Język dziecka
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(10)
Forma i typ
Książki
(10)
Publikacje naukowe
(9)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(10)
Placówka
Wypożyczalnia dla dorosłych
(10)
Autor
Porayski-Pomsta Józef
(2)
Błasiak-Tytuła Marzena
(1)
Emiluta-Rozya Danuta
(1)
Gacka Ewa (pedagog)
(1)
Kabała Alicja
(1)
Kaźmierczak Monika (filolog)
(1)
Kwasiborska-Dudek Joanna
(1)
Manasterska-Wiącek Edyta
(1)
Ożdżyński Jan (1941-2019)
(1)
Sedivy-Mączka Katarzyna
(1)
Siudak Anna
(1)
Zgółkowa Halina (1947- )
(1)
Święcicka Małgorzata (1959- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(6)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
Kraj wydania
Polska
(10)
Język
polski
(10)
Odbiorca
Językoznawcy
(1)
Lekarze
(1)
Logopedzi
(1)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Powieść amerykańska
(4697)
Kobieta
(4430)
Literatura polska
(4390)
Poezja polska
(3611)
Powieść angielska
(2578)
Język dziecka
(-)
Rodzina
(2184)
Miłość
(1894)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1856)
Przyjaźń
(1819)
Powieść młodzieżowa polska
(1655)
Tajemnica
(1557)
II wojna światowa (1939-1945)
(1507)
Literatura
(1466)
Opowiadanie polskie
(1358)
Żydzi
(1328)
Język polski
(1297)
Relacje międzyludzkie
(1263)
Przedsiębiorstwo
(1231)
Pisarze polscy
(1103)
Śledztwo i dochodzenie
(1075)
Pamiętniki polskie
(1057)
Kultura
(1052)
Życie codzienne
(1019)
Zabójstwo
(988)
Filozofia
(975)
Powieść francuska
(972)
Powieść polska
(947)
Dziecko
(933)
Wojsko
(918)
Dramat polski
(905)
Zarządzanie
(890)
Publicystyka polska
(886)
Polacy za granicą
(874)
Policjanci
(851)
Sztuka
(844)
Magia
(834)
Nastolatki
(832)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(825)
Małżeństwo
(815)
Historia
(803)
Polityka
(783)
Zwierzęta
(760)
Rodzeństwo
(758)
Sekrety rodzinne
(706)
Powieść dziecięca polska
(704)
Dzieci
(694)
Trudne sytuacje życiowe
(677)
Dziewczęta
(674)
Duchowieństwo katolickie
(670)
Wojna 1939-1945 r.
(670)
Dziennikarze
(665)
Władcy
(647)
Powieść młodzieżowa angielska
(626)
Powieść niemiecka
(615)
Turystyka
(608)
Arystokracja
(597)
Środki masowego przekazu
(572)
Osoby zaginione
(568)
Politycy
(565)
Teatr polski
(554)
Wybory życiowe
(553)
Uczucia
(548)
Wychowanie w rodzinie
(545)
Relacja romantyczna
(544)
Młodzież
(543)
Kościół katolicki
(539)
Przestępczość zorganizowana
(534)
Tematy i motywy
(533)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(529)
Polityka międzynarodowa
(529)
Matki i córki
(523)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(523)
Holokaust
(494)
Mniejszości narodowe
(488)
Poezja dziecięca polska
(487)
Uczniowie
(486)
Poszukiwania zaginionych
(472)
Sztuka polska
(472)
Ludzie a zwierzęta
(453)
Wychowanie
(449)
Podróże
(437)
Opowiadanie dziecięce amerykańskie
(436)
Bibliotekarstwo
(430)
Gospodarka
(429)
Powieść rosyjska
(421)
Komunikacja społeczna
(420)
Religia
(418)
Prawo
(414)
Pedagogika
(412)
Aktorzy polscy
(408)
Lekarze
(406)
Szkolnictwo
(405)
Śmierć
(405)
Mężczyzna
(403)
Malarstwo polskie
(401)
Matematyka
(401)
Chrześcijaństwo
(399)
Nauka
(388)
Psy
(387)
Regionalizm
(387)
Temat: czas
2001-
(5)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Kraków (woj. małopolskie)
(2)
Polska
(2)
Gatunek
Opracowanie
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Raport z badań
(3)
Materiały konferencyjne
(2)
Antologia
(1)
Artykuły
(1)
Monografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Językoznawstwo
(9)
Edukacja i pedagogika
(6)
Psychologia
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
10 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Neurologopedia ; T.1)
Znajdujące się tu publikacje mają wymiar teoretyczny i praktyczny stanowią próbę przekazania szerokiej wiedzy na temat wczesnego postępowania terapeutycznego. Terapia, w rozumieniu autorów tekstów, opiera się na mechanizmach neuroplastyczności mózgu, tj. zmiany reprezentacji korowych mózgu na skutek organizowanych przez terapeutę doświadczeń.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 2450-7865 ; nr 974)
Autorka podejmuje znany na gruncie językoznawstwa, psychologii i logopedii problem rozwoju mowy dziecka. Nowością w prezentowanym ujęciu jest pogłębienie wiedzy na temat etiologii opóźnień i zaburzeń artykulacji u dzieci w okresie rozwoju mowy. Wskazanie możliwości wpływu procesu dominacji stronnej w zakresie percepcji słuchowej i wzrokowej oraz ekspresji ruchowej na rozwój systemu fonologicznego i nabywanie sprawności artykulacyjnej jest bardzo interesującym podejściem. Istotne jest również zwrócenie uwagi na wpływ środowiska na kształtowanie się percepcji wzrokowej i słuchowej oraz sfery poznawczej. Celem pracy jest opis realizacji fonemów w dwóch grupach wiekowych dzieci: trzyletnich i pięcioletnich, a także ocena lateralizacji u badanych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Drugie miejsce wydania na podstawie serwisu e-ISBN.
Książka jest wynikiem współpracy różnych specjalistów: głównie logopedów, ale także psychologów, pedagogów specjalnych i lekarzy. Są oni nie tylko badaczami zaburzenia ze spektrum autyzmu, ale także praktykami (diagnostami i terapeutami), którzy na co dzień pracują z dziećmi z zaburzeniami o różnym patomechanizmie. W publikacji opisano dostępne na polskim rynku narzędzia (w tym również autorskie), które można wykorzystywać podczas diagnozowania logopedycznego. Recenzowana praca w sposób kompleksowy porusza problematykę diagnozowania trudności w obszarze komunikacji oraz wspierania rozwoju w tym zakresie u małych dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ang. autism spectrum disorders, ASD). Na polskim rynku wydawniczym problematyka ta jest wciąż reprezentowana w niewielkim, niewystarczającym stopniu. […] Biorąc pod uwagę rolę diagnozy i terapii logopedycznej we wspieraniu osób z ASD, należy tę rozbudowaną, wielowątkową, przygotowaną z dużą erudycją i znajomością rzeczy propozycję wydawniczą powitać z uznaniem i radością. […] Z książki będą mogli skorzystać przede wszystkim logopedzi, ale także wielu innych profesjonalistów pracujących z dziećmi z ASD. Z recenzji prof. dr hab. Ewy Pisuli
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opracowanie jest poświęcone relacjom dzieci w wieku przedszkolnym na temat różnych przejawów życia: świadomości własnej płci i seksualności, wiary w Boga i odniesień do ludzi Kościoła, rozumienia czasu i językowych sposobów jego ujmowania, postrzegania ludzi dorosłych, własnego początku, stanu aktualnego i przyszłości, rywalizacji z innymi dziećmi oraz przejawów dziecięcego myślenia. W wypowiedziach dzieci Autorka szuka odpowiedzi na pytania dotyczące tego, jak i na jakich podstawach kształtuje się wiedza dziecka o nim samym i o świecie, w którym żyje.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 80/81 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nasze dziecko mówi : rozważania o rozwoju mowy dziecka / Józef Porayski-Pomsta. - Wydanie I. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2023. - 317, [2] strony : ilustracje ; 25 cm.
(Logopedia XXI Wieku)
Recenzowana książka stanowi kompendium wiedzy na temat rozwoju mowy dziecka. Autor przedstawia tytułowe zagadnienie na szerokim tle językoznawczym i psychologicznym. Wykorzystuje w swej pracy bogatą literaturę przedmiotu, a także własne doświadczenia w obserwacji języka małych dzieci. Pierwszy z rozdziałów pracy jest poświęcony zagadnieniom ogólnojęzykoznawczym, takim jak istota języka, różnica między językiem a mową, komunikacja językowa, akty mowy, intencjonalność w komunikacji językowej czy funkcje języka. [...] Szeroki problemowo jest następny rozdział, w którym omówiono istotę mówienia w ujęciu fonetyczno-fonologicznym, użycie w komunikacji znaków językowych, swoistość dziecięcych aktów mowy, rozwój zdolności dialogowych i konwersacyjnych w mowie dzieci czy rolę języka otoczenia dziecka w rozwoju mowy dziecka. Najbardziej rozbudowany i bogaty w szczegóły jest rozdział pt. Akwizycja języka, w którym mamy omówione stadia rozwoju mowy dziecka, rozwój systemu składniowego i fleksyjnego, a także słowotwórstwo dziecięce. W ostatnim rozdziale przedstawiona jest mowa dziecka w kontekście społecznym i kulturowym. [...]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. ISSN 2450-7865 ; nr 942)
Celem monografii było ukazanie, w jaki sposób terapia językowa wpływa na całościowe funkcjonowanie dzieci z autyzmem. W osiągnięciu zamierzonego celu pomogło oparcie się na wiedzy neurologopedycznej, językoznawczej oraz psychologicznej oraz zastosowanie metody całościowej, odnoszącej się do naśladowania/powtórzenia rozwoju poznawczego i językowego dziecka zdrowego. Książka skierowana do terapeutów, logopedów, neurologopedów pracujących z dziećmi z autyzmem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 80/81 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Świat w dziecięcych słowach / Halina Zgółkowa. - Poznań : Media Rodzina, 2019. - 351, [1] strona ; 21 cm.
Publikacja ta nawiązuje tytułem do "Świata w dziecięcych słowach" z 1990 - są to jednak inne książki.
Językoznawcza opowieść o współczesnych kilkulatkach postrzeganych w wymiarze używanego przez nich słownictwa. Książka została przygotowana na podstawie bardzo dużego korpusu tekstów – ukazuje dwa i pół miliona słów użytych przez dzieci w różnych sytuacjach komunikacyjnych: w monologach, opowiadaniach, rozmowach między sobą podczas zabawy czy rozmowach z dorosłymi. Książka zawiera słowniczek słów znanych dzieciom na tyle, że posługują się nimi w czynnej, mówionej odmianie swojej polszczyzny. Publikacja nawiązuje do książki pod tym samym tytułem, która ukazała się ponad trzydzieści lat temu, i stanowi znakomity materiał porównawczy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 80/81 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej