Rozwój emocjonalny
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(16)
Forma i typ
Książki
(14)
Poradniki i przewodniki
(10)
Publikacje naukowe
(3)
Proza
(2)
Audiobooki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(13)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia dla dorosłych
(14)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży
(1)
Książka Mówiona
(1)
Autor
Dawson Peg
(2)
Gawda Barbara
(2)
Guare Richard
(2)
Jach-Salamon Natalia
(2)
Cioch Agnieszka
(1)
Czechowska Anna
(1)
Gaban Jesus (1957- )
(1)
Giereło Joanna
(1)
Gołębiewska Izabela (psycholog)
(1)
Guare Colin
(1)
Guy Leah
(1)
Gąstoł Agnieszka
(1)
Hay Dale F
(1)
Ibarrola Begona (1954- )
(1)
Jastrzębski Mateusz (psycholog)
(1)
Jegier Aneta
(1)
Korpanty Jerzy
(1)
Kołodziej-Józefowicz Elżbieta
(1)
Kuby Gabriele (1944- )
(1)
Kujawa Maria (psycholog)
(1)
Louis John Philip (1963- )
(1)
Louis Karen McDonald (1962- )
(1)
Marczewska Dorota (tłumacz)
(1)
McBride Karyl
(1)
Mojkowska Katarzyna
(1)
Moore Thomas (1940- )
(1)
Murakami Haruki (1949- )
(1)
Okrasko Katarzyna
(1)
Perry Bruce Duncan (1955- )
(1)
Reichert Michael C
(1)
Szpunar Łukasz
(1)
Szulc Joanna
(1)
Turopolski Witold
(1)
Walczak Marek (1963- )
(1)
Weksej Aleksandra
(1)
Winfrey Oprah (1954- )
(1)
Yee Henry Sene
(1)
Zielińska-Elliott Anna (1963- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(10)
2010 - 2019
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(13)
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
Kraj wydania
Polska
(16)
Język
polski
(16)
Odbiorca
Rodzice
(7)
Psycholodzy
(2)
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
Dzieci
(1)
Nauczyciele
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Wychowawcy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura hiszpańska
(1)
Literatura japońska
(1)
Temat
Powieść amerykańska
(4693)
Kobieta
(4457)
Literatura polska
(4392)
Poezja polska
(3611)
Powieść angielska
(2575)
Rozwój emocjonalny
(-)
Rodzina
(2191)
Miłość
(1904)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1856)
Przyjaźń
(1837)
Powieść młodzieżowa polska
(1654)
Tajemnica
(1576)
II wojna światowa (1939-1945)
(1516)
Literatura
(1466)
Opowiadanie polskie
(1358)
Żydzi
(1333)
Język polski
(1297)
Relacje międzyludzkie
(1275)
Przedsiębiorstwo
(1232)
Pisarze polscy
(1105)
Śledztwo i dochodzenie
(1078)
Pamiętniki polskie
(1057)
Kultura
(1053)
Życie codzienne
(1030)
Zabójstwo
(990)
Filozofia
(976)
Powieść francuska
(972)
Powieść polska
(947)
Dziecko
(933)
Wojsko
(919)
Dramat polski
(905)
Zarządzanie
(891)
Publicystyka polska
(885)
Polacy za granicą
(877)
Policjanci
(859)
Nastolatki
(847)
Sztuka
(844)
Magia
(839)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(825)
Małżeństwo
(818)
Historia
(803)
Polityka
(784)
Rodzeństwo
(766)
Zwierzęta
(760)
Sekrety rodzinne
(713)
Powieść dziecięca polska
(704)
Dzieci
(697)
Trudne sytuacje życiowe
(684)
Dziewczęta
(682)
Duchowieństwo katolickie
(671)
Wojna 1939-1945 r.
(670)
Dziennikarze
(668)
Władcy
(657)
Powieść młodzieżowa angielska
(626)
Powieść niemiecka
(615)
Turystyka
(609)
Arystokracja
(602)
Środki masowego przekazu
(572)
Osoby zaginione
(570)
Politycy
(568)
Wybory życiowe
(555)
Teatr polski
(553)
Uczucia
(552)
Relacja romantyczna
(549)
Wychowanie w rodzinie
(546)
Młodzież
(545)
Kościół katolicki
(541)
Przestępczość zorganizowana
(538)
Tematy i motywy
(535)
Polityka międzynarodowa
(530)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(529)
Matki i córki
(529)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(524)
Holokaust
(494)
Mniejszości narodowe
(488)
Uczniowie
(488)
Poezja dziecięca polska
(487)
Poszukiwania zaginionych
(477)
Sztuka polska
(472)
Ludzie a zwierzęta
(455)
Wychowanie
(449)
Podróże
(441)
Opowiadanie dziecięce amerykańskie
(436)
Bibliotekarstwo
(430)
Gospodarka
(430)
Powieść rosyjska
(421)
Komunikacja społeczna
(420)
Religia
(418)
Prawo
(414)
Pedagogika
(412)
Aktorzy polscy
(407)
Lekarze
(407)
Mężczyzna
(405)
Szkolnictwo
(405)
Śmierć
(405)
Malarstwo polskie
(401)
Matematyka
(401)
Chrześcijaństwo
(399)
Regionalizm
(389)
Nauka
(388)
Psy
(388)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Tokio (Japonia)
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Gatunek
Poradnik
(8)
Opracowanie
(3)
Monografia
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Podręcznik
(1)
Poradniki
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Powieść
(1)
Raport z badań
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(11)
Edukacja i pedagogika
(3)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(3)
Medycyna i zdrowie
(2)
Rozwój osobisty
(2)
16 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Mój smutasek czyli Jak nauczyć dzieci mądrego radzenia sobie ze smutkiem / Agnieszka Gąstoł, Aneta Jagier. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2023. - 185, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 23 cm.
(Engram)
Jeśli szukasz odpowiedzi na pytania: - Jak pomóc dziecku doświadczającemu smutku? - W jaki sposób odróżnić smutek od rzeczywistych zaburzeń nastroju? - Jak rozmawiać z dzieckiem o odczuwaniu przykrych emocji? - W jaki sposób wspomagać młodego człowieka, którego rodzice się rozstają? lub szukasz gotowych programów pracy dla dzieci i młodzieży dotyczących przeżywania smutku… ten poradnik jest właśnie dla Ciebie. Autorki w prosty sposób, bazując na wieloletnim praktycznym doświadczeniu w pracy z dziećmi i młodzieżą, wyjaśniają, skąd bierze się smutek, oraz uczą skutecznych sposobów wspierania młodego człowieka w przeżywaniu przykrych emocji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Overcoming toxic emotions, 2021.
Ten niezwykle skuteczny poradnik pomoże ci: zrozumieć, w jaki sposób toksyczne emocje nie pozwalają ci przeżywać szczęścia, wyleczyć się z emocjonalnych i energetycznych ran, żyć bardziej ekscytującym życiem, które daje satysfakcję. Jeśli czujesz, że utknąłeś pośród emocji albo brak ci entuzjazmu i energii, by pójść naprzód, to dobrze trafiłeś. Książka Uwolnij się od toksycznych emocji pokaże ci, jak o siebie zadbać. Każdy z nas pragnie miłości, chce być kochanym i cenionym przez innych. Choć wydaje się to banalne, to dla większości ludzi jest nieustanną, a często milczącą, walką. Toksyczne emocje, takie jak lęk, uraza, wstyd i poczucie winy, wysysają energię, pozbawiają żywotności i sprawiają, że czujesz się tak, jakbyś utknął w ślepej uliczce. Bez uważności i troski o siebie łatwo dać się zwieść fałszywym wzorcom, które biorą się w nas z emocjonalnych i energetycznych zranień. To od nich zależy, jak doświadczamy świata i na niego reagujemy. Zamiast odpychać od siebie ludzi, rzucać sobie kłody pod nogi lub stosować mechanizmy obronne w postaci wymówek i różnego rodzaju rozpraszaczy, skorzystaj z oferowanych przez Leah Guy narzędzi, dzięki którym pokonasz toksyczne emocje, zmienisz nastawienie umysłu, wyleczysz stare rany i zbudujesz szczęśliwsze, zdrowsze wzorce relacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Książka przedstawia przegląd wszystkich aspektów rozwoju emocjonalnego od niemowlęctwa do okresu dojrzewania, od zachwytu, zaskoczenia i miłości do gniewu, niepokoju i strachu. W podejściu chronologicznym w każdym rozdziale skupiono się na konkretnej emocji i omówiono teorie i badania związane z jej rozwojem, od potencjału emocjonalnego niemowląt do zmian w rozumieniu siebie i własnych emocji w okresie dojrzewania. Autorka łączy klasyczne podejście do różnicowania rozwojowego z teorią emocji różnicowych, tworząc kompleksowy podręcznik o unikalnym podejściu do tematu, prezentujący szereg badań łączących emocje z biologicznymi podstawami i wczesnymi doświadczeniami. Ta obszerna książka zawiera również omówienie różnic w temperamencie, psychopatologii rozwojowej, regulacji emocji i rozwoju zrozumienia emocjonalnego oraz przywiązania. Pozycja ta jest doskonałą lekturą dla studentów psychologii rozwojowej, psychologii zdrowia, pomocy społecznej i pracy socjalnej, a także dla wszystkich, którzy uczestniczą w szkoleniach z zakresu rozwoju społecznego i emocjonalnego. Z pewnością zainteresuje również praktyków zajmujących się psychologią edukacyjną i kliniczną oraz psychiatrią dziecięcą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Okładka wliczona w paginację.
Tytuł oryginału: Cuentos para educar niños felices, 2010.
„Bajki, które uczą, jak być szczęśliwym” otwierają cykl trzech zbiorów opowiadań rozwijających inteligencję emocjonalną u dzieci. Każdy rozdział zawiera dwie bajki. Ich sympatyczni bohaterowie ukazywani są w sytuacjach, dzięki którym dzieciom łatwiej jest zrozumieć i przyswoić określone umiejętności i postawy. Bajkom towarzyszą wskazówki dla rodziców oraz propozycje wspólnych zajęć i zabaw dla dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przygotowaną książkę uznaję za wartościową, ponieważ porusza temat niezwykle zaniedbany […]. Uzupełnia [ona dotychczasową] wiedzę na temat funkcjonowania afektywnego dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym w zakresie umiejętności rozpoznawania i nazywania poszczególnych emocji podstawowych. Ponadto dostarcza charakterystyki procesu regulowania emocji poprzez szczegółowy opis strategii radzenia sobie z uniwersalnymi emocjami o walencji negatywnej, tj.: złością, strachem i smutkiem. O wartości recenzowanej pozycji świadczą także dwa współzależne porządki, które można w niej odnaleźć. Podążając za jednym […] można odkryć, jak - wraz z wiekiem - zmienia się zdolność do rozpoznawania, nazywania i regulowania emocji. Zgodnie z drugim można zobaczyć, która z emocji podstawowych posiada najbardziej adekwatną i rozbudowaną dziecięcą wiedzę o emocjach, wyłaniającą się sukcesywnie wraz z rozwojem dziecka. Oba aspekty mogą stać się ważną przesłanką do tworzenia opartych na wiedzy (a nie tylko intuicji) programów edukacyjnych czy korekcyjnych w obszarze dziecięcych emocji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowana rozprawa dotyczy ważnego problemu dla interpretacji rozwoju umysłu dziecka. Jako jedyna w polskiej literaturze naukowej prezentuje normę rozwojową w zakresie pojęć. Proponuje nową ścieżkę docierania do tajników dziecięcego umysłu. Otrzymujemy wyraziste, subtelnie budowane profile rozwoju kompetencji emocjonalnej w okresie przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Jest to bez wątpienia badawcze osiągnięcie autorek, wypełniające lukę w polskiej refleksji nad rozwojem umysłu dziecka. Wiedza ta z pewnością może być podstawą do modelowania dziecięcych zachowań w normie biologicznej i umysłowej, ale także do diagnozowania umysłów i programowania terapii w zaburzeniach mowy (w autyzmie, w padaczkach, w niepełnosprawności umysłowej, w głuchocie). Z recenzji prof. dra hab. Stanisława Grabiasa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Die verlassene generation.
Czego większość rodziców pragnie dla swoich dzieci? Z pewnością tego, by syn lub córka zdobyli wykształcenie, rozwijali swoje zainteresowania, mieli przyjaciół, tworzyli zgodny związek małżeński i uszczęśliwili rodziców wnukami. Tymczasem dziś wielu młodych ludzi albo nie chce mieć dzieci, albo decyduje się na nie późno. A wtedy często okazuje się, że dziecka mimo starań wciąż nie ma. To prawdziwy dramat nie tylko młodych. Ale przyszli rodzice nie rezygnują i toczą prawdziwą batalię, by dziecko jednak mieć. Jego pojawienie się na świecie przynosi wielką radość, ale szybko okazuje się, że towarzyszenie mu w jego rozwoju, dzień po dniu, z różnych przyczyn jest niemożliwe i niemowlę lub kilkulatek trafia pod opiekę kolejnych instytucji wychowawczych. Jak się czuje w żłobku i przedszkolu? Czego się tam uczy? A później, w szkole wśród kolegów i koleżanek i w stałym towarzystwie mediów społecznościowych, jak radzi sobie z coraz to nowymi wyzwaniami, z poszukiwaniem siebie i swojej tożsamości? Autorka, przedstawiając kolejne etapy rozwoju dziecka, prawdziwie, bez retuszu, kreśli trudności i niebezpieczeństwa, na jakie narażony jest dzisiaj młody człowiek. Są one zupełnie inne niż te, których dotąd doświadczali młodzi ludzie. Skąd wzięło się to rozedrganie, niezadowolenie, pustka i niewiedza, kim się naprawdę jest? Do czego może doprowadzić wolność, która w istocie pozbawia człowieka wiary, rodziny, a nawet własnej płci? Na szczęście, Gabriele Kuby nie poprzestaje na opisie sytuacji, jej rozważania pokazują, że nie wszystko stracone, że jest nadzieja dla porzuconego pokolenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wydanie 1ukazało się pt.: Mały człowiek, wielkie potrzeby : jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka.
Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniają błędy, powielają schematy ze swojego dzieciństwa i mimo dobrych chęci czasem postępują niewłaściwie. Dzieci nie potrzebują jednak rodziców perfekcyjnych – potrzebują rodziców, którzy je szanują, słuchają ich oraz próbują je zrozumieć. Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Tego uczą autorzy książki „Mały człowiek, wielkie potrzeby”. Karen i John Louisowie napisali ten poradnik po tym, jak prowadzone przez nich warsztaty Good Enough Parenting odniosły ogromny sukces. Swoją filozofię mądrego wychowania opierają na przekonaniu, że najważniejsze jest zaspokajanie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencje, realistyczne granice, realistyczne oczekiwania oraz wartości duchowe i wspólnota. Autorzy przekonują, że zaspokojenie tych potrzeb jest kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka. Tłumaczą, że źródło większości zaburzeń, problemów z samooceną czy trudności w relacjach stanowią właśnie niezaspokojone potrzeby emocjonalne z okresu dzieciństwa. Toksyczne czy bolesne doświadczenia prowadzą do negatywnych wzorców myślenia, odczuwania, zachowania, które potem dzieci wnoszą w dorosłe życie, w relacje z partnerem czy w końcu we własne rodzicielstwo. To książka dla Ciebie, jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami; uniknąć zaszczepiania dziecku dysfunkcyjnych postaw i zachowań; wychować samodzielne i emocjonalnie zdrowe dziecko.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nowy Początek)
Matka automatycznie kojarzy się nam z troskliwą miłością, serdeczną bezinteresownością i ciepłem rodzinnego domu. Nie każdej z nas jednak dane było mieć taką mamę. Niekiedy ta teoretycznie najbliższa nam osoba jest tak zaabsorbowana sobą, że cały rodzinny świat kręci się wokół niej i jej własnych niespełnionych potrzeb, frustracji czy ambicji. Córka nie nabywa wówczas naturalnego poczucia własnej wartości i nie ma szans, by harmonijnie budować odrębną osobowość. Odczuwa niewyjaśnioną pustkę i smutek, ma trudności z rozumieniem własnych i cudzych emocji, nie umie przyjmować i dawać miłości, a w efekcie – sabotuje siebie i całe swoje życie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Norwegian wood / Haruki Murakami ; przekład Dorota Marczewska, Anna Zielińska-Elliott. - Warszawa : Muza, 2019. - 1 płyta audio (CD) (11 godz. 53 min) : zapis cyfrowy, stereo. ; 12 cm.
(Audioteka)
Tytuł przekładu angielskiego: Norwegian Wood.
Tokio, koniec lat sześćdziesiątych dwudziestego wieku: jazz, wolna miłość, dzieci kwiaty, protesty na uczelniach. Toru Watanabe spotyka piękną Naoko. Ich wzajemna fascynacja i uczucie obciążone są samobójczą śmiercią wspólnego przyjaciela i depresyjną naturą dziewczyny. Wkrótce w życiu Toru pojawia się Midori, zwolenniczka niezależności i swobody seksualnej. Obie kobiety są dla niego bardzo ważne. W kręgu miłości, przyjaźni i śmierci Watanabe staje się dojrzałym mężczyzną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorzy książki prowadzą osobiste rozmowy z ludźmi na temat tego, jak traumy z dzieciństwa wpływają na dorosłość. Z książki dowiemy się, że lepiej zadawać pytania w inny sposób, niż zapewne robiliśmy to do tej pory. Pytania typu "Dlaczego zachowujesz się w taki sposób?" lub "Co jest z tobą nie tak?" można zamienić na pytanie "Co ci się przydarzyło?". Rzeczy, których doświadczamy każdego dnia, niezależnie od tego, czy są dobre, czy złe, wpływają na nas w różny sposób i każdy reaguje na nie inaczej. Jednak zawsze odbija się to w jakiś sposób na naszym zdrowiu fizycznym i psychicznym. To, czego doświadczamy w dzieciństwie, ma wpływ na nasze dorosłe życie, w tym na nasze zdrowie oraz przyjmowane przez nas wzorce zachowań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psycholog Michael Reichert w swojej książce wykorzystuje wieloletnie badania, by podważyć odwieczne przekonania dotyczące tego, jak chłopcy stają się mężczyznami. Autor wyjaśnia, w jaki sposób stereotypy dotyczące chłopców, którzy muszą być „twardzi” i „męscy”, mogą spowodować ich wycofanie, prowadząc do gniewu, izolacji, a nawet destrukcyjnych zachowań. Kluczem do zmiany jest sposób, w jaki rodzice, wychowawcy i mentorzy pomagają chłopcom rozwijać się społecznie i emocjonalnie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
O problemach z dziećmi bardzo trudno się mówi. Rodzice starają się nie wypaść z roli, nie przyznać do tego, że sobie nie radzą, że czegoś nie rozumieją. Chcemy o sobie myśleć: „Dobra mama”, „Dobry ojciec”. Robimy wszystko dla dzieci. Chcielibyśmy, żeby to doceniły. Kiedy wchodzą w wiek nastoletni, trudno nam zaakceptować ich bunt, złość, negowanie naszych próśb i rad. Lęk o nastoletnie dzieci wybrzmiewa w większości rozmów z rodzicami. I ja ten lęk bardzo dobrze rozumiem. Uwierzcie mi, bardzo dobrze. Ale wiem też, że nastolatkowie źle znoszą nieustanną troskę i zmartwienie na twarzach rodziców. Czasem wolą się nie przyznać, że mają jakiś problem. Oni potrzebują, żebyśmy ufali, że sobie poradzą. Żebyśmy byli przy nich spokojni, gdy popełniają błędy, wściekają się, rozpaczają.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej