Teoria filmu
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(9)
Forma i typ
Książki
(9)
Publikacje naukowe
(9)
Dostępność
dostępne
(5)
tylko na miejscu
(4)
Placówka
Wypożyczalnia dla dorosłych
(5)
Czytelnia naukowa
(4)
Autor
Stelmach Miłosz
(2)
Aumont Jacques (1942- )
(1)
Bordwell David (1947- )
(1)
Gwóźdź Andrzej (1953- )
(1)
Hendrykowski Marek (1948- )
(1)
Hopfinger Maryla (1942- )
(1)
Jagielski Sebastian (1983- )
(1)
Mościcki Paweł (1981- )
(1)
Rutkowska Teresa (tłumacz)
(1)
Stachowicz Jerzy (kulturoznawca)
(1)
Szczekała Barbara
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
Temat
Powieść amerykańska
(4693)
Kobieta
(4457)
Literatura polska
(4398)
Poezja polska
(3610)
Powieść angielska
(2575)
Teoria filmu
(-)
Rodzina
(2191)
Miłość
(1905)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1856)
Przyjaźń
(1839)
Powieść młodzieżowa polska
(1654)
Tajemnica
(1576)
II wojna światowa (1939-1945)
(1516)
Literatura
(1466)
Opowiadanie polskie
(1358)
Żydzi
(1333)
Język polski
(1297)
Relacje międzyludzkie
(1275)
Przedsiębiorstwo
(1233)
Pisarze polscy
(1105)
Śledztwo i dochodzenie
(1078)
Pamiętniki polskie
(1057)
Kultura
(1053)
Życie codzienne
(1030)
Zabójstwo
(990)
Filozofia
(976)
Powieść francuska
(972)
Powieść polska
(947)
Dziecko
(933)
Wojsko
(919)
Dramat polski
(905)
Zarządzanie
(891)
Publicystyka polska
(885)
Polacy za granicą
(878)
Policjanci
(859)
Nastolatki
(848)
Sztuka
(845)
Magia
(840)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(825)
Małżeństwo
(818)
Historia
(803)
Polityka
(784)
Rodzeństwo
(767)
Zwierzęta
(760)
Sekrety rodzinne
(714)
Powieść dziecięca polska
(704)
Dzieci
(697)
Trudne sytuacje życiowe
(684)
Dziewczęta
(682)
Duchowieństwo katolickie
(671)
Wojna 1939-1945 r.
(670)
Dziennikarze
(669)
Władcy
(657)
Powieść młodzieżowa angielska
(626)
Powieść niemiecka
(615)
Turystyka
(609)
Arystokracja
(602)
Środki masowego przekazu
(572)
Osoby zaginione
(570)
Politycy
(568)
Wybory życiowe
(555)
Teatr polski
(553)
Uczucia
(553)
Relacja romantyczna
(550)
Młodzież
(546)
Wychowanie w rodzinie
(546)
Kościół katolicki
(541)
Przestępczość zorganizowana
(538)
Tematy i motywy
(535)
Matki i córki
(530)
Polityka międzynarodowa
(530)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(529)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(524)
Holokaust
(494)
Uczniowie
(490)
Mniejszości narodowe
(488)
Poezja dziecięca polska
(487)
Poszukiwania zaginionych
(477)
Sztuka polska
(472)
Ludzie a zwierzęta
(458)
Wychowanie
(449)
Podróże
(441)
Opowiadanie dziecięce amerykańskie
(436)
Bibliotekarstwo
(430)
Gospodarka
(430)
Powieść rosyjska
(421)
Komunikacja społeczna
(420)
Religia
(418)
Prawo
(414)
Pedagogika
(412)
Aktorzy polscy
(407)
Lekarze
(407)
Mężczyzna
(405)
Szkolnictwo
(405)
Śmierć
(405)
Malarstwo polskie
(401)
Matematyka
(401)
Chrześcijaństwo
(399)
Psy
(390)
Regionalizm
(389)
Nauka
(388)
Temat: dzieło
Metropolis
(1)
Metropolis (film ; 1927)
(1)
Mocny człowiek
(1)
Mocny człowiek (film)
(1)
Temat: czas
1901-2000
(7)
2001-
(4)
1801-1900
(2)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Monografia
(5)
Opracowanie
(3)
Adaptacja filmowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(9)
Historia
(7)
Literaturoznawstwo
(2)
9 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 283-289. Indeks.
"Jacques Amunont w swoich najważniejszych książkach, nie ograniczał się do metod i narzędzi teorii filmu. Wybierał podejście pluralistyczne, biorąc pod uwagę fakt, iż wybrany przez niego problem badawczy nie jest wyłącznie obiektem wiedzy o filmie, lecz przejawia się na gruncie innych dyscyplin, takich jak filozofia, socjologia, antropologia, literaturoznawstwo, historia sztuki i in., bądź wręcz zostaje przez nie wyłoniony. Wszystkie te cechy odnajdziemy także w Interpretacji filmów. Interpretacja, zdaniem autora - ujmując rzecz najkrócej - polega na przypisywaniu sensu temu co widzimy, jest arbitralna i subiektywna. Jest to gest bardzo osobisty, wyraz bezpośredniej reakcji na dzieło; interpretować to znaczy nadać sens, przekładać (z jednego języka na inny), eksplikować( zgłębiać logikę dzieła)". Prof. Alicja Helman
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 791 (1 egz.)
15 maja 2024 r. Biblioteka nieczynna z powodu szkolenia bibliotekarzy.
Książka
W koszyku
O historii stylu filmowego / David Bordwell ; przekład Miłosz Stelmach. - Wydanie pierwsze. - Łódź : Narodowe Centrum Kultury Filmowej, 2019. - 422 strony : fotografie ; 24 cm.
(Mastershot)
"Książka ta nie jest wyczerpującym opisem stylistycznej historii kina. Jej tematem jest historiografia stylu wizualnego. Pytania w niej postawione brzmią: W jaki sposób wpływowe osoby piszące o kinie w Europie i Stanach Zjednoczonych pojmowały zmiany w tym, jak kino wygląda? Które aspekty sztuki filmowej znalazły odbicie w ich koncepcjach oraz wyjaśnieniach? Moim zamiarem było pokazanie, że w czasie względnie krótkiej historii kina medium to prowokowało wielu inteligentnych ludzi do całkiem wyrafinowanych rozważań o stylistycznych prawidłowościach i przemianach, ich przyczynach i skutkach. Chociaż gros piszących na ten temat nie uważało się za akademików, ich wysiłki zbudowały pewną tradycję badawczą. To z kolei wpłynęło na nasz sposób myślenia o filmie i jego odziaływaniu na nasz. Jednym z celów książki było zatem pokazanie, jak na przestrzeni XX stulecia rozwinął się spólny zestaw poglądów co do kina".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 791 (1 egz.)
15 maja 2024 r. Biblioteka nieczynna z powodu szkolenia bibliotekarzy.
Książka
W koszyku
Tłumaczone z różnych języków.
Opracowanie ma charakter krytyczny, przekładów dokonano z oryginalnych żródeł. Chronologiczny spis manifestów, informacje o autorach, indeksy: osób i filmów, wykaz żródeł. Dla historyków sztuki, historyków filmu, krytyków sztuki i filmu, badaczy kultury, studentów kierunków humanistycznych i artystycznych, szkół filmowych oraz kinomanów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 791 (1 egz.)
15 maja 2024 r. Biblioteka nieczynna z powodu szkolenia bibliotekarzy.
Książka
W koszyku
(Seria Filmoznawcza, ISSN 1642-8595 ; nr 30)
Dojrzała refleksja naukowa i życiowe doświadczenie prof. dr hab. Kazimierza Przyszczypkowskiego może być doskonałym impulsem do pogłębienia refleksji, tak nad podejmowaną przez niego problematyką ( co znalazło wyraz w jego publikacjach), jak i ostrogą, by tematy, które były dla Jubilata wiodącymi, stały się inspiracją do prowadzenia dalszych badań we wskazanych przezeń obszarach. Książka jubileuszowa stała się okazją do zaprezentowania, tak przez oddanych przyjaciół (tych z wieloletnim stażem i tych z młodego pokolenia), jak i przez uczniów, fragmentów swojego naukowego dorobku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 791 (1 egz.)
15 maja 2024 r. Biblioteka nieczynna z powodu szkolenia bibliotekarzy.
Książka
W koszyku
(Horyzonty Kina ; 23)
Przerwane emancypacje Sebastiana Jagielskiego mają szansę stać się wydarzeniem, zważywszy na ich polemiczny charakter i komentarze do wątków żywo dyskutowanych we współczesnej debacie publicznej: historii ludowych, prześnionych rewolucji, emancypacji kobiet w socjalizmie, relacji polsko-żydowskich. Przekonuje on, że w latach 1968–1982, a więc między Marcem 1968 roku a „Solidarnością”, dwiema rewolucjami konserwatywnymi, wyłaniała się nowa struktura odczuwania, która niosła ze sobą potencjał emancypacyjny (kobiet, chłopów i robotników, Żydów, homoseksualistów), autonomiczny względem wartości narodowych i religijnych, ale został on odrzucony, powściągnięty, niezrealizowany. Trafnie dostrzega freudowskie „wiązanie” nierozładowanego emancypacyjnego potencjału prześnionej rewolucji z energią kontestacji na Zachodzie. Przerwane emancypacje są zatem tyleż pracą akademicką, co manifestem metody i politycznej wrażliwości. dr hab. Monika Talarczyk, prof. PWSFTviT w Łodzi
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 791 (1 egz.)
15 maja 2024 r. Biblioteka nieczynna z powodu szkolenia bibliotekarzy.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 79.071A/Z Chaplin Ch. (1 egz.)
15 maja 2024 r. Biblioteka nieczynna z powodu szkolenia bibliotekarzy.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3 (1 egz.)
15 maja 2024 r. Biblioteka nieczynna z powodu szkolenia bibliotekarzy.
Książka
W koszyku
(Monografie Fundacji na Rzecz Nauki Polskiej)
Na okładce skrócony tytuł serii: Monografie FNP.
„Żaden człowiek nie jest samotną wyspą; każdy stanowi ułomek kontynentu, część lądu” – głosi słynna fraza Johna Donne’a, która posłużyła Ernestowi Hemingwayowi za motto powieści Komu bije dzwon. Parafrazując, można powiedzieć, że tym bardziej żadna kinematografia narodowa nie jest samotną wyspą; każda stanowi ułomek kontynentu, część lądu, jakim jest światowe kino i jeszcze szerzej – sztuka i kultura, przynajmniej od XIX wieku połączona siecią złożonych współzależności, inspiracji, uwarunkowań i powiązań o zasięgu globalnym. Powiązania te mogą mieć charakter ekonomiczny, intelektualny, polityczny, społeczny, artystyczny. Przeważnie są mieszanką ich wszystkich. Dotyczy to także polskiego kina, a celem książki Przeczucie końca. Modernizm, późność i polskie kino jest przyjrzenie się wycinkowi rodzimej kinematografii, jaki stanowi powojenne kino autorskie, właśnie jako części tego bogatego kontynentu, którego jednym z najistotniejszych wymiarów był filmowy modernizm. Tropi ona kształtowanie się modernistycznego dyskursu, instytucji i poetyki zarówno w międzynarodowym, jak i lokalnym kontekście, a także kolejne przejawy i konsekwencje estetyczne oraz filozoficzne funkcjonowania tego paradygmatu w polskim kinie. Szczególny nacisk położony został na późną fazę modernizmu, której istnienie datuje się na lata siedemdziesiąte oraz (w mniejszym natężeniu) dekadę następną, a której czołowymi reprezentantami byli m.in. Andrzej Żuławski, Tadeusz Konwicki, Wojciech Jerzy Has, Grzegorz Królikiewicz czy Piotr Szulkin. Tego rodzaju „utransnarodowienie” polskiego kina pozwala spojrzeć na nie świeżym okiem, nawet jeśli przedmiotem jego zainteresowania są postaci, zjawiska czy dzieła pozornie dobrze znane.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 791 (1 egz.)
15 maja 2024 r. Biblioteka nieczynna z powodu szkolenia bibliotekarzy.
Książka
W koszyku
"Incepcja", "Memento", "Mulholland Drive", "Szósty zmysł", "Zagubiona autostrada" – oto filmy, których skomplikowana narracja pozostawia widzów w poczuciu niepewności. Co zdarzyło się naprawdę? Kim był bohater? Jakie jest filmowe zakończenie? – pytania tego typu zaprzątają głowy widzów po seansie mind-game films. Barbara Szczekała opisuje jeden z najciekawszych fenomenów kina współczesnego z perspektywy odbioru, w szczególności doświadczania dziwnego i labiryntowego filmowego świata. Mind-game films, przez fanów zwane „mózgotrzepami” (mind-fuck movies), wyróżniają się na tle współczesnego kina niejasną fabułą, logicznymi niemożliwościami i bohaterami o patologicznych umysłach. Filmy tego typu przyprawiają widzów o odbiorczy zawrót głowy. Skłaniają nas do wysiłku sensotwórczego oraz oszałamiają nadmiarem tropów i sprzeczności. Niniejsza książka poświęcona jest jednemu najbardziej pasjonujących filmowych nurtów, który od przełomu tysiącleci igra z umysłami kinomanów na całym świecie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 791 (1 egz.)
15 maja 2024 r. Biblioteka nieczynna z powodu szkolenia bibliotekarzy.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej