Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(803)
Legimi
(129)
Forma i typ
Książki
(803)
E-booki
(129)
Publikacje naukowe
(101)
Publikacje dydaktyczne
(23)
Publikacje fachowe
(22)
Publikacje popularnonaukowe
(6)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(4)
Poradniki i przewodniki
(3)
Proza
(2)
Publikacje informacyjne
(2)
Dostępność
dostępne
(611)
tylko na miejscu
(298)
wypożyczone
(45)
nieokreślona
(3)
Placówka
Wypożyczalnia dla dorosłych
(594)
Czytelnia naukowa
(295)
Wypożyczalnia krótkoterminowa
(1)
Zbiory regionalne
(7)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży
(19)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży - Czytelnia
(22)
Filia Os. Kochanowskiego
(5)
Filia Os. Przydworcowe
(4)
Filia Os. Gorzków
(1)
Filia Os. Millenium
(4)
Filia Os. Gołąbkowice
(5)
Autor
Śliwerski Bogusław (1954- )
(41)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(17)
Dymara Bronisława
(10)
Fuks Agata
(9)
Gajdzica Zenon
(9)
Śliwerska Wiesława
(9)
Jakubowski Witold (1963- )
(8)
Majda Jan (1932- )
(8)
Melosik Zbyszko (1956- )
(8)
Szkudlarek Tomasz
(8)
Nalaskowski Aleksander (1957- )
(7)
Winczura Barbara (1969- )
(7)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(6)
Chybicka Aneta
(6)
Gajda Janusz (1933- )
(6)
Murzyn Andrzej
(6)
Ogonowska Agnieszka
(6)
Plopa Mieczysław (1948- )
(6)
Gromkowska-Melosik Agnieszka
(5)
Głażewski Michał
(5)
Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława
(5)
Jodłowska Bogusława
(5)
Kowalewska Barbara
(5)
Lichtenberg-Kokoszka Emilia
(5)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(5)
Muchacka Bożena
(5)
Niewola Dorota
(5)
Postolska-Porodzińska Bożena
(5)
Puślecki Władysław (1933- )
(5)
Skałbania Barbara
(5)
Skorek Ewa Małgorzata
(5)
Węglarz Józef (1949- )
(5)
Bińczycka Jadwiga (1930- )
(4)
Cytowska Beata (1964- )
(4)
Dudzikowa Maria (1938-2018)
(4)
Franczyk Anna
(4)
Grzybowski Przemysław Paweł
(4)
Hanuszkiewicz Adam
(4)
Kaczmarek Bogusława Beata
(4)
Klus-Stańska Dorota
(4)
Kowalski Mirosław
(4)
Krajewska Katarzyna
(4)
Madejski Eligiusz
(4)
Pańczakiewicz Iwona
(4)
Pikuła Norbert (1975- )
(4)
Rottermund Jerzy
(4)
Sikorski Wiesław
(4)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(4)
Talarczyk Władysław
(4)
Śliwerski Wojciech
(4)
Żłobicki Wiktor (1955- )
(4)
Antoszewska Beata
(3)
Bielski Janusz
(3)
Brühlmeier Artur (1934- )
(3)
Bukowski Kazimierz (1933-1999)
(3)
Dudak Anna
(3)
Grulkowski Bronisław
(3)
Grzybowski Przemysław
(3)
Huk Tomasz
(3)
Jaworska Anetta
(3)
Karkowska Magda
(3)
Kierczak Urszula
(3)
Klinik Anna
(3)
Konieczna Ewelina J
(3)
Krause Amadeusz
(3)
Kurzępa Jacek
(3)
Kwieciński Zbigniew (1941- )
(3)
Limont Wiesława (1949- )
(3)
Mencel Marek
(3)
Nowak-Łojewska Agnieszka
(3)
Nęcka Edward (1953- )
(3)
Oszwa Urszula
(3)
Pawłucki Andrzej (1948- )
(3)
Podolska Beata
(3)
Przybyliński Sławomir (1977- )
(3)
Ptaszek Grzegorz
(3)
Puślecki Władysław
(3)
Raś Danuta
(3)
Sacher Wiesława Aleksandra
(3)
Skibska Joanna
(3)
Skorupa Joanna
(3)
Skórka Elżbieta
(3)
Smołalski Antoni
(3)
Stasica Jadwiga
(3)
Szempruch Jolanta
(3)
Szybist Joanna
(3)
Tanaś Maciej
(3)
Witkowski Lech (1951- )
(3)
Wyczesany Janina
(3)
Zierkiewicz Edyta (1968- )
(3)
Ładyżyński Andrzej (1961- )
(3)
Śliwerski Bogusław
(3)
Adamek Irena
(2)
Aleksander Tadeusz (1938- )
(2)
Badora Sylwia
(2)
Barczykowska Agnieszka
(2)
Basińska Krystyna
(2)
Bauman Teresa (1955-2017)
(2)
Bernasiewicz Maciej
(2)
Białobrzeska Katarzyna
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(70)
2010 - 2019
(335)
2000 - 2009
(424)
1990 - 1999
(103)
Okres powstania dzieła
2001-
(132)
1901-2000
(4)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(932)
Język
polski
(932)
ukraiński
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(13)
Szkoły wyższe
(9)
Rodzice
(7)
Logopedzi
(5)
Pedagodzy
(2)
Arteterapeuci
(1)
Chorzy
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Lekarze
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Politycy
(1)
Przedszkola
(1)
Psycholodzy
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Szkoły średnie
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(7)
Temat
Pedagogika
(75)
Dziecko
(61)
Wychowanie
(55)
Nauczanie
(43)
Rodzina
(34)
Szkolnictwo
(33)
Nauczyciele
(29)
Nauczanie początkowe
(28)
Młodzież
(27)
Dziecko niepełnosprawne
(24)
Wychowanie w rodzinie
(23)
Niepełnosprawni
(19)
Postawy
(19)
Środki masowego przekazu
(19)
Metody wychowawcze
(18)
Młodzież szkolna
(18)
Kształcenie
(17)
Kultura masowa
(15)
Pedagogika specjalna
(15)
Kobieta
(14)
Więźniowie
(14)
Dzieci
(13)
Komunikacja społeczna
(13)
Nauczanie zintegrowane
(13)
Pedagogika resocjalizacyjna
(13)
Pedagogika społeczna
(13)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(12)
Edukacja medialna
(12)
Edukacja międzykulturowa
(12)
Matematyka
(12)
Oświata
(12)
Wartość
(12)
Myślenie twórcze
(11)
Uczniowie
(10)
Język polski
(9)
Pedagogika kultury
(9)
Stosunki interpersonalne
(9)
Twórczość
(9)
Zmiana społeczna
(9)
Gry edukacyjne
(8)
Internet
(8)
Literatura polska
(8)
Niedostosowanie społeczne
(8)
Opieka społeczna
(8)
Osobowość
(8)
Przestępczość
(8)
Socjalizacja
(8)
Szkolnictwo wyższe
(8)
Teatr dziecięcy i młodzieżowy polski
(8)
Wychowanie przedszkolne
(8)
Świadomość społeczna
(8)
Arteterapia
(7)
Innowacje
(7)
Kształcenie integracyjne
(7)
Kultura
(7)
Niepełnosprawni umysłowo
(7)
Pedagodzy
(7)
Przemoc w rodzinie
(7)
Relacje międzyludzkie
(7)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(7)
Sztuka
(7)
Wychowanie estetyczne
(7)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(7)
Wykluczenie społeczne
(7)
Zdolności
(7)
Aspiracje
(6)
Czytanie
(6)
Dziecko zdolne
(6)
Ludzie starzy
(6)
Niepowodzenia szkolne
(6)
Osoby w wieku starszym
(6)
Pedagogika penitencjarna
(6)
Psychoterapia
(6)
Rodzice
(6)
Społeczeństwo informacyjne
(6)
Uczenie się
(6)
Wsparcie społeczne
(6)
Wychowanie do wartości
(6)
Adopcja
(5)
Autyzm
(5)
Chorzy w rodzinie
(5)
Diagnoza pedagogiczna
(5)
Dziecko chore
(5)
Integracja społeczna
(5)
Jakość życia
(5)
Komunikacja niewerbalna
(5)
Literatura
(5)
Literatura dziecięca polska
(5)
Multimedia
(5)
Młodzież trudna
(5)
Praca
(5)
Szkolnictwo podstawowe
(5)
Szkolnictwo specjalne
(5)
Współdziałanie
(5)
Antropologia społeczna
(4)
Autorytet
(4)
Bioetyka
(4)
Chorzy
(4)
Edukacja zdrowotna
(4)
Gry i zabawy ruchowe
(4)
Temat: dzieło
Kultura (czasopismo ; Paryż)
(1)
Telewizja Dziewcząt i Chłopców (program telewizyjny)
(1)
Temat: czas
1989-
(69)
2001-
(68)
2001-0
(40)
1901-
(32)
1901-2000
(29)
1801-
(17)
1989-2000
(16)
1945-1989
(13)
1701-
(7)
1801-1900
(6)
1701-1800
(4)
1501-
(3)
1945-
(3)
1001-1100
(2)
1101-1200
(2)
1201-1300
(2)
1301-1400
(2)
1401-1500
(2)
1501-1600
(2)
1601-
(2)
1601-1700
(2)
400-301 p.n.e.
(2)
500-401 p.n.e.
(2)
901-1000
(2)
1-100
(1)
100-1 p.n.e.
(1)
101-200
(1)
1918-
(1)
1939-1945
(1)
200-101 p.n.e.
(1)
201-300
(1)
300-201 p.n.e.
(1)
301-400
(1)
401-500
(1)
501-600
(1)
601-700
(1)
701-800
(1)
801-900
(1)
Temat: miejsce
Polska
(49)
Zielona Góra (woj. lubuskie)
(4)
Europa
(2)
Kujawsko-pomorskie, województwo
(2)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(2)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(2)
Śląskie, województwo (od 1999)
(2)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Chorwacja
(1)
Czechy
(1)
Częstochowa (woj. śląskie)
(1)
Galicja
(1)
Kanada
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Krzywaniec (woj. lubuskie, pow. zielonogórski, gm. Nowogród Biebrzański)
(1)
Leszno (woj. wielkopolskie)
(1)
Niemcy
(1)
Nowa Sól (woj. lubuskie)
(1)
Nowy Sącz (woj. małopolskie)
(1)
Opolskie, województwo (od 1999)
(1)
Paryż (Francja)
(1)
Podhale
(1)
Podkarpackie, województwo
(1)
Pomorskie, województwo (od 1999)
(1)
Powiat białostocki (woj. podlaskie)
(1)
Powiat średzki (woj. dolnośląskie)
(1)
Rosja
(1)
Siedlce (woj. mazowieckie)
(1)
Singapur
(1)
Stary Kisielin (Zielona Góra ; część miasta)
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Warmińsko-mazurskie, województwo
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Województwo lubuskie (1999- )
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie ; okręg)
(1)
Łuków (woj. lubelskie)
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(34)
Monografia
(30)
Praca zbiorowa
(27)
Raport z badań
(22)
Podręczniki akademickie
(20)
Podręcznik
(16)
Podręczniki
(10)
Materiały konferencyjne
(7)
Poradniki
(7)
Poradniki dla nauczycieli
(7)
Poezja polska
(5)
Wydawnictwa popularne
(5)
Materiały pomocnicze
(4)
Poradnik
(4)
Księgi pamiątkowe
(3)
Bibliografia
(2)
Esej
(2)
Literatura
(2)
Literatura dla dzieci
(2)
Literatura polska
(2)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Pamiętniki polskie
(2)
Podręcznik akademicki
(2)
Poezja dziecięca polska
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Analiza i interpretacja
(1)
Antologie
(1)
Broszura
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Czasopisma kobiece
(1)
Czasopisma społeczno-kulturalne polskie
(1)
Kalendarium
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Opowiadanie młodzieżowe polskie
(1)
Opowiadanie polskie
(1)
Piosenka dziecięca polska
(1)
Podręczniki szkolne
(1)
Powieść dziecięca polska
(1)
Powieść młodzieżowa polska
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Powieść psychologiczna
(1)
Programy autorskie (pedagog.)
(1)
Publicystyka polska
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Scenariusz teatralny
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(1)
Szkice literackie polskie
(1)
Utwory sceniczne dla dzieci
(1)
Zagadki polskie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(86)
Socjologia i społeczeństwo
(45)
Psychologia
(27)
Historia
(13)
Medycyna i zdrowie
(12)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(12)
Filozofia i etyka
(10)
Literaturoznawstwo
(10)
Językoznawstwo
(7)
Kultura fizyczna i sport
(7)
Kultura i sztuka
(7)
Nauka i badania
(5)
Media i komunikacja społeczna
(4)
Etnologia i antropologia kulturowa
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Biologia
(1)
Fizyka i astronomia
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
932 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
"Książka jest próbą opracowania zagadnień związanych z kompetencjami kreatywnymi nauczyciela wczesnej edukacji dziecka. Czy rzeczywiście – jak pyta D. Klus-Stańska – zniewolony administracyjnie i biurokratycznie nauczyciel zrzuca z siebie odpowiedzialność za wychowawczą i kształceniową rzeczywistość szkolną? Odpowiedź na to pytanie jest ważne, gdyż kompetencje nauczyciela decydują o przebiegu procesu edukacyjnego, o charakterze działań nie tylko jego samego, ale i uczniowskich. Stanowią bowiem kontekst kształtowania się takich samych kompetencji u podopiecznych... […] Monografia […] Kompetencje kreatywne nauczyciela wczesnej edukacji dziecka jest ważnym przyczynkiem do dyskusji nad konstruowaniem takiego modelu edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, w którym kompetencje kreatywne nauczyciela staną się nie tylko pożądane, ale wręcz niezbędne, ponieważ […] potrzebny staje się człowiek wielowymiarowy, charakteryzujący się mobilnością, synergetyzmem, otwartością i wyobraźnią, umiejący pokonywać trudności i przekraczać granice własnych możliwości, ale też człowiek o analityczno-syntetycznym spojrzeniu na świat." prof. UAM, dr hab. Hanna Krauze-Sikorska
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wokół polskiego systemu profilaktyki społecznej i resocjalizacji narosło wiele mitów, nieporozumień i przekłamań. Narosło też wiele emocji. Źródłem większości z nich są medialnie rozpowszechniane poglądy osób nie mających ani wiedzy ani kompetencji w opisywanym przedmiocie, a wypowiadających się z głębokim przekonaniem własnych i jedynych racji. Należą do nich zarówno politycy jak i różnego rodzaju "specjaliści od wszystkiego", pochodzący często ze środowiska akademickiego, a głoszący często poglądy oparte na jednostkowych wydarzeniach społecznych i chcący się wkupić w łaskę decydentów, nie mówiąc już o medialnych celebrytach i innych "wieszczach" narodowych. To właśnie przez medialne wypowiedzi wspomnianych "specjalistów" ukształtowane zostały poglądy zwykłych "zjadaczy chleba", obrócone w społeczne emocje. Owe, najczęściej negatywne emocje stają się ostatnio niestety coraz częściej politycznym pretekstem do tworzenia rozwiązań formalnoprawnych regulujących sferę działalności resocjalizacyjnej. Można nawet odnieść wrażenie, że niektóre media sprzyjające władzy, celowo prowadzą politykę medialną, która ma za zadanie stymulowanie kierunku zaostrzania kar i wykluczania osób podlegających penalizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W pierwszej części książki prezentujemy rodzinę w ujęciu historycznym, skupiając się na postawach rodzicielskich (matczynych i ojcowskich), na ewolucji pojmowania dzieciństwa oraz następstwach niewypełniania zobowiązań rodzicielskich. Obraz rodzicielstwa i dzieciństwa rozpatrujemy na płaszczyźnie normatywnej, przede wszystkim z uwzględnieniem praktyki pedagogicznej i teorii wychowania zawartej w dziełach klasyków filozofii i pedagogiki. Z oczywistych względów ideologię rodzicielstwa przy tym sprowadziłyśmy głównie do kwestii powinności matki i ojca wobec dziecka, co należy tłumaczyć tym, że w zasadzie niemożliwa jest obiektywna narracja historyczna na temat doznań i uczuć, zwłaszcza gdy mowa o afektach matczynych czy ojcowskich. Założeniem przewodnim uczyniłyśmy twierdzenie o istnieniu i trwałości miłości macierzyńskiej pomimo ujawniających się czasem dwuznaczności i konfliktów interpretacyjnych z tym związanych. W pierwszej części podejmujemy też próbę naświetlenia osobliwego sensu rodzicielstwa i dzieciństwa w tradycji europejskiej poprzez ukazanie jego rozmaitych obrazów i znaczeń, nawet ze sobą sprzecznych. W drugiej części książki przedstawiamy rodzinę współczesną oraz specyfikę jej funkcjonowania. Koncentrujemy się na aktualnych wymiarach rodzicielstwa oraz prezentujemy spojrzenie na dzieciństwo z perspektywy obecnych czasów. Rodzinę ukazujemy w obliczu dzisiejszych zmian społeczno-kulturowych, nakazujących konieczność redefiniowania jej jako środowiska wychowawczego. Modyfikacje w sferze pełnienia ról rodzicielskich skłoniły nas do przyjrzenia się i rozpatrzenia współczesnego rodzicielstwa pod kątem jego typowych atrybutów, cech charakterystycznych oraz występujących modeli rodzicielstwa. Akcentujemy specyfikę rodzicielstwa z uwzględnieniem takich kwestii jak: odpowiedzialność za wychowanie, świadomość wychowawcza czy kultura pedagogiczna rodziców. Istotnymi elementami wychowania w rodzinie jest obecnie także identyfikacja dziecka z rodzicami oraz wysiłki podejmowane nad rozwijaniem u dzieci umiejętności społecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Teatr angażujący : teatroterapia drogą wyjścia z izolacji / Patrycja Bartoszak. - Wydanie I. - Kraków : Impuls, 2022. - 91, [2] strony : fotografie ; 24 cm.
W książce, którą trzymasz w dłoni, koncentruję się na roli teatru angażującego w życiu osób zepchniętych na margines lub narażonych na wykluczenie społeczne. Znajdziesz w niej różnorodne wskazówki dotyczące możliwości budowania i rozwijania ich potencjału za pomocą działań teatralnych. Od wielu lat zajmuję się tworzeniem teatru angażującego, prowadzę warsztaty oraz zajęcia arteterapeutyczne (na temat teatroterapii, choreoterapii, dramy). Poza tym realizuję projekty artystyczne, rozwojowe, terapeutyczne, edukacyjne, którymi chcę się podzielić. Moim celem jest przedstawienie własnej perspektywy oraz idei działania z różnymi grupami. W niniejszej publikacji omawiam istotę teatru zaangażowanego i angażującego. Ponadto prezentuję kilka projektów teatralnych swojego autorstwa, które opisują działania społeczne, terapeutyczne, rozwojowe oraz angażują emocjonalnie jednostki biorące w nich udział. Moje doświadczenia zawodowe dotyczą głównie pracy z osobami niepełnosprawnymi, należącymi do mniejszości seksualnej oraz kobietami (działalności związanej z przeciwdziałaniem przemocy wobec nich i edukacji w tym zakresie).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce także ISBN oryginału.
Tytuł oryginału: Tongue-tied : how a tiny string under the tongue impacts nursing, speech, feeding, and more, 2018.
Język na uwięzi to wszechstronny i pierwszy tego rodzaju przewodnik wyjaśniający tę powszechną, a jednak wciąż niezrozumiałą dolegliwość. Doktor Richard Baxter wraz z zespołem specjalistów medycznych odkrywa tajemnice krótkiego wędzidełka języka oraz jego wpływ zarówno na niemowlęta, jak i na dorosłych. Mając na uwadze najlepsze praktyki oraz dostępne rodzaje terapii, dr Baxter i jego współpracownicy przedstawiają zrównoważone podejście do leczenia problemu krótkich wędzidełek jamy ustnej (TOTs),a historie udanego przebiegu leczenia pacjentów z pewnością będą inspiracją dla każdego Czytelnika. Niniejszy podręcznik prezentuje różnorodne metody leczenia oraz terapii stosowane przez specjalistów opieki zdrowotnej oraz umożliwiające im zaangażowanie zespołu w leczenie pacjentów i opieranie się na najnowszej wiedzy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dużym walorem książki jest starannie przemyślana struktura. Autorki podjęły ważny dyskurs dotyczący funkcjonowania osób z niepełnosprawnością sensoryczną w sytuacji pandemii SARS-CoV-2. Przedstawiając szczegółowo trudne, wręcz traumatyczne doświadczenia badanych, pokazały, jak bardzo komplikuje ona ich życie: uniemożliwia lub w znacznym stopniu opóźnia realizację planów, spełnianie marzeń oraz zmusza do rekonstrukcji sposobów radzenia sobie z wyzwaniami codzienności. [...] Ze względu na specyfikę i rangę społeczną omawianych zagadnień polecana publikacja spotka się z dużym zainteresowaniem ze strony środowiska pedagogów, terapeutów, psychologów, nauczycieli, lekarzy, studentów, a także rodziców, dla których ważne jest zrozumienie złożoności omawianych problemów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Uczenie się w przestrzeniach cyfrowych uniwersytetu : studium teoretyczno-empiryczne / Lidia Bielinis. - Wydanie I. - Kraków : Impuls, 2022. - 335 stron : fotografie, ilustracje ; 25 cm.
Książka Lidii Bielinis uzupełnia naszą wiedzę na temat wyjątkowo rzadko badanego zagadnienia, jakim jest technologicznie wspomagane uczenie się młodzieży akademickiej. Stanowi przykład opracowania perfekcyjnie zaprojektowanego metodologicznie i niezwykle uczciwego oraz rzetelnego w zakresie zastosowanych procedur naukowego wnioskowania. Autorka, prowadząc swój erudycyjny wywód, jako badaczka zawsze zachowuje niezbędny dystans, bazuje na danych, a jednocześnie śmiało żongluje licznymi nowymi teoriami, takimi jak choćby konektywizm, generatywizm czy smart education. W konsekwencji publikacja ta ukazuje ugruntowany, wiarygodny i kapitalnie udokumentowany obraz znaczeń i sensów nadawanych przez młodych dorosłych procesowi uczenia się podczas zajęć akademickich z wykorzystaniem różnorakich stref cyfrowych (np. portali społecznościowych).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część teoretyczna tego opracowania ma na celu przybliżenie nauczycielom, logopedom, a także rodzicom pojęcia świadomości fonologicznej i jej znaczenia w opanowaniu umiejętności czytania i pisania. Wyjaśnia ona pojęcia słuchu fonematycznego, będącego podstawą opanowania języka mówionego. Program ten ma za zadanie ułatwić dzieciom uzmysłowienie sobie fonologicznej podzielności słów oraz osiągnięcie umiejętności reprezentowania dźwięków mowy za pomocą liter alfabetu. Jest on przeznaczony do pracy z dziećmi od 3 roku życia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone (1 egz.)
Książka
W koszyku
W niniejszej publikacji przyjmujemy, że wiedza o socjalizacji ma oczywisty walor, specyficzny dla myślenia i działania pedagogicznego. Wspólnym obszarem zainteresowań teorii i praktyki w obrębie wiedzy o procesach edukacyjnych (wychowawczych) oraz teorii socjalizacji jest optymalny rozwój osobowości jednostki ludzkiej, we wzajemnej zależności ze środowiskiem społeczno-kulturowym. Pedagogiczna perspektywa interpretacyjna towarzysząca analizie problematyki socjalizacji zakłada analizę różnych wymiarów socjalizacji pod kątem ich wagi i przydatności dla pedagogiki. Taki punkt widzenia umożliwia: (1) wyłonienie i zaakcentowanie wątków, które w obszarze studiów nad socjalizacją mają znaczenie dla badań nad wychowaniem oraz stanowią źródło problemów badawczych, pojęć, kategorii i kontekstów interpretacyjnych ważnych dla analizy procesów wychowania, oraz (2) interpretację treści, mechanizmów, obszarów i uwarunkowań procesów socjalizacji pod kątem ich potencjalnej waloryzacji, zakładającej możliwość zróżnicowanej koncepcyjnie ingerencji pedagogicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Naszym celem było wysłuchanie opowieści uchodźczyń po to, aby spróbować zrozumieć, jak doświadczają one swojej ucieczki, traumy i aktualnej sytuacji oraz jakie sensy im nadają. Pozwoliło nam to na odejście od powszechnego w literaturze ukazywania uchodźców jako jednorodnej grupy, posiadającej podobne doświadczenia, i skoncentrowanie się na indywidualnych historiach, zawierających osobistą perspektywę, uwzględniającą domowe narracje. W innej perspektywie te narracje mogą być postrzegane w kontekście konfrontacji z doświadczeniami, lękami i marzeniami jednostek, które zwykle są niewidoczne, a ich historie są nieznane. Stanowią one impuls do refleksji nad problemem uchodźstwa, ale także nad naszymi wyobrażeniami, lękami i nadziejami. W trakcie wywiadów podjęte zostały absolutnie kluczowe problemy związane z uchodźstwem Ukrainek do Polski. Dotyczyły one doświadczeń ich wcześniejszego życia w Ukrainie, tragizmu i przeżyć związanych z rosyjską agresją, decyzji o ucieczce, a także podróży do Polski. Ponadto wiązały się one z ich pobytem już w Polsce, z rozpaczą i tęsknotą oraz dążeniem do odnalezienia się w nowej sytuacji życiowej, których jedną z konsekwencji była pewna rekonstrukcja kobiecości. W wywiadach poruszyłyśmy również kwestie sytuacji mieszkaniowej i zawodowej uchodźczyń, edukacji ich dzieci oraz postrzegania Polski i Polaków. Wreszcie starłyśmy się zrozumieć, jak uchodźczynie odbierają doświadczenie uczestnictwa w samym wywiadzie, w którym brały udział. Część badawcza, zawarta w ósmym, bardzo obszernym rozdziale książki, poprzedzona jest częścią teoretyczną, na którą składa się siedem rozdziałów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Doświadczenie parentyfikacji : perspektywa biograficzna / Barbara Chojnacka. - Wydanie I. - Kraków : Impuls, 2021 - 241 stron : ilustracje ; 24 cm.
Parentyfikacja to rodzaj doświadczenia, które znacząco zakłóca funkcjonowanie środowiska rodzinnego. Opiera się ono bowiem na działaniach, często heroicznych, podejmowanych przez dzieci, które kosztem swojego poczucia bezpieczeństwa, zaspokojenia własnych potrzeb emocjonalnych i wykorzystania możliwości rozwojowych oraz za cenę swoich osiągnięć edukacyjnych zabiegają o uratowanie i ochronę rodziny czy utrzymanie status quo znanego i w ich mniemaniu stabilnego. [...] Autorka polecanej publikacji za swój cel obrała poprowadzenie Czytelnika w głąb doświadczeń rozmówców i umożliwienie mu pełniejszego ich zrozumienia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Polecana książka plasuje się na pograniczu logopedii, językoznawstwa i pedagogiki. Nie tylko jest poradnikiem logopedycznym, ponieważ zawiera gruntowny przegląd literatury przedmiotu z licznymi odwołaniami do piśmiennictwa logopedycznego. Publikacja ta to pomoc logopedyczna w pracy z dziećmi i dorosłymi, stanowi bowiem kompendium wiedzy na temat wywoływania głosek i korekcji zaburzeń artykulacyjnych wraz ze wskazówkami do pracy logopedycznej...
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kształtowanie etosu zaufania w szkole : studium socjopedagogiczne / Małgorzata Czerwiec. - Wydanie I. - Kraków : Impuls, 2020. - 296, [1] strona : faksymile, ilustracje ; 24 cm.
Nagroda Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego na wyróżniającą się rozprawę doktorską z zakresu pedagogiki, 2018.
W pierwszej części niniejszej publikacji zaufanie zaprezentowano jako ostoję życia społecznego, z uwzględnieniem kontekstu teoretycznego, stanowiącego tło i gwarantującego możliwość formułowania poszczególnych definicji terminu. Dokonano eksplikacji zaufania z perspektywy różnych dziedzin nauki, a także odniesiono się do pojęcia „etos” i podjęto próbę analizy tego zjawiska. Poruszono również problematykę zaufania w wybranych historycznych koncepcjach filozoficznych oraz socjologicznych (między innymi u Emila Durkheima i Anthony’ego Giddensa). Z uwagi na istnienie także psychologicznych fundamentów zaufania nie zabrakło odwołania do klasycznej już teorii rozwoju psychospołecznego jednostki Erika Eriksona oraz do implikacji wczesnej socjalizacji w postaci stylów przywiązania. Szczególne miejsce w pierwszej części zajęła socjologiczna teoria zaufania według Piotra Sztompki. Ponadto przedstawiono w niej deskrypcję kapitału społecznego ze wskazaniem na jego związki z edukacją. Omówiono też zjawisko anomii społecznej jako efektu rozpadu więzi, szczególnie w rodzimym kontekście – wypunktowano tu kulturowe źródła niskiego poziomu zaufania Polaków zakorzenione w konflikcie etosów, rozbieżność mentalności i swoistość systemu kulturowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Horyzonty Pedagogiczne ; t. 1)
Książkę tę chcielibyśmy polecić pedagogom specjalnym, nauczycielom praktykom, studentom kierunków pedagogicznych i wszystkim osobom zainteresowanym problematyką niepełnosprawności. Rozważania w niej podjęte zmierzają do znalezienia odpowiedzi na pytanie o kierunki rozwoju pedagogiki specjalnej. Zarówno na gruncie teorii, jak i praktyki pedagogiki specjalnej nie da się ich przeanalizować bez uwzględnienia zmian, jakie zaszły w terminologii tej dyscypliny naukowej oraz w kierunkach oddziaływań rehabilitacyjnych czy integracyjnych po 1989 roku, a później po wstąpieniu Polski do Unii Europejskiej. Zmiana stosunku do osób z niepełnosprawnością i wyobrażeń o samej niepełnosprawności, postrzeganie jednostki jako autonomicznego podmiotu, pluralizm zachowań i wyborów oraz przemiany w prawodawstwie to niektóre z konsekwencji tych przeobrażeń dla funkcjonowania osób z niepełnosprawnością omawiane w tomie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowana praca stanowi jedną z nielicznych prac pedagogicznych poświęconych w całości rodzinie polskiej w kulturze realnego socjalizmu, ze szczególnym uwzględnieniem lat 60. i 70. Badając rodzinę w tym okresie, przyjęto założenie mówiące o trudnej sytuacji rodziny pod względem kulturowym, w tym także społeczno-psychologicznym, co wywierało wpływ na jej postrzeganie i wartościowanie w świadomości społecznej oraz określało możliwości rozwojowo-wychowawcze. Rodzina przez kilkadziesiąt lat trwania realnego socjalizmu znajdowała się w warunkach swoistego dualizmu kulturowego będącego przejawem konfliktu i niespójności systemu aksjonormatywnego występującego w kulturze PRL. Dualizm ten polegał na funkcjonowaniu społeczeństwa w dwóch warstwach równocześnie, tj. w: 1) warstwie reguł oficjalnych (tworzonych przez propagandę, indoktrynację ideologiczną, edukację) oraz w 2) warstwie reguł nieoficjalnych (czyli spontanicznych działań adaptacyjnych i obronnych stosowanych wobec narzuconych odgórnie warunków życia). W niniejszej pracy warstwy te określone zostały - za Janem Lutyńskim - jako „oficjalna nadrzeczywistość” i „codzienna rzeczywistość”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej