Dziecko w wieku poniemowlęcym
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(14)
Forma i typ
Książki
(13)
Poradniki i przewodniki
(9)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(12)
wypożyczone
(2)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia dla dorosłych
(13)
Czytelnia naukowa
(1)
Książka Mówiona
(1)
Autor
Blau Melinda (1943- )
(3)
Czekański Marek (1948- )
(3)
Hogg Tracy (1960-2004)
(2)
Jegier Aneta
(2)
Poussin Charlotte
(2)
Skawran Katarzyna
(2)
Andrzejewska Joanna
(1)
Bradley Elizabeth H. (1962- )
(1)
Davies Simone
(1)
Ellison Sheila
(1)
Emanuel Louise (1953- )
(1)
Faber Joanna
(1)
Ferdinandi Susan
(1)
Grzymowicz Sabina
(1)
Helwing Daniela
(1)
Hogg Tracy
(1)
Holtz Paulina (1977- )
(1)
Horosiewicz Beata
(1)
Imai Hiyoko
(1)
King Julie
(1)
Kurelska Bożena
(1)
Malinowska Dominika
(1)
Munio Munoz Beatriz
(1)
Pater Ewa
(1)
Pawluczuk-Solarz Monika
(1)
Pniewska Karolina (psychologia)
(1)
Ratajczak Anna (pedagogika)
(1)
Sadowska Katarzyna (pedagog)
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Weker Halina
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(12)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(14)
Język
polski
(14)
Odbiorca
Rodzice
(4)
Wychowawcy małych dzieci
(4)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Rodzice małych dzieci
(1)
Temat
Powieść amerykańska
(4697)
Kobieta
(4426)
Literatura polska
(4390)
Poezja polska
(3611)
Powieść angielska
(2578)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(-)
Rodzina
(2183)
Miłość
(1889)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1856)
Przyjaźń
(1816)
Powieść młodzieżowa polska
(1655)
Tajemnica
(1556)
II wojna światowa (1939-1945)
(1505)
Literatura
(1466)
Opowiadanie polskie
(1358)
Żydzi
(1328)
Język polski
(1297)
Relacje międzyludzkie
(1262)
Przedsiębiorstwo
(1231)
Pisarze polscy
(1103)
Śledztwo i dochodzenie
(1075)
Pamiętniki polskie
(1057)
Kultura
(1052)
Życie codzienne
(1018)
Zabójstwo
(987)
Filozofia
(975)
Powieść francuska
(972)
Powieść polska
(947)
Dziecko
(933)
Wojsko
(918)
Dramat polski
(905)
Zarządzanie
(890)
Publicystyka polska
(886)
Polacy za granicą
(874)
Policjanci
(851)
Sztuka
(844)
Magia
(834)
Nastolatki
(827)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(826)
Małżeństwo
(814)
Historia
(803)
Polityka
(783)
Zwierzęta
(760)
Rodzeństwo
(757)
Sekrety rodzinne
(706)
Powieść dziecięca polska
(704)
Dzieci
(694)
Trudne sytuacje życiowe
(676)
Dziewczęta
(674)
Duchowieństwo katolickie
(670)
Wojna 1939-1945 r.
(670)
Dziennikarze
(665)
Władcy
(647)
Powieść młodzieżowa angielska
(626)
Powieść niemiecka
(615)
Turystyka
(608)
Arystokracja
(596)
Środki masowego przekazu
(572)
Osoby zaginione
(568)
Politycy
(565)
Teatr polski
(554)
Wybory życiowe
(551)
Uczucia
(548)
Wychowanie w rodzinie
(545)
Relacja romantyczna
(544)
Młodzież
(543)
Kościół katolicki
(539)
Przestępczość zorganizowana
(533)
Tematy i motywy
(533)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(529)
Polityka międzynarodowa
(529)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(523)
Matki i córki
(522)
Holokaust
(494)
Mniejszości narodowe
(488)
Poezja dziecięca polska
(487)
Uczniowie
(486)
Poszukiwania zaginionych
(472)
Sztuka polska
(472)
Ludzie a zwierzęta
(453)
Wychowanie
(449)
Opowiadanie dziecięce amerykańskie
(436)
Podróże
(436)
Bibliotekarstwo
(430)
Gospodarka
(429)
Powieść rosyjska
(421)
Komunikacja społeczna
(420)
Religia
(418)
Prawo
(414)
Pedagogika
(412)
Aktorzy polscy
(408)
Lekarze
(406)
Szkolnictwo
(405)
Śmierć
(405)
Mężczyzna
(403)
Malarstwo polskie
(401)
Matematyka
(401)
Chrześcijaństwo
(399)
Nauka
(388)
Psy
(387)
Regionalizm
(387)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Województwo wielkopolskie (1999- )
(1)
Gatunek
Poradnik
(6)
Poradniki
(3)
Opracowanie
(2)
Raport z badań
(2)
Poradniki dla rodziców
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(9)
Psychologia
(6)
Medycyna i zdrowie
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
14 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The Montessori toddler.
Wyjątkowy poradnik, który pomoże każdemu stać się bardziej skutecznym rodzicem, ale ma też na celu zmienić sposób, w jaki postrzegamy małe dzieci. Jego autorka, doświadczona nauczycielka Montessori, pokazuje jak można przenieść na domowy grunt wartości wynikające z zasad organizacji montessoriańskich placówek edukacyjnych i co dzień cieszyć się byciem z dzieckiem. Posiłkując się zasadami opracowanymi przez słynną włoską edukatorkę Marię Montessori, Simone Davies opowiada, w jaki sposób zobaczyć w osławionym buncie dwulatka okres zwiększonej ciekawości, kiedy dziecko chłonie wiedzę jak gąbka, uczy się szacunku do świata i odkrywa go z radością. Autorka przedstawia setki praktycznych propozycji i pomysłów na przyjemne i wartościowe życie z maluchem w domu. Pomaga dorosłym: Zachować spokój, gdy zabraknie go dziecku oraz wyznaczać granice z miłością i szacunkiem; Odpowiednio urządzić dom i zapanować nad chaosem; Przygotować montessoriańskie aktywności dla dzieci w wieku 1-3 lat; Wychować pełne ciekawości dziecko, które uwielbia badać swoje otoczenie; Zacząć patrzeć na świat z perspektywy malucha (i dać się pozytywnie zaskoczyć temu, co zobaczymy). O wyjątkowości tej książki stanowi również jej estetyka. Rzadko spotyka się poradniki parentingowe o tak wysmakowanej szacie graficzne. Minimalistyczny, świeży design, ubarwiony oszczędnymi ilustracjami i prostymi zdjęciami dobrze oddaje nastrój i zasady panujące w przedszkolach i szkołach Montessori, które dzięki tej książce mogą zapanować także w twoim domu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pierwsza na polskim rynku książka opisująca konkretne przykłady krótkoterminowej pracy psychoterapeutycznej z rodzinami niemowląt i dzieci poniżej piątego roku życia. Ukazuje rodziny skierowane do poradni psychologicznej z powodu rozmaitych problemów dzieci – od niemowlęcych kłopotów ze snem, karmieniem i płaczliwością poprzez lęki separacyjne, nadpobudliwość, agresję i napady wściekłości, fobie, rywalizację pomiędzy rodzeństwem u starszych dzieci, aż po objawy psychosomatyczne, takie jak egzemy, astma czy nietrzymanie moczu. Brytyjskie terapeutki dziecięce, Louise Emanuel i Elizabeth Bradley, pokazują także czytelnikom paletę dramatów rodzicielskich – sytuacje separacji lub rozwodu, samotnego rodzicielstwa, śmierci lub niepełnosprawności rodzeństwa, depresji poporodowej. Delikatnie i bez oceniania opisują ich związek z kłopotami dzieci. Czytelnik towarzyszy rodzicom podczas sesji terapeutycznych, doświadcza ich zmiany od bezradności i poczucia, że ponieśli porażkę, do ulgi, zrozumienia zachowań swoich dzieci i nadziei. Autorki opierają się na podejściu terapeutycznym wypracowanym przez Tavistock Clinic w Londynie. Korzystają z teorii psychoanalitycznych oraz z wiedzy płynącej z obserwacji niemowląt. Książka przedstawia sprawdzony i stosowany z powodzeniem od wielu lat w Tavistock model pięciu konsultacji terapeutycznych pomocny każdemu specjaliście pracującemu z małymi dziećmi. Jest to pozycja niezbędna dla psychoterapeutów pracujących z dziećmi i rodzinami, ale z lektury skorzystają z pewnością także nauczyciele i opiekunowie pracujący w żłobkach i przedszkolach, lekarze i asystenci rodzinni, a także rodzice chcący zrozumieć swoje dzieci. Niewątpliwym walorem książki są liczne opisy przypadków oraz pokazanie modelu terapeutycznego funkcjonującego w ramach publicznej służby zdrowia. Ukazanie skutecznej pracy z rodzinami z tak małymi dziećmi czyni z tej książki swojego rodzaju podręcznik profilaktyki zdrowia psychicznego dzieci, młodzieży i dorosłych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Miejsce i rok wydania na podstawie strony www.swiatksiazki.pl.
Tytuł oryginału: How talk so little kids will listen, 2017.
Jak poradzić sobie z maluchem, który nie chce myć zębów, odmawia jedzenia warzyw lub rozrzuca książki po całym pokoju? "Jak mówić, żeby maluchy nas słuchały" to kompendium wiedzy dotyczącej wychowania dzieci w wieku 2-7 lat. Autorki, Joanna Faber (córka Adele) i Julie King dzielą się swoim wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi, a także wyciągają wnioski z wielu rozmów z rodzicami i specjalistami i za pomocą autentycznych historii oraz komiksów znanych z poprzednich tytułów w serii dostarczają szeregu praktycznych narzędzi i wskazówek, jak się komunikować, rozmawiać i rozwiązywać trudne sytuacje, nie ignorując przy tym potrzeb dziecka ani swoich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Język niemowląt / Tracy Hogg, Melinda Blau ; z angielskiego przełożył Marek Czekański. - Wydanie 3. poprawione. - Warszawa : Świat Książki, 2013. - 280 stron ; 328 stron ; 22 cm.
(Moi Rodzice Mnie Rozumieją!)
Oprawne w kierunku przeciwstawnym.
Współwydane z: Język dwulatka / Tracy Hogg, Melinda Blau ; z angielskiego przełożył Marek Czekański.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
U dołu okładki: Moja mama mnie rozumie.
Po przeczytaniu tego poradnika nie będą już zagadką odpowiedzi na takie pytania, jak: dlaczego moje dziecko wydaje się ciągle być głodne, skąd mam wiedzieć, ile moje dziecko je, skoro karmię je piersią, czy mam brać na ręce płaczące niemowlę, jeśli nie chcę, by wymuszało coś na mnie płaczem, czy noworodek powinien spać sam w łóżeczku, dlaczego moje dziecko potrafi płakać całą noc, a inne cudownie śpi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kształtowanie i wspieranie rozwoju psychoruchowego małych dzieci w żłobku / Aneta Jegier, Bożena Kurelska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, copyright 2019. - 244, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
(Engram)
Celem Autorek prezentowanej publikacji jest ukazanie potencjału tkwiącego we współczesnych żłobkach publicznych. Pracownicy żłobków towarzyszą dzieciom w rozwoju, podziwiają ich dokonania i pomagają wtedy, gdy to konieczne. Absolwenci żłobków to samodzielni młodzi ludzie, radośni, pełni ciekawości poznawczej i chęci doświadczania nowych wrażeń. Dlatego we wrześniu zarówno dzieci, jak i ich rodzice mogą odważnie przekroczyć próg przedszkola. Dziecko żłobkowe ma dużą przewagę nad swoimi rówieśnikami: jest samodzielne, potrafi funkcjonować w grupie i w większości przypadków jest bardziej odporne na zachorowania. Żłobek może zbudować fundament przyszłej edukacji dziecka. Warunek jest jeden – musi to być dobry żłobek, z dobrym zarządzającym i wykwalifikowaną kadrą. Jak organizować pracę żłobka i jak pracować z dziećmi pokazane zostało w książce. Autorki omówiły w niej kwestie prawne i organizacyjne związane z funkcjonowaniem żłobków (poczynając od harmonogramu żłobkowego dnia po pełnowartościowe jadłospisy posiłków), a także przedstawiły scenariusze różnorodnych zajęć, rozwijających dzieci intelektualnie, sensorycznie, społecznie i emocjonalnie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Żłobek : opieka i wychowanie / redakcja Aneta Jegier ; [autorzy Aneta Jegier i inni]. - [Wydanie pierwsze] - [Warszawa] : Difin, copyright 2021. - 217 stron : ilustracje ; 22 cm.
(Engram)
Na stronie 4 okładki : Książka zawiera scenariusze zajęć żłobkowych, programy profilaktyczne i zalecenia do pracy w żłobku.
Publikacja stanowi ważny głos w toczącej się wciąż dyskusji na temat standardów opieki i wychowania małego dziecka. Zgromadzone tu artykuły mogą być źródłem inspiracji do podejmowania innowacyjnych działań opiekuńczych i wychowawczych w placówkach żłobkowych. Zaprezentowane treści są przejawem troski o przyszłość i losy dzieci, jak również ich bliskich, którzy mimo podjętej decyzji o oddaniu swoich pociech do żłobka czują niepokój o nie. Mamy nadzieję, że po tę publikację sięgną rodzice małych dzieci, kadra opiekuńcza żłobków oraz pedagodzy, psycholodzy i studenci tych kierunków. Warto bowiem mieć świadomość realiów życia żłobkowego, a także możliwości i ograniczeń, jakie niesie żłobkowa codzienność.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie redakcyjnej pełna nazwa autora: Beatriz Munio Muñoz.
W książce błędna nazwa konsultanta merytorycznego, prawidłowa: Monika Pawluczuk-Solarz.
Tytuł oryginału: Montessorízate : criar siguiendo los principios Montessori, 2018.
Autorka w prosty i jasny sposób przedstawia nam metodę wychowania dzieci tzw. Montessori. Metoda ta szanuje samodzielność dziecka, jego potrzeby oraz tempo jego uczenia się, wprowadzając tym samym harmonię w życiu rodzinnym. Beatriz M. Munoz podpowiada nam, jak wykorzystać fazy wrażliwe w rozwoju dziecka wtedy, gdy zdobywa ono wiedzę i umiejętności bardzo szybko i bez przeszkód. Przekazuje nam również, jak przystosować najbliższe otoczenie domowe dziecka, aby wspierać jego samodzielność. W książce "Montessori. Wychowanie dziecka w wieku 0-6 lat" pisarka wykorzystała swoją wiedzę teoretyczną oraz doświadczenie rodzicielskie i opracowała mnóstwo wskazówek i inspiracji dla rodziców, które z pewnością ułatwią wychowanie małego dziecka. Podpowiedzi te oparte są na podążaniu za dzieckiem i wiarę w jego umiejętności. Autorka pokazuje nam, że metodę Montessori można bez problemu wykorzystać we własnym domu. Prezentuje szereg pomysłów na aktywność oraz zabawy, które pozwolą naszemu dziecku samodzielnie odkrywać świat, zdobywać nową wiedzę i umiejętności. Beatriz M. Munoz to przede wszystkim mama czwórki dzieci. Zdobyła ona dużą wiedzę i doświadczenie w nauczaniu metody Montessori. I właśnie tym sposobem wychowywała swoje córki. Bardzo chciała podzielić się z innymi rodzicami swoją wiedzą i licznymi zabawami edukacyjnymi. Z myślą o tym powstał jej blog. Autorka prowadzi również kursy oraz warsztaty dla rodziców, którzy pragną stosować metodę Montessori.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 305)
W monografii przedstawiono problematykę wspomagania rozwoju małego dziecka – dziecka do trzeciego roku życia. Praca składa się z dwóch części: w pierwszej przedstawiono fundamentalne teoretyczne kwestie: rozwój człowieka i jego wspomaganie oraz rozwój w okresie wczesnego dzieciństwa. Część druga stanowi opis i analizę wyników badań własnych, dotyczących możliwości i powinności wspomagania rozwoju małego dziecka, metod wspomagania różnych sfer rozwoju, źródeł opinii rodziców na temat wspomagania rozwoju dziecka i podejmowanych działań z tym związanych oraz trudności doświadczanych we wspomaganiu rozwoju dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 279)
Wczesnodziecięca edukacja w żłobku postrzegana jest przez autorkę jako edukacja koncentrująca się na tworzeniu warunków do optymalnego rozwoju dziecka w wieku niemowlęcym oraz poniemowlęcym, edukacja polegająca na stosowaniu niedyrektywnych form pracy, wyzwalająca i podtrzymująca zasoby rozwojowe. Autorka przyjmuje, że kluczem w procesie wczesnej edukacji jest jakość animowanej dla dziecka przestrzeni społecznej oraz fizycznej, mniej istotne jest natomiast miejsce oddziaływań dorosłego określone przez dylemat: dom czy placówka. Prezentowana monografia mieści się w nurcie badań z zakresu pedagogiki humanistycznej, w tym pedagogiki małego dziecka, z uwzględnieniem wiedzy z zakresu psychologii rozwojowej i humanistycznej, pedagogiki społecznej, pedagogiki opiekuńczej, socjologii edukacji, filozofii, a także historii wychowania. Zawarta w niej analiza jest także próbą ustrukturyzowania pewnych pojęć, tradycji, celów, metod, refleksji dorosłych nad stymulowaniem rozwoju dzieci. Autorka zachęca również czytelnika do głębszego namysłu nad funkcjonowaniem małego dziecka w procesie wczesnodziecięcej pozarodzinnej edukacji w Polsce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej