Edukacja muzyczna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Publikacje naukowe
(3)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(5)
Placówka
Wypożyczalnia dla dorosłych
(5)
Autor
Berger Dorita S
(1)
Bissinger-Ćwierz Urszula
(1)
Delecka-Bury Alicja
(1)
Kataryńczuk-Mania Lidia
(1)
Majzner Rafał (1976- )
(1)
Rewilak Agnieszka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Odbiorca
Animatorzy kultury
(1)
Arteterapeuci
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele muzyki
(1)
Rodzice
(1)
Temat
Powieść amerykańska
(4697)
Kobieta
(4430)
Literatura polska
(4390)
Poezja polska
(3611)
Powieść angielska
(2578)
Edukacja muzyczna
(-)
Rodzina
(2184)
Miłość
(1894)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1856)
Przyjaźń
(1819)
Powieść młodzieżowa polska
(1655)
Tajemnica
(1557)
II wojna światowa (1939-1945)
(1507)
Literatura
(1466)
Opowiadanie polskie
(1358)
Żydzi
(1328)
Język polski
(1297)
Relacje międzyludzkie
(1263)
Przedsiębiorstwo
(1231)
Pisarze polscy
(1103)
Śledztwo i dochodzenie
(1075)
Pamiętniki polskie
(1057)
Kultura
(1052)
Życie codzienne
(1019)
Zabójstwo
(988)
Filozofia
(975)
Powieść francuska
(972)
Powieść polska
(947)
Dziecko
(933)
Wojsko
(918)
Dramat polski
(905)
Zarządzanie
(890)
Publicystyka polska
(886)
Polacy za granicą
(874)
Policjanci
(851)
Sztuka
(844)
Magia
(834)
Nastolatki
(832)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(825)
Małżeństwo
(815)
Historia
(803)
Polityka
(783)
Zwierzęta
(760)
Rodzeństwo
(758)
Sekrety rodzinne
(706)
Powieść dziecięca polska
(704)
Dzieci
(694)
Trudne sytuacje życiowe
(677)
Dziewczęta
(674)
Duchowieństwo katolickie
(670)
Wojna 1939-1945 r.
(670)
Dziennikarze
(665)
Władcy
(647)
Powieść młodzieżowa angielska
(626)
Powieść niemiecka
(615)
Turystyka
(608)
Arystokracja
(597)
Środki masowego przekazu
(572)
Osoby zaginione
(568)
Politycy
(565)
Teatr polski
(554)
Wybory życiowe
(553)
Uczucia
(548)
Wychowanie w rodzinie
(545)
Relacja romantyczna
(544)
Młodzież
(543)
Kościół katolicki
(539)
Przestępczość zorganizowana
(534)
Tematy i motywy
(533)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(529)
Polityka międzynarodowa
(529)
Matki i córki
(523)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(523)
Holokaust
(494)
Mniejszości narodowe
(488)
Poezja dziecięca polska
(487)
Uczniowie
(486)
Poszukiwania zaginionych
(472)
Sztuka polska
(472)
Ludzie a zwierzęta
(453)
Wychowanie
(449)
Podróże
(437)
Opowiadanie dziecięce amerykańskie
(436)
Bibliotekarstwo
(430)
Gospodarka
(429)
Powieść rosyjska
(421)
Komunikacja społeczna
(420)
Religia
(418)
Prawo
(414)
Pedagogika
(412)
Aktorzy polscy
(408)
Lekarze
(406)
Szkolnictwo
(405)
Śmierć
(405)
Mężczyzna
(403)
Malarstwo polskie
(401)
Matematyka
(401)
Chrześcijaństwo
(399)
Nauka
(388)
Psy
(387)
Regionalizm
(387)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Opracowanie
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Monografia
(1)
Poradnik
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(4)
Kultura i sztuka
(3)
Medycyna i zdrowie
(1)
Psychologia
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Spektrum)
Wykorzystaj terapeutyczną moc muzyki. Muzyka od najmłodszych lat towarzyszy nam w nauce, zabawie i wypoczynku. Wiele dzieci w spektrum autyzmu czuje z nią naturalną więź. Nie zawsze jednak łatwo jest im uczestniczyć w zajęciach muzycznych i rozwijać swój talent. Książka Dority S. Berger pokazuje, jak pokonać tę trudność i wykorzystując muzykoterapię, wspomagać ich rozwój intelektualny, emocjonalny i sensomotoryczny. Autorka, psychoterapeutka i pianistka, wyjaśnia, w jaki sposób nauka gry na instrumencie uczy systematyczności i stanowi trening umiejętności społecznych. Opisuje różnice między lekcjami muzyki, umuzykalnianiem a muzykoterapią i tłumaczy, jak stosowanie tej ostatniej może pomóc w radzeniu sobie z konkretnymi problemami. Praktyczne wskazówki Berger pomogą wprowadzić muzykę do codziennego życia dziecka, wybrać odpowiedni dla niego instrument i motywować je do ćwiczeń. Poradnik zawiera również informacje na temat przygotowania dziecka do występów publicznych i udziału w koncertach oraz zapobiegania przeciążeniu sensorycznemu. Książka Dzieciaki, muzyka i spektrum autyzmu odpowiada na najczęstsze pytania dotyczące edukacji muzycznej dzieci z ASD. Objaśnia, jak dzięki muzykoterapii rozwijać potencjał dziecka, obniżyć poziom lęku i niepokoju oraz rozładować napięcie psychofizyczne. To wsparcie dla rodziców, terapeutów i pedagogów poszukujących nowych rozwiązań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Poradnik zawiera zbiór metod, ćwiczeń i zabaw wykorzystywanych przez Autorkę podczas długoletniej praktyki zawodowej, obejmującej obowiązki m.in. trenera KLANZY, trenera Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, nauczyciela fortepianu, psychologa w szkole muzycznej i psychologa w bursie szkół artystycznych. Książka składa się z części teoretycznej i praktycznej. Część teoretyczna pozwala na usystematyzowanie wiedzy dotyczącej: 1) edukacji muzycznej w rozwoju ogólnym i artystycznym dzieci i młodzieży, w tym niepełnosprawnej; 2) podstaw metodyki aktywizującej w edukacji szkolnej i pozaszkolnej, ze szczególnym uwzględnieniem kompetencji psychologicznych nauczyciela/animatora. Część praktyczna zawiera szczegółowe opisy kilkuset metod, ćwiczeń i zabaw do wykorzystania na muzycznych zajęciach indywidualnych, grupowych, edukacyjnych i terapeutycznych. Adresatami poradnika są nauczyciele przedszkoli, szkół artystycznych, ogólnokształcących, integracyjnych, doradcy metodyczni, psycholodzy i pedagodzy szkolni, instruktorzy i animatorzy kultury, pracownicy socjalni, studenci wyższych uczelni psychologicznych, pedagogicznych i muzycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przedstawiona czytelnikowi kolejna monografia z cyklu Współczesne wyzwania szkolnictwa muzycznego, tym razem o podtytule Tradycja i perspektywy, zrodziła się z potrzeby znalezienia wspólnego mianownika dla wiedzy naukowej i praktyki szkolnej. Zaprezentowane tu teksty są rezultatem corocznych spotkań naukowców i czynnych nauczycieli przedmiotów teoretycznych szkół muzycznych, które odbywają się w ramach Konferencji Naukowo-Metodycznej „Teoria muzyki w praktyce” organizowanej przez Akademię Sztuki i Zespół Państwowych Szkół Muzycznych im. Feliksa Nowowiejskiego w Szczecinie. Wykłady, warsztaty i panele dyskusyjne sprzyjają głębokiemu namysłowi nad własnym doświadczeniem zarówno nauczycieli, jak i naukowców. Ten niezwykle skuteczny sposób budowania praktyki zawodowej, a zarazem doskonalenie refleksji nad nią to niezbędne drogi poznania własnego warsztatu pracy, z której świadomie korzysta coraz więcej nauczycieli, wspierając tym samym swój rozwój. Autorzy tekstów prezentowanych w tej monografii jako znawcy rzeczywistości szkolnej i specyfiki specjalistycznej edukacji muzycznej umiejętnie łączą teorię naukową z praktyką edukacyjną, opisując w nich aktualne problemy, zarówno te tradycyjne, jak i perspektywy zastosowania ich w przyszłości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Edukacja muzyczna dzieci z perspektywy pedagogicznej i profilaktyczno-terapeutycznej / Lidia Kataryńczuk-Mania. - Wydanie I. - Kraków : Impuls, 2022. - 161 stron : fotografie, ilustracje, nuty ; 24 cm.
Publikacja poświęcona jest edukacji muzycznej, która jest jednym z elementów niezbędnych do prawidłowego wzrostu dzieci. Edukacja to proces. Nie ma gotowej recepty na zaspokojenie dziecięcej potrzeby muzyki, tym bardziej, że każdy mały człowiek ma swoje indywidualne tempo rozwoju. Jeśli zadbamy o ten rozwój i zainteresujemy dziecko otoczeniem muzycznym, to efekty będą widoczne w całym życiu człowieka – od dzieciństwa po dojrzałość. Wczesna edukacja muzyczna może korzystnie oddziaływać na kolejne fazy życia dziecka. Zaproponowana monografia wychodzi naprzeciw zapotrzebowaniu nauczycieli, terapeutów, którzy poszukują różnych rozwiązań naukowo-metodycznych i rozumieją potrzebę kształcenia muzycznego. Przez wiele lat, gdy pracowałam z dziećmi, studentami, nauczycielami, terapeutami, sama poszukiwałam rozmaitych skutecznych i atrakcyjnych rozwiązań, aby edukacja muzyczna była ważna i spełniała swoje wielowymiarowe zadania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Recenzowana publikacja wpisuje się szeroko w nurt rozważań pedeutologicznych – refleksji nad nauczycielską profesją, która w ostatnim czasie coraz częściej stanowi przedmiot badań w pracach wielu naukowców. Dokonujący się na naszych oczach proces transformacji, zmian w łonie edukacji, często o charakterze niekontrolowanym, pociąga za sobą ewolucję społecznej roli nauczyciela. Jej konsekwencją jest konieczność modyfikacji teorii i praktyki kształcenia kandydatów do zawodu nauczyciela. Chodzi zatem o nowe spojrzenie na pełnione przez nauczyciela funkcje, posiadane przez niego kompetencje, realizowane role i za-dania. Splot rozważań prowadzonych wokół społecznych oczekiwań wobec nauczyciela, przeobrażeń jego zawodowych funkcji, posiadanych kompetencji i dążeń w kierunku postępującej profesjonalizacji wyznacza problematykę pierwszej części recenzowanej książki. Część druga poświęcona jest nauczycielskim działaniom o charakterze edukacyjno-artystycznym i stanowi swoiste dopełnienie oraz rozwinięcie wątków i analiz wcześniej prezentowanych. Zamieszczone w tej części opracowania teksty uwypuklają szczególną rolę nauczyciela w procesie edukacji artystycznej, eksponują dodatkowe kwalifikacje niezbędne do jej pełnienia, a także ujawniają specyficzne problemy związane z kształceniem tej grupy nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej