwie analizowanych i pracowicie relacjonowanych artykułów i książek oraz wypowiedzi scenariuszowych tuzów polskiego i światowego kina ułożono genologiczną perełkę – oto wędrujemy z autorem śladem swoistych cząstek elementarnych scenariusza, docierając poprzez analizę kolejnych elementów do tekstu nadającego się do prezentacji przed producentem i – prędzej czy później – do ekranizacji. Sukces debiutanta – powiada w swojej książce Wojnarowski – warunkuje profesjonalny format scenariusza, czyli efekt doświadczenia (pisarskiego, ale i lekturowego), przygotowania (studiowanie mistrzów gatunku) oraz planowania własnej pracy. Być może nie są to dla początkujących pisarzy, idących na żywioł kreacji, zasady pożądane czy oczywiste, lecz nawet teksty obiektywnie świetne, ale pozbawione znamion dobrego warsztatu, pokryje kurz. „Żaden szanujący się producent nie pochyli się nad scenariuszem debiutanta przypominającym dramat lub powieść. Nie będzie miał na to ani czasu, ani ochoty” – przekonuje czytelnika autor. Scenariusz bowiem to jeden z niewielu gatunków, w którym innowacyjna treść także w dobie sztucznej inteligencji tak bardzo zależy od konwencjonalnej formy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.162.1(091) (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
To nie żart – sztuczna inteligencja może niebawem pisać scenariusze filmowe. Może nawet już pisze, sądząc po jakości wielu produktów prezentowanych na platformach streamingowych. Arkadiusz Wojnarowski proponuje debiutującym scenarzystom, ale być może i mistrzom gatunku, przegląd nowoczesnych narzędzi edytorskich, które wspierają kreacyjne scenariopisarstwo. Cele ich stosowania wydają się oczywiste – ułatwienie autorom polskiego kina takiego sformatowania zapisu scenariusza, aby odpowiadał standardom kina światowego, oraz szybsza obróbka tekstu ku poprawności. Aplikacji i programów edycyjnych znamy kilkadziesiąt. Autor wszystkie je przejrzał, oceniając ich skuteczność sprawczą i przydatność w pisarskiej codzienności. Niektóre z nich pomagają zachować format scenariusza i wspierają scenarzystę w budowaniu historii, konsolidując gatunkową konwencję. Inne pomagają pisarzowi wpisać stworzony przez niego tekst w odpowiedni dla producenta format. A choć w ponad stuletniej historii kina napisano wiele wybitnych scenariuszy bez specjalistycznych narzędzi edycyjnych, równie wiele scenariuszy najnowocześniejsze technologie wspierają. Należy być w miarę nowoczesnym. Ręczne maszyny do pisania są vintage i cool, ale strasznie hałasują.dr hab. prof. UWr Leszek PułkaKsiążka współfinansowana przez Polski Instytut Sztuki Filmowej. Arkadiusz Wojnarowski – absolwent podyplomowych studiów producenckich w Szkole Filmowej w Łodzi, doktor w dziedzinie nauk humanistycznych, wykładowca produkcji i scenariopisarstwa w PWSFTViT w Łodzi, UWr i UAM w Poznaniu. Prawnik i producent filmowy ("Droga na drugą stronę", "Bella Mia"). W 2009 r. opublikował "Prawne i finansowe podstawy europejskiej koprodukcji filmowej". W tomie zbiorowym "Kultura produkcji filmowej: teorie, badania, praktyki" pod red. Artura Majera i Tadeusza Szczepańskiego (2019) ukazał się jego tekst "Prace nad scenariuszem filmowym w ramach działań produkcyjnych filmu". W 2022 r. wydana została jego książka pt. "Rynek i źródła finansowania scenariuszy filmowych w Polsce", która zapoczątkowała cykl pn. Jak Zostać Scenarzystą Filmowym. Autor jest członkiem Europejskiej Akademii Filmowej i Stowarzyszenia Filmowców Polskich, a także fundatorem (2002) i prezesem Dolnośląskiego Zespołu Filmowego. Ekspert Europejskiego Funduszu Wspierania Kina – EURIMAGES, Dolnośląskiego Centrum Filmowego, a także Regionalnego Programu Operacyjnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego w dziedzinie Kultura i Turystyka. Konsultant prawny ds. umów filmowych i ds. zrównoważonej produkcji filmowej (green filming).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej