Wsparcie edukacyjne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(4)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia dla dorosłych
(6)
Autor
Bargiel-Matusiewicz Kamilla (1974- )
(1)
Bernasiewicz Maciej
(1)
Burnos Agnieszka
(1)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(1)
Dyrda Jolanta
(1)
Katra Grażyna
(1)
Liwo Helena
(1)
Materny Katarzyna
(1)
Piotrowski Eugeniusz (pedagog)
(1)
Pisula Ewa (1964- )
(1)
Porzucek-Miśkiewicz Maria
(1)
Szurowska Beata (1973- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Temat
Kobieta
(4671)
Powieść amerykańska
(4530)
Literatura polska
(4327)
Poezja polska
(3586)
Powieść angielska
(2480)
Wsparcie edukacyjne
(-)
Rodzina
(2300)
Przyjaźń
(1991)
Miłość
(1971)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1845)
Tajemnica
(1706)
Powieść młodzieżowa polska
(1636)
II wojna światowa (1939-1945)
(1572)
Relacje międzyludzkie
(1535)
Literatura
(1462)
Żydzi
(1357)
Opowiadanie polskie
(1339)
Przedsiębiorstwo
(1238)
Język polski
(1236)
Śledztwo i dochodzenie
(1126)
Pisarze polscy
(1117)
Życie codzienne
(1070)
Pamiętniki polskie
(1047)
Kultura
(1036)
Zabójstwo
(1033)
Filozofia
(973)
Powieść polska
(933)
Dziecko
(922)
Powieść francuska
(916)
Policjanci
(915)
Polacy za granicą
(900)
Wojsko
(898)
Zarządzanie
(892)
Dramat polski
(887)
Magia
(887)
Nastolatki
(885)
Publicystyka polska
(871)
Małżeństwo
(849)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(823)
Rodzeństwo
(799)
Zwierzęta
(793)
Polityka
(791)
Sekrety rodzinne
(783)
Historia
(760)
Trudne sytuacje życiowe
(753)
Dziewczęta
(744)
Dzieci
(738)
Powieść dziecięca polska
(701)
Władcy
(698)
Duchowieństwo katolickie
(681)
Sztuka
(671)
Arystokracja
(644)
Osoby zaginione
(625)
Powieść młodzieżowa angielska
(622)
Wybory życiowe
(616)
Wojna 1939-1945 r.
(614)
Powieść niemiecka
(607)
Turystyka
(605)
Uczucia
(593)
Relacja romantyczna
(592)
Politycy
(581)
Przestępczość zorganizowana
(578)
Środki masowego przekazu
(571)
Matki i córki
(565)
Tematy i motywy
(553)
Wychowanie w rodzinie
(553)
Kościół katolicki
(551)
Młodzież
(547)
Teatr polski
(533)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(529)
Poszukiwania zaginionych
(520)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(517)
Dziennikarze i dziennikarki
(516)
Polityka międzynarodowa
(515)
Uprowadzenie
(508)
Holokaust
(506)
Uczniowie
(503)
Podróże
(486)
Ludzie a zwierzęta
(483)
Mniejszości narodowe
(482)
Poezja dziecięca polska
(482)
Wychowanie
(445)
Mężczyzna
(429)
Gospodarka
(427)
Opowiadanie dziecięce amerykańskie
(426)
Komunikacja społeczna
(422)
Lekarze
(419)
Bibliotekarstwo
(418)
Religia
(418)
Psy
(417)
Seryjni zabójcy
(416)
Śmierć
(414)
Aktorzy polscy
(410)
Sztuka polska
(409)
Prywatni detektywi
(405)
Powieść rosyjska
(403)
Szkolnictwo
(403)
Chrześcijaństwo
(402)
Pedagogika
(402)
Malarstwo polskie
(401)
Nauczyciele
(401)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Gatunek
Praca zbiorowa
(3)
Opracowanie
(2)
Monografia
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(6)
Psychologia
(2)
Historia
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Nowa Edukacja, ISSN 2720-1112 ; 6)
W monografii zaprezentowano teorię generatywnego rodzica, którego obecność sprzyja rozwojowi wybitnych cech osobowości u dzieci. Studia nad ludzką wybitnością i geniuszem penetrują wpływ czynników biologicznych (inteligencja), psychologicznych (otwartość, krytycyzm, wytrwałość i upór jednostki), kulturowych (poziom rozwoju społeczno-ekonomicznego społeczeństw) oraz środowiskowych (rodzina, szkoła). W prezentowanych badaniach dotyczących polskich noblistów (Miłosz, Reymont, Sienkiewicz, Skłodowska-Curie, Szymborska) oraz innych wybitnych reprezentantów kultury i nauki polskiej (Bauman, Chopin, Conrad-Korzeniowski, Kantor, Kapuściński, Kieślowski, Kilar, Kołakowski, Korczak, Lem, Łukasiewicz, Malinowski, Paderewski, Tischner, Wojtyła) uwagę skoncentrowano na znaczeniu domu rodzinnego w dojrzewaniu ich talentu. Charakterystyka między innymi relacji małżeńskiej, stylów wychowania, więzi emocjonalnej z dzieckiem, pochodzenia społecznego rodziców, ich zainteresowań, sposobów spędzania czasu wolnego prowadzona metodą studium przypadku pozwoliła na wypracowanie modelu rodzica i określenie warunków materialno-społecznych, których wystąpienie sprzyja ekspresji wybitnych cech osobowości u dzieci (wysoki format rodzica, uważność rodzicielska, odczuwanie przez rodziców potrzeby generatywnej, czytanie książek w domu rodzinnym, średni stan zamożności).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Książka odkrywa przed czytelnikiem na nowo zdefiniowaną szkołę, uwrażliwia na rozliczne doświadczenia i problemy uczniów oraz nauczycieli, a także stanowi cenne źródło wiedzy o sposobach wspierania i stymulacji uczniów z różnymi ograniczeniami i w różnych okolicznościach. Autorzy są zarówno naukowcami, badaczami, jak i specjalistami praktykami w swoich dziedzinach, co pozwoliło im nie tylko na przedstawienie najnowszej wiedzy psychologicznej, lecz także na zilustrowanie omawianych zagadnień realnymi przykładami z praktyki szkolnej. Dzięki temu monografia nabrała bardzo żywego, bezpośredniego charakteru. Ogromnym jej atutem jest również omówienie szerokiej gamy programów profilaktyczno-wychowawczych, ułatwiających pedagogom i psychologom odnoszenie się do takich zjawisk jak doświadczanie przemocy, stygmatyzacja, samotność, trudności w funkcjonowaniu rodzin, zagrożenia dla zdrowia związane z używaniem substancji psychoaktywnych czy niewłaściwe nawyki żywieniowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 290)
Prezentowana publikacja wpisuje się w obszar zagadnień dotyczących trudności w nauce oraz niepowodzeń szkolnych, które na gruncie polskim stały się przedmiotem szczególnych analiz dopiero na początku lat sześćdziesiątych. Zawiera dwadzieścia tekstów o charakterze interdyscyplinarnym, dotyczących genezy edukacyjnych sytuacji trudnych dzieci, konsekwencji jakie z sobą niosą w wymiarze indywidualnym i społecznym, a także sposobów ich minimalizowania i przezwyciężania oraz konstruktywnego wykorzystania w celu osiągania przez uczniów sukcesu szkolnego i życiowego. Przeciwwagą dla niepowodzeń szkolnych, trudnych przestrzeni edukacyjnych dzieci jest edukacja wsparcia, chroniąca dziecko przed samotnością związaną ze złożonością obszarów sytuacji niepomyślnych, z którymi się ono zmaga, wychodząca naprzeciw „pedagogii szkolnego sukcesu” i wykorzystywania potencjału rozwojowego każdego ucznia. W zasygnalizowaną problematykę wpisują się poszczególne obszary edukacyjnych przestrzeni sytuacji trudnych dzieci rozpatrywane w niniejszej publikacji, odnoszące się do wymiaru kulturowego i cywilizacyjnego, uwarunkowań rodzinnych i szkolnych, wybranych obszarów nauczania, a także niepełnosprawności i rozwiązywania problemów społecznych. Interdyscyplinarny wymiar tekstów (pedagogiczny, psychologiczny, socjologiczny, terapeutyczny) ukazuje wieloaspektowość poruszanych, niezwykle istotnych wątków, ważących o edukacyjnych i biograficznych losach współczesnych dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi stanowi ważny i coraz częściej spotykany podmiot w rzeczywistości edukacyjnej. Czy współczesna szkoła, realizując kluczowe dla edukacji kompetencje, jest dla niego szansą rozwoju? W jaki sposób nauczyciel może stać się inspiratorem procesu uczenia się dziecka z dysfunkcjami - to zasadnicze pytania, jakie zostały postawione w książce. Szkoła - nauczyciel - uczeń: trzy obszary refleksji nad dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej - jak nauczać skutecznie? Dziecko z dysfunkcją słuchu: "zdarzenie krytyczne" dla praktyki pedagogicznej Specyficzne trudności w uczeniu się jako przyczyna niepowodzeń szkolnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 302)
W monografii przedstawiono problematykę teoretycznych oraz praktycznych aspektów edukacji osób zdolnych. Książka stanowi przestrzeń poszukiwań badawczych, ukazuje uwarunkowania szkolnego i pozaszkolnego funkcjonowania jednostek zdolnych oraz wybrane koncepcje pracy z uczniem zdolnym w kraju i za granicą. Jest zaproszeniem do dialogu o rozpoznawaniu i wyzwalaniu indywidualnych możliwości, aktywności oraz uwzględnianiu oczekiwań uzdolnionych dzieci i młodzieży. W publikacji oddano obraz środowiska, w jakim funkcjonują uczniowie wyróżniający się pod względem zdolności intelektualnych, wskazując jednocześnie na pilną potrzebę działań na rzecz rozwoju uzdolnionych na wszystkich etapach kształcenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Cykl książek Zdążyć z pomocą obejmuje cztery pozycje: Przedszkole w sytuacji trudnej. Zdążyć z pomocą, Szkoła w sytuacji trudnej. Zdążyć z pomocą, Rodzina w sytuacji trudnej. Zdążyć z pomocą. Część 1 i Rodzina w sytuacji trudnej. Zdążyć z pomocą. Część 2. Poszczególne rozdziały w książkach napisane zostały przez specjalistów w danej dziedzinie, którzy oprócz teorii zajmują się również określonym problemem w praktyce. Każdy rozdział oprócz podstaw teoretycznych, dotyczących omawianego zagadnienia, zawiera również rady, wskazówki metodyczne, przykłady zabaw, utworów, które można wykorzystać w codziennych działaniach organizowanych przez nauczycieli w przedszkolu i szkole oraz przez rodziców w domu. W prezentowanej publikacji przedstawione zostały zagrożenia współczesnego świata, sytuacje trudne, problemy wychowawcze w perspektywie szkoły oraz wskazówki, jak sobie z nimi radzić i jak pomóc dzieciom. Książka przedstawia problemy związane z rozwojem i wychowaniem zarówno małych, jak i starszych uczniów oraz sytuacje trudne, z którymi może spotkać się nauczyciel w szkole, tj.: - wagary, niepowodzenia szkolne, niechęć do nauki; - rozstanie rodziców; - trudności w uczeniu się czytania i pisania; - przyczyny niepowodzeń w nauce matematyki; - szkoła wobec objawów niedostosowania społecznego; - zagrożenia cyberprzestrzeni; - szkoła a rozwój ucznia zdolnego; uczeń z niepełnosprawnością (niesłyszący, słabo słyszący, niewidomy). Wskazówki, pomoce dydaktyczne pomogą nauczycielom zrozumieć problem, będą podpowiedzią przed spotkaniem z rodzicami. Nauczyciele i rodzice otrzymają również konkretne rozwiązania metodyczne i wychowawcze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej