Gracze komputerowi
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(8)
Forma i typ
Książki
(8)
Proza
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
Dostępność
dostępne
(7)
tylko na miejscu
(1)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia dla dorosłych
(7)
Czytelnia naukowa
(1)
Filia Os. Gołąbkowice
(1)
Autor
Adler-Olsen Jussi (1950- )
(1)
Chaloner Paul (1971- )
(1)
Chojnacki Marcin M. (1990- )
(1)
Cymbrykiewicz Joanna (1976- )
(1)
Górniak Mateusz (1996- )
(1)
Jędrasiak Kamil
(1)
Kopańko Karol
(1)
Moss Marcel
(1)
Sillis Benjamin
(1)
Staszenko-Chojnacka Dominika (1990- )
(1)
Łuczkiewicz Grzegorz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(8)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Literatura duńska
(1)
Temat
Powieść amerykańska
(4697)
Kobieta
(4431)
Literatura polska
(4390)
Poezja polska
(3611)
Powieść angielska
(2578)
Gracze komputerowi
(-)
Rodzina
(2185)
Miłość
(1894)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1856)
Przyjaźń
(1821)
Powieść młodzieżowa polska
(1654)
Tajemnica
(1557)
II wojna światowa (1939-1945)
(1507)
Literatura
(1466)
Opowiadanie polskie
(1358)
Żydzi
(1328)
Język polski
(1297)
Relacje międzyludzkie
(1264)
Przedsiębiorstwo
(1231)
Pisarze polscy
(1103)
Śledztwo i dochodzenie
(1075)
Pamiętniki polskie
(1057)
Kultura
(1052)
Życie codzienne
(1022)
Zabójstwo
(988)
Filozofia
(975)
Powieść francuska
(972)
Powieść polska
(947)
Dziecko
(933)
Wojsko
(919)
Dramat polski
(905)
Zarządzanie
(890)
Publicystyka polska
(886)
Polacy za granicą
(874)
Policjanci
(851)
Sztuka
(844)
Magia
(835)
Nastolatki
(835)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(825)
Małżeństwo
(815)
Historia
(804)
Polityka
(784)
Zwierzęta
(760)
Rodzeństwo
(758)
Sekrety rodzinne
(706)
Powieść dziecięca polska
(704)
Dzieci
(694)
Trudne sytuacje życiowe
(678)
Dziewczęta
(676)
Duchowieństwo katolickie
(670)
Wojna 1939-1945 r.
(670)
Dziennikarze
(665)
Władcy
(651)
Powieść młodzieżowa angielska
(626)
Powieść niemiecka
(615)
Turystyka
(608)
Arystokracja
(597)
Środki masowego przekazu
(572)
Osoby zaginione
(568)
Politycy
(566)
Teatr polski
(554)
Wybory życiowe
(553)
Uczucia
(548)
Wychowanie w rodzinie
(545)
Relacja romantyczna
(544)
Młodzież
(543)
Kościół katolicki
(539)
Przestępczość zorganizowana
(534)
Tematy i motywy
(533)
Polityka międzynarodowa
(530)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(529)
Matki i córki
(523)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(523)
Holokaust
(494)
Mniejszości narodowe
(488)
Poezja dziecięca polska
(487)
Uczniowie
(486)
Poszukiwania zaginionych
(472)
Sztuka polska
(472)
Ludzie a zwierzęta
(453)
Wychowanie
(449)
Podróże
(438)
Opowiadanie dziecięce amerykańskie
(436)
Bibliotekarstwo
(430)
Gospodarka
(429)
Powieść rosyjska
(421)
Komunikacja społeczna
(420)
Religia
(418)
Prawo
(414)
Pedagogika
(412)
Aktorzy polscy
(408)
Lekarze
(406)
Szkolnictwo
(405)
Śmierć
(405)
Mężczyzna
(403)
Malarstwo polskie
(401)
Matematyka
(401)
Chrześcijaństwo
(399)
Nauka
(388)
Psy
(387)
Regionalizm
(387)
Temat: czas
1901-2000
(4)
1945-1989
(4)
1989-2000
(4)
2001-
(4)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Dania
(1)
Europa
(1)
Irak
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Gatunek
Monografia
(3)
Powieść
(3)
Kryminał
(1)
Opracowanie
(1)
Przewodnik tematyczny
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(2)
Hobby i czas wolny
(2)
Kultura i sztuka
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
8 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Departament Q / Jussi Adler-Olsen ; cz. 8)
Tytuł oryginału: Offer 2117. Tytuł oryginału cyklu: Afdeling Q.
Stanowi cz. 8. cyklu, cz. 1. pt.: Kobieta w klatce, cz. 2. pt.: Zabójcy bażantów, cz. 3. pt.: Wybawienie, cz. 4. pt.: Kartoteka 64, cz. 5. pt.: Pogrzebany, cz. 6. pt.: Wisząca dziewczyna, cz. 7. pt.: Kobieta z blizną.
„Brutalna, dynamiczna, zabawna i przerażająca. Zapomnij, że uda ci się zasnąć po przewróceniu pierwszej kartki”. Bogblogger.dk Ósmy tom bestsellerowej serii o Departamencie Q Od dziesięciu lat Assad jest siłą napędową Departamentu Q, jednak seria tragicznych wydarzeń doprowadza go na skraj załamania. Tylko ciężko doświadczona przez życie Rose może mu pomóc poradzić sobie z mrocznymi demonami, które budzą się dzięki relacji hiszpańskiego dziennikarza na temat tragicznej śmierci pewnej uchodźczyni. Tak zaczyna się trwające trzynaście dni nerwowe odliczanie do ostatecznej katastrofy, którą w samym sercu Europy wywołuje bezwzględny iracki oprawca Ghaalib. Jaką rolę w tych wydarzeniach odegra Assad? Tymczasem Departamentem Q wstrząsa wieść o śmierci jednego z kolegów, a ekipa Carla Morcka desperacko próbuje zapobiec morderczym groźbom zamkniętego w sobie, szalonego chłopaka. Ratując ludzkie życie i rozwiązując dramatyczny dylemat Assada, Carl i reszta Departamentu Q trafiają prosto w oko cyklonu. Tam nikt nie zdoła uciec od drastycznych decyzji. Tam też walczy się, nie przebierając w środkach… „Ofiara numer 2117 to jak na razie najlepsza książka w całej serii”. Bechsbookds.dk
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.113-3 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Esport i wszystko, co musisz o nim wiedzieć PRZEWODNIK PO ŚWIECIE GAMINGU Gaming przebył długą drogę: od podwórek, gdzie pstrykało się kapslami, po wielkie hale sportowe po brzegi wypełnione fanami najciekawszych gier wideo i nowych technologii. Dziś esport wart jest miliardy dolarów. Profesjonalni gracze stali się gwiazdami zarabiającymi miliony, a ich zmagania śledzą setki tysięcy fanów na całym świecie. Dzięki wirtualnemu światu zyskali sławę i zbili prawdziwe fortuny. Od Call of Duty do Counter Strike’a, od Fify do Fornite’a – całe pokolenie gamerów zmieniło granie w gry wideo z rozrywki w intratny zawód. Ale patrząc na wciąż rozwijającą się branżę, trudno nie zadawać sobie pytań: • Ile tak naprawdę zarabiają najlepsi gracze? • Czym dokładnie jest gaming i czy rzeczywiście jest to sport? • Jak rozwinęła się branża i jaką drogę przeszli zawodnicy? • Czy jeśli uprawia się ten sport, trzeba przejść na emeryturę w wieku 23 lat? • Jak wystartować w jednych z najtrudniejszych zawodów w świecie? Paul Chaloner – uznany na całym świecie wieloletni komentator rozgrywek gamingowych, pasjonat gier wideo i prawdziwy insider wirtualnego świata. Twórca Code Red Esports – esportowej agencji konsultingowej, związany z branżą od momentu jej narodzin.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 793/794 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Estetyka sprawczości w grach wideo / Marcin M. Chojnacki. - Wydanie I. - Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022. - 272 strony : ilustracje ; 24 cm.
(Sztuka, Media, Kultura)
Dlaczego gramy w gry wideo? Bez wątpienia jednym z potencjalnych powodów jest towarzyszące nam wówczas satysfakcjonujące poczucie sprawczości. To właśnie temu, silnie związanemu z uczestnictwem w rozgrywce fenomenowi poświęcono niniejszą publikację. Jej zadaniem jest przybliżenie, za pośrednictwem groznawczej perspektywy, estetycznego wymiaru sprawstwa gracza, omówienie czynników wzmacniających i osłabiających jego odczuwanie, a także wskazanie oraz przeanalizowanie na wybranych przykładach, ujawniających się podczas rozgrywki, warstw sprawczości kształtujących nasze doświadczenie odbiorcze. Książka bardzo udanie łączy pracę teoretyczną wysokiej próby (bo co do świetnej orientacji autora we współczesnych studiach nad grami nie można mieć żadnych wątpliwości) ze studiami przypadku ilustrującymi przydatność wypracowanego modelu badań. To dobra książka naukowa, jak w wypadku większości publikacji dotyczących gier potencjalnie interesująca także dla ambitnych miłośników spoza kręgów akademickich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 796/799 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Trash Story / Mateusz Górniak. - Wydanie I. - Kraków : Wydawnictwo Ha!art, 2022. - 117, [3] strony ; 20 cm.
(Seria Prozatorska)
Trash Story to kołysanka dla epoki telewizji i pępkowe społeczeństwa katastrofy. Historię zaczyna opowiadać Mati, chłopak z małego miasteczka na Śląsku, który pragnie wyjść poza mówienie „ja” i rozsadzić dostępne mu formy snucia opowieści. Narrację przechwytują więc przedmioty, śmieci, postaci z kreskówek i filmowe konwencje. Toster opowiada o dojrzewaniu, brudna fałdka na pościeli o miłości, Krowa żegna się z Kurczakiem, paranoiczny detektyw prowadzi dochodzenie dotyczące konkursu na esej katyński dla podstawówek, a Walduś Kiepski fantazjuje o wielkim wybuchu. Logiką tej fikcji literackiej są nieustające zmiany perspektywy, a recykling, wywrotowy humor i kulturowe przechwycenia pracują na rzecz strategii czułościowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.162.1-3 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Gracze w kulturze / Kamil Jędrasiak. - Wydanie I. - Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2023. - 283 strony ; 24 cm.
(Sztuka, Media, Kultura)
Autor podejmuje się niezwykle trudnego zadania, jakim jest możliwie jak najszersze zaprezentowanie nie tylko gier wideo i konstytuującej się wokół nich kultury, lecz także tego, co sam nazywa „ugrowieniem” kultury w ogóle. Swój wywód ujmuje w ramy struktury, która prowadzi od przybliżenia tła teoretycznego i rozwoju aktualnej akademickiej refleksji nad grami przez bliższe przyjrzenie się kulturze gier i grania po opis przywołanego już „ugrowienia” kultury. Oryginalność książki polega na - jak do tej pory w polskim piśmiennictwie - najbardziej wszechstronnym i wieloaspektowym ujęciu kultur grania, włącznie z otaczającymi je dyskursami obecnymi w mediach głównego nurtu oraz w kształtujących się dyskursach medialnych integralnie złączonych z grami […]. To bardzo wartościowa pozycja, dokumentująca pewien istotny etap w kulturze gier wideo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Polski e-sport / Karol Kopańko. - Wydanie I. - Kraków : Znak Horyzont, 2021. - 427, [5] stron, [16] stron tablic : fotografie ; 21 cm.
Polska była kiedyś potęgą… i wciąż nią jest! Tym razem polami bitew nie są rozległe równiny, ale mapy w „Counter-Strike’u”, „Starcrafcie” czy „League of Legends”. Polskę reprezentowała Złota Piątka, która w CS-ie zdobyła siedem tytułów mistrzowskich. Polacy stawali na podium „Starcrafta” zdominowanego przez Koreańczyków i jako jedni z nielicznych grali w elitarnych seulskich ligach. Przez lata brylowaliśmy w czołówce „Need for Speeda” i „Quake’a”. Nasi gracze wciąż czarują świat i walczą w najlepszych drużynach świata. Oto pierwsza książka o polskim e-sporcie i jego szalonej historii. Zaskakującej i dziejącej się tuż obok. O ludziach, którzy musieli zmagać się z brakiem akceptacji w szkole, wytykaniem przy rodzinnym stole i przestrzeganiem przed marnowaniem życia na gry. To opowieść o sile ich charakteru, która zabierze cię nie tylko na najbardziej znaną e-sportową arenę – katowicki Spodek, ale również do powiatowych kawiarenek końcówki XX wieku i do małych gralni, gdzie w bólach rodziły się talenty, które w przyszłości miały sięgnąć po najwyższe laury. Dziś do obserwowania cyfrowej rywalizacji każdego dnia siadają miliony fanów. To, co kiedyś było fanaberią kilku nerdów zamkniętych w piwnicy, obecnie trafia na czołówki gazet. Przed e-sportem świetlana przyszłość, a przed tobą nieopowiadane nigdy wcześniej historie polskich mistrzów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 796/799 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wszyscy muszą zginąć / Marcel Moss. - [Wydanie I]. - [Poznań] : Filia, copyright 2021. - 350, [1] strona ; 21 cm.
(Mroczna Strona)
W prestiżowym warszawskim liceum dochodzi do krwawego ataku terrorystycznego. Zamaskowani sprawcy detonują ładunki wybuchowe i strzelają na oślep do przerażonych uczniów i pracowników. Jednym z zamachowców jest Błażej Dragiel, który popełnia samobójstwo na oczach swojej najlepszej przyjaciółki, Kai Almond. Nikt nie rozumie, dlaczego syn znanego biznesmena i filantropa posunął się do takiego okrucieństwa. Tymczasem w mediach rozpoczyna się nagonka na Kaję. Pod adresem dziewczyny padają oskarżenia o współorganizację zamachu. Zmagająca się z olbrzymim hejtem Kaja, próbuje za wszelką cenę poznać prawdę na temat tragedii i oczyścić się z zarzutów. Wkrótce jednak odkrywa, jak mało wiedziała na temat swojego przyjaciela...
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.162.1-3 (2 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Sztuka, Media, Kultura)
Gry wideo stanowią obecnie nieodłączną część krajobrazu medialnego w Polsce, będąc przedmiotem zarówno refleksji akademickiej, jak i częścią publicystycznego dyskursu kształtowanego przez twórców, dziennikarzy oraz samych graczy. Jak jednak pokazuje historia rozwoju interaktywnego medium, gry musiały pokonać długą drogę od egzotycznej, trudno dostępnej nowinki technicznej do stałego elementu współczesnej kultury. Autorka prezentuje proces upowszechnienia gier wideo w Polsce oraz kształtowania tożsamości gracza, który rozpoczął się jeszcze w latach 80. XX wieku, a przybrał na sile po transformacji ustrojowej. W publikacji sytuuje gry w obszernym kontekście postępującej w Polsce lat 90. informatyzacji oraz komputeryzacji; popularnych ówcześnie praktyk odbiorczych, determinowanych przez brak oficjalnej dystrybucji gier, a także trudności w zdobyciu sprzętu komputerowego. Analizuje również obszerny materiał źródłowy w postaci prasy hobbystycznej z tego okresu, dzięki której gry wideo zostały przedstawione odbiorcom jako nowatorskie oraz interesujące medium - omawia takie tytuły, jak: ,,Bajtek", ,,Gambler", ,,Gry Komputerowe", ,,Świat Gier Komputerowych", ,,Reset", ,,Secret Service" i inne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 050+070 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej