Programowanie (informatyka)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(63)
Forma i typ
Książki
(62)
Publikacje fachowe
(39)
Publikacje dydaktyczne
(14)
Poradniki i przewodniki
(5)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Proza
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Druki ulotne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(56)
wypożyczone
(4)
tylko na miejscu
(2)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia dla dorosłych
(56)
Czytelnia naukowa
(3)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży
(4)
Autor
Deutsch Stacia
(2)
Duka Mariusz
(2)
Gutowski Maksymilian
(2)
Górczyński Robert
(2)
Matuk Konrad
(2)
Matulewski Jacek (1972- )
(2)
Moch Wojciech
(2)
Panasiuk Jarosław
(2)
Pilch Piotr
(2)
Rajca Piotr (1970- )
(2)
Rosłan Katarzyna
(2)
Walczak Tomasz
(2)
Ableson W. Frank
(1)
Althoff Cory
(1)
Arnold Tim
(1)
Arundel John
(1)
Aumasson Jean-Philippe
(1)
Banachowski Lech (1948- )
(1)
Baranowski Krzysztof (programista)
(1)
Baranowski Maciej (tłumacz)
(1)
Baszuro Paweł
(1)
Bentley Jon Louis
(1)
Bereza-Jarociński Bogdan
(1)
Borkowska Agnieszka
(1)
Borkowski Paweł (informatyka)
(1)
Borys Szymon
(1)
Brewer Charles
(1)
Brikman Yevgeniy
(1)
Brooks Frederick P
(1)
Chell Dominic
(1)
Chounlamany-Turalska Natalia
(1)
Coldwind Gynvael
(1)
Colley Shaun
(1)
Dickins Rosie
(1)
Diks Krzysztof
(1)
Dobrowolski Patryk
(1)
Domingus Justin
(1)
Dziubak Tomasz
(1)
Dąbkowska-Kowalik Małgorzata
(1)
Erasmus Tyrone
(1)
Essinger James (1957- )
(1)
Farley David (1959- )
(1)
Fenner Mark E
(1)
Freeman Eric (1965- )
(1)
Gee Trisha
(1)
Gonera Paweł
(1)
Haase Chet
(1)
Hausenblas Michael‏
(1)
Holland Eva
(1)
Honig Andrew
(1)
Hubisz Jakub
(1)
Hughes Cameron (1960- )
(1)
Hughes Tracey (1960- )
(1)
Jońca Rafał
(1)
Jurczyk Mateusz (programista)
(1)
Kaczmarek Wojciech (mechanika)
(1)
Kaczmarek Wojciech (nauki techniczne)
(1)
Kanat-Alexander Max
(1)
Kaniewski Damian
(1)
Kelly James Floyd
(1)
Kessin Zachary
(1)
Khan Ovais Mehboob Ahmed
(1)
Kietzman Krzysztof
(1)
King Andy D
(1)
King Chris
(1)
Konarzewska-Gubała Ewa
(1)
Koncewicz-Krzemień Jowita
(1)
Kowalczyk Dorota
(1)
Krocz Krzysztof
(1)
Krzyżanowski Krzysztof (tłumacz)
(1)
Kurp Feliks
(1)
Lott Steven F
(1)
Martin Robert C
(1)
Małachowski Radosław
(1)
McDonald Malcolm
(1)
McLaughlin Michael
(1)
Meryk Radosław
(1)
Minnick Chris
(1)
Mitra Ronnie
(1)
Mizerska Anna
(1)
Monk Simon
(1)
Nadareishvili Irakli
(1)
Nielsen Shaw
(1)
Nowocień Rafał
(1)
Payne Bryson
(1)
Petzold Charles (1953- )
(1)
Pikus Fedor G
(1)
Pirjanowicz Wincenty
(1)
Piwko Łukasz
(1)
Rogulska Magdalena (informatyk)
(1)
Rogulski Mariusz
(1)
Rybiński Kamil
(1)
Rytter Wojciech
(1)
Sacha Krzysztof
(1)
Sala Filip
(1)
Schimanski Stefan
(1)
Seitz Justin
(1)
Sen Robi
(1)
Shephard David (ilustrator)
(1)
Sikorski Michael
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(30)
2010 - 2019
(26)
2000 - 2009
(6)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(54)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(63)
Język
polski
(63)
Odbiorca
Programiści
(20)
Informatycy
(7)
9-13 lat
(6)
Dzieci
(6)
Szkoły wyższe
(5)
Inżynierowie
(3)
6-8 lat
(2)
Rodzice
(2)
Archiekci
(1)
Graficy komputerowi
(1)
Literatura amerykańska
(1)
Menedżerowie
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(3)
Literatura kanadyjska
(1)
Temat
Powieść amerykańska
(4693)
Kobieta
(4463)
Literatura polska
(4398)
Poezja polska
(3610)
Powieść angielska
(2575)
Programowanie (informatyka)
(-)
Rodzina
(2200)
Miłość
(1909)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1856)
Przyjaźń
(1850)
Powieść młodzieżowa polska
(1654)
Tajemnica
(1581)
II wojna światowa (1939-1945)
(1517)
Literatura
(1466)
Opowiadanie polskie
(1358)
Żydzi
(1333)
Język polski
(1297)
Relacje międzyludzkie
(1275)
Przedsiębiorstwo
(1233)
Pisarze polscy
(1105)
Śledztwo i dochodzenie
(1083)
Pamiętniki polskie
(1057)
Kultura
(1054)
Życie codzienne
(1030)
Zabójstwo
(991)
Filozofia
(976)
Powieść francuska
(972)
Powieść polska
(947)
Dziecko
(933)
Wojsko
(919)
Dramat polski
(905)
Zarządzanie
(891)
Publicystyka polska
(885)
Polacy za granicą
(878)
Policjanci
(859)
Nastolatki
(852)
Sztuka
(845)
Magia
(844)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(825)
Małżeństwo
(819)
Historia
(804)
Polityka
(785)
Rodzeństwo
(770)
Zwierzęta
(765)
Sekrety rodzinne
(716)
Powieść dziecięca polska
(704)
Dzieci
(697)
Dziewczęta
(686)
Trudne sytuacje życiowe
(686)
Duchowieństwo katolickie
(671)
Wojna 1939-1945 r.
(670)
Dziennikarze
(669)
Władcy
(657)
Powieść młodzieżowa angielska
(626)
Powieść niemiecka
(615)
Turystyka
(609)
Arystokracja
(603)
Środki masowego przekazu
(572)
Osoby zaginione
(571)
Politycy
(568)
Uczucia
(557)
Wybory życiowe
(556)
Teatr polski
(553)
Relacja romantyczna
(551)
Młodzież
(546)
Wychowanie w rodzinie
(546)
Kościół katolicki
(541)
Przestępczość zorganizowana
(538)
Tematy i motywy
(535)
Matki i córki
(530)
Polityka międzynarodowa
(530)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(529)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(524)
Holokaust
(494)
Uczniowie
(493)
Mniejszości narodowe
(488)
Poezja dziecięca polska
(487)
Uprowadzenie
(479)
Poszukiwania zaginionych
(478)
Sztuka polska
(472)
Ludzie a zwierzęta
(461)
Wychowanie
(449)
Podróże
(443)
Opowiadanie dziecięce amerykańskie
(436)
Bibliotekarstwo
(430)
Gospodarka
(430)
Powieść rosyjska
(421)
Komunikacja społeczna
(420)
Religia
(418)
Prawo
(414)
Pedagogika
(412)
Aktorzy polscy
(407)
Lekarze
(407)
Mężczyzna
(405)
Szkolnictwo
(405)
Śmierć
(405)
Malarstwo polskie
(402)
Matematyka
(401)
Chrześcijaństwo
(399)
Psy
(394)
Regionalizm
(389)
Temat: czas
2001-
(4)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Podręcznik
(32)
Poradnik
(10)
Opracowanie
(3)
Gry komputerowe
(2)
Poradniki
(2)
Powieść
(2)
Przewodnik tematyczny
(2)
Publikacje dla dzieci
(2)
Biografia
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Reportaż
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(50)
Edukacja i pedagogika
(4)
Inżynieria i technika
(2)
Historia
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
63 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Na stronie 4. okładki także nazwa wydawcy oryginału: Pearson Addison-Wesley.
Tytuł oryginału: Modern software engineering : doing what works to build better software faster, 2022.
Poznaj i stosuj zasady nowoczesnej inżynierii oprogramowania: określaj jasne cele i sensownie wybieraj narzędzia organizuj pracę i systemy tak, aby móc oceniać ciągłe postępy zachowuj kontrolę nawet po zwiększeniu złożoności systemu utrzymuj dyscyplinę z zachowaniem właściwej elastyczności ucz się z historii i doświadczenia naucz się oceniać nowe idee rozwoju oprogramowania Przekonaj się, jak dzisiaj najlepsi praktycy projektują oprogramowanie!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe rozwijają się z niezwykłą dynamiką i znajdują coraz więcej różnorodnych zastosowań w niemal wszystkich branżach. Ten spektakularny postęp jest silnie związany z osiągnięciami w świecie sprzętu i oprogramowania. Obecnie do uczenia maszynowego używa się wielu języków programowania, takich jak R, C, C++, Fortran i Go, jednak najpopularniejszym wyborem okazał się Python wraz z jego specjalistycznymi bibliotekami. Znajomość tych bibliotek i narzędzi umożliwia tworzenie systemów uczących się nawet tym osobom, które nie dysponują głęboką wiedzą z dziedziny matematyki. Ta książka jest przeznaczona dla każdego, kto choć trochę zna Pythona i chce nauczyć się uczenia maszynowego. Zagadnienia matematyczne zostały tu zaprezentowane w minimalnym stopniu, za to więcej uwagi poświęcono koncepcjom, na których oparto najważniejsze i najczęściej używane narzędzia oraz techniki uczenia maszynowego. Następnie pokazano praktyczne zasady implementacji uczenia maszynowego z wykorzystaniem najdoskonalszych bibliotek i narzędzi Pythona. Opisano używane dziś komponenty systemów uczących się, w tym techniki klasyfikacji i regresji, a także inżynierię cech, która pozwala przekształcać dane na użyteczną postać. Przeanalizowano liczne algorytmy i najczęściej stosowane techniki uczenia maszynowego. Pokrótce przedstawiono modele grafowe i sieci neuronowe, w tym sieci głębokie, jak również połączenie tych technik z bardziej zaawansowanymi metodami, przydatnymi choćby w pracy na danych graficznych i tekstowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nauka programowania / Eric Freeman ; tłumaczenie Maksymilian Gutowski. - Gliwice : Helion, copyright 2019. - XXXVIII, 578 stron : ilustracje ; 23 cm.
(Rusz głową!)
Na okładce podtytuł: Przewodnik po kodowaniu i myśleniu komputacyjnym.
Na okładce i grzbiecie książki nazwa wydawcy oryginału: O'Reilly.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Androidy : zespół, który stworzył system operacyjny Android / Chet Haase ; przekład: Krzysztof Krzyżanowski. - Gliwice : Helion, copyright 2023. - 392 strony : fotografie, ilustracje, wykresy ; 23 cm.
Na okładce także nazwa wydawcy oryginału: No starch press.
W książce także ISBN oryginału.
Tytuł oryginału: Androids : the team that built the Android operating system, 2022.
Początkowo chcieli napisać oprogramowanie dla cyfrowych aparatów fotograficznych. Niestety (a może na szczęście), inwestorzy nie poznali się na tym pomyśle. Młodzi pasjonaci zajęli się więc o wiele ambitniejszym i trudniejszym projektem - tworzeniem systemu operacyjnego dla telefonów komórkowych. Dziś Androidem zajmuje się ogromny zespół, który powstał z inicjatywy Google'a, a przeróżne urządzenia pracujące pod kontrolą tego systemu liczy się w miliardach. W tej książce znajdziesz fascynującą historię Androida, opowiedzianą przez jej bohaterów. Dowiesz się, skąd się wziął pomysł na system operacyjny dla urządzeń mobilnych, kim byli ludzie, którzy zaczęli nad nim pracę, jak powstawał zespół i jakie trudności trzeba było pokonać, aby móc rzucić wyzwanie branży pełnej dużych graczy o mocnej pozycji. Przekonasz się, że warto ocalić od zapomnienia dzieje sprzed premiery wersji 1.0 Androida i poznasz jego późniejsze ― równie fascynujące ― losy. Przeczytasz tu wypowiedzi najważniejszych dla tego projektu ludzi, dzięki którym możliwe było osiągnięcie oszałamiającego sukcesu Androida. To bardzo ciekawa opowieść, napisana z poczuciem humoru, przystępnym językiem (niezbędne słownictwo specjalistyczne zostało wyjaśnione). W efekcie powstała zajmująca i przyjemna w lekturze książka, którą docenią zarówno osoby interesujące się technologią, jak i pasjonaci niezwykłych historii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce i stronie tytułowej nazwa wydawcy oryginału: O'Reilly.
Mimo że w 2018 roku Kubernetes zyskał reputację standardowego narzędzia do zarządzania kontenerami, wciąż należy traktować tę technologię jako znajdującą się w dość wczesnej fazie rozwoju. Możliwości tej platformy z czasem rosną i stają się coraz ciekawsze. Standardowym działaniem jest uruchamianie klastrów w Kubernetesie, jednak o wiele bardziej interesujące wydaje się samodzielne rozszerzanie tej platformy o własne kontrolery i rozbudowa API Kubernetesa w celu dostosowania do swoich wymagań. W przypadku niektórych złożonych projektów programowanie potrzebnych komponentów jest jedynym racjonalnym rozwiązaniem. To książka przeznaczona dla programistów, którzy chcą maksymalnie wykorzystać możliwości Kubernetesa, również poprzez pisanie własnych zasobów. W praktyczny sposób pokazuje, jak rozwijać natywne, działające w chmurze aplikacje dla Kubernetesa. Wyjaśnia, w jaki sposób działa biblioteka API client-go i jak należy budować zasoby niestandardowe. Znalazło się tu obszerne i szczegółowe omówienie interfejsu programowania i działania platformy Kubernetes, a także pisania stabilnego oprogramowania w języku Go. Nie zabrakło szeregu wskazówek dotyczących samego pisania kodu oraz przeprowadzania testów. Dużo uwagi poświęcono niestandardowym zasobom, kontrolerom, webhookom i niestandardowym serwerom API oraz wzorcom rozszerzania Kubernetesa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce także nazwa wydawcy oryginału: Packt.
Max Kanat-Alexander, odpowiedzialny za dział Code Health w Google, w tym świetnym zbiorze esejów dzieli się mnóstwem trafnych spostrzeżeń dotyczących zasad programowania, złożoności kodu, pracy zespołowej i filozofii projektowania aplikacji. W książce pokazano bardzo różnorodne zagadnienia, od pisania prostego kodu aż po jego debugowanie i pogłębioną analizę. Dowiesz się także, jaka postawa charakteryzuje naprawdę dobrego programistę. Świeżość spojrzenia i znakomity styl autora sprawią, że tę książkę przeczytasz z przyjemnością. Wiedza techniczna i poziom ekspertyzy przyniosły mu status guru kodu, a jego pomysły zainspirują Cię i odświeżą Twoje podejście do wyzwań związanych z byciem deweloperem. Odzyskaj radość ze swojej pracy i zapomnij o porażkach! Ta książka skłoni Cię do przemyśleń: dlaczego prostota i precyzja są najważniejsze w tworzeniu kodu, czym jest mistrzowskie programowanie, jak poradzić sobie ze złożonością oprogramowania, skąd się biorą porażki programistów i jak ich unikać, jak się ma prostota do bezpieczeństwa aplikacji, czym są błędy i jak należy rozumieć debugowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
MonoGame : podstawowe koncepcje grafiki 3D / Damian Kaniewski, Tomasz Dziubak, Jacek Matulewski. - Gliwice : Helion, copyright 2023. - 248 stron : fotografie, ilustracje, portret ; 24 cm.
Poznaj tajniki programowania grafiki 3D we frameworku MonoGame, dzięki któremu powstały takie hity jak Stardew Valley czy Carrion. Monogame jako kontynuator XNA oferuje twórcom gier ogromne perspektywy, swobodę i możliwość dostarczania gier na wszystkie najpopularniejsze systemy operacyjne, łącznie z mobilnymi, pozostając przy tym całkowicie darmowym. Książka adresowana jest do wszystkich zainteresowanych tworzeniem gier i mających przynajmniej podstawową wiedzę o wykorzystywanym w Monogame języku programowania C#. MonoGame. Podstawowe koncepcje grafiki 3D dotyczy programowania grafiki 3D, co oznacza, że do jej tworzenia wykorzystuje się kod, a nie edytor sceny obsługiwany myszką. Autorzy wyczerpująco omówili kluczowe zagadnienia, jak rozdzielenie definiowanie figur i brył, poruszanie nimi na scenie, oświetlenie i cienie, mieszanie kolorów czy odwzorowanie tekstur.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Druk ulotny
W koszyku
(Zagadki Logiczne)
Tytuł oryginału: Beat the game, 2014. Tytuł orginalny serii: Rubik's quest.
Na okładce: Przygoda z programowaniem.
Gra Rycerska misja zabiera Cię w całkiem nowy świat - do wnętrza komputera! Ale staniesz tam w twarzą w twarz nie tylko z rycerzami i smokami... Użyj swojej wiedzy z dziedziny programowania i algorytmów, by zakończyć tę mrożącą krew w żyłach przygodę i sam zdecyduj, jak się potoczy. Zakończ misję i zostań mistrzem komputera!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 793/794 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce nazwa wydawnictwa oryginalnego Packt, na stronie redakcyjnej oryginalny ISBN9781788470049.
Ta książka jest przeznaczona dla programistów .NET, którzy chcą przyspieszyć pracę swoich aplikacji. Opisuje nowe funkcje C# 7 i .NET Core 2.0 oraz ich wpływ na wydajność kodu. Przedstawia takie mechanizmy .NET Core jak proces kompilacji, odzyskiwanie pamięci czy wykorzystywanie wielu rdzeni procesora. Prezentuje koncepcje wielowątkowości i programowania asynchronicznego oraz wyjaśnia znaczenie optymalizacji struktur danych. Omawia też wzorce i najlepsze praktyki projektowania aplikacji w .NET Core, a także zagadnienia bezpieczeństwa i elastyczności oraz architektury mikrousług. Wiedza zawarta w książce pozwoli na pisanie modularnych, skalowalnych, bezpiecznych i niezależnie wdrażanych aplikacji. W tej książce między innymi: nowości w C# 7 i .NET Core 2.0, struktury danych i optymalizacja kodu w C#, zarządzanie pamięcią i zapobieganie wyciekom pamięci, zapewnianie odporności na błędy aplikacji, narzędzia do monitorowania wydajności aplikacji: App Metrics, InfluxDB i Grafana, wytyczne projektowania i dobre praktyki programistyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce i stronie tytułowej logo O'Reilly.
Ten praktyczny przewodnik uczy, jak programować Internet rzeczy (Internet of Things – IoT). Autor i edukator Andy King dzieli złożone problemy programistyczne na instrukcje krok po kroku i pokazuje, jak zaprojektować i zbudować własny kompleksowy system Internetu rzeczy typu full-stack – od urządzenia po chmurę. Ta praktyczna książka przeprowadza czytelników przez proces doboru narzędzi, konfigurowania środowiska programistycznego oraz projektowania i implementacji rozwiązania. Uczy, jak działa typowy ekosystem IoT oraz jak radzić sobie z problemami z integracją, jakie pojawiają się w trakcie implementowania rozwiązań IoT. Ta książka pomoże w rozpoczęciu pracy zarówno studentom, którzy poznają podstawy IoT, jak i menedżerom, którzy znają się nieco na IT i chcą lepiej zrozumieć niuanse technologii IoT, a także programistom rozwijającym własny system inteligentnego domu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Programowanie z Ozobotem : kolorowe kody / Dorota Kowalczyk. - Gliwice : Helion, copyright 2020. - 274, [2] strony : ilustracje ; 24 cm.
Przez zabawę do nauki programowania. Ozobot to niewielki, ale bardzo sprytny robot, którego pokochały dzieci oraz docenili rodzice i nauczyciele informatyki. Ten edukacyjny automat, dwukrotny zdobywca polskiego tytułu Zabawki Roku oraz laureat robotycznych konkursów w USA, ma misję. Każdego chętnego, który ukończył piąty rok życia, gotów jest zabrać w podróż pełną radosnego rysowania, ciekawych problemów do rozwiązania i pracy zespołowej. Ozobot, bawiąc, uczy programowania. Dzieci bowiem komunikują się z nim za pomocą kolorowych kodów ? robot odczytuje je i wykonuje dawane mu polecenia. Nim jednak zajmiemy młodych adeptów informatyki pracą z Ozobotem, musimy go najpierw odpowiednio przygotować. Jak to zrobić? Najlepiej z tą książką! Jej autorka w przystępny sposób tłumaczy zasady komunikacji z robotem, w tym analizowanie i testowanie konkretnych przypadków, które mogą użytkownikowi sprawiać problemy w codziennym użytkowaniu Ozobota. Nie zagłębiając się w zbędne detale, wyjaśnia najważniejsze dla nauczycieli i rodziców kwestie dotyczące budowy tego niedużego robota o wielkich możliwościach. Proponuje także przystosowanie jej do realizacji własnych pomysłów i podpowiada, jak się do tego zabrać.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Java : podręcznik na start / Krzysztof Krocz. - Gliwice : Helion, copyright 2023. - 280 stron : ilustracje ; 24 cm.
Java od lat należy do najpopularniejszych backendowych języków programowania - i do najbardziej rozpowszechnionych języków programowania w ogóle. Zdecydowana większość aplikacji webowych obecnych na rynku konsumenckim i w biznesie powstaje z jej użyciem. Java może się więc okazać świetnym wyborem na początek przygody z programowaniem, a także wtedy, gdy jej nauka ma być pierwszym krokiem na drodze do zmiany zawodowej ścieżki. Java. Podręcznik na start to pozycja idealna dla każdego, kto chce podjąć takie kroki. W przystępny sposób zaznajamia nie tylko z językiem, ale też z podstawowymi koncepcjami stosowanymi podczas programowania - w obrazowy sposób przyrównuje je do sytuacji znanych spoza świata wirtualnego. Autor nie poprzestaje na podstawach i objaśnia także bardziej zaawansowane zagadnienia, dokonuje również przeglądu zmian, jakie w ciągu ostatnich lat zaszły w kolejnych wersjach Javy. Ostatnie rozdziały poświęca bardziej złożonym aspektom korzystania z tego języka programowania, w tym funkcjonowaniu mechanizmów odśmiecania pamięci, maszynie wirtualnej Javy i jej kompilatorom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone (1 egz.)
Książka
W koszyku
Algorytmy : struktury danych i złożoność obliczeniowa / Feliks Kurp. - Gliwice : Helion, copyright 2022. - 126, [2] strony : ilustracje, wykres ; 21 cm.
Algorytmy to skończone ciągi jasno zdefiniowanych czynności, prowadzących do wykonania określonych zadań. Niniejszy podręcznik, skupiony na algorytmach imperatywnych (od łacińskiego słowa imporo – rozkazywać) wprowadza podstawowe pojęcia algorytmiki niezbędne do nauki programowania. Uczy projektowania, zapisywania i analizy poprawności, jak również podstaw szacowania złożoności czasowej i pamięciowej algorytmów. Wraz z książką, którą trzymasz w ręku między innymi: Poznasz szereg ważnych algorytmów, jak wyszukiwanie binarne, sortowanie szybkie, algorytmy klasy dziel i zwyciężaj, algorytmy zachłanne etc. Nauczysz się korzystać ze stosowanych powszechnie w programowaniu struktur danych: tablic, słowników, list wiązanych, stosów, kolejek, drzew binarnych i grafów. Dowiesz się jak praktycznie stosować iterację i rekurencję w programowaniu. Zdobędziesz podstawy języka Java W książce zamieszczono szereg zadań, których rozwiązanie zmusza czytelnika do lepszego zrozumienia i pogłębienia jego umiejętności praktycznych. Książka jest bogato ilustrowana rysunkami poglądowymi i fragmentami kodów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
U góry okładki nazwa wydawcy oryginału: Prentice Hall.
Na stronie redakcyjnej również ISBN oryginału.
W tej książce w sposób jasny i bardzo interesujący przedstawiono uniwersalne zasady architektury oprogramowania wraz z szeregiem wskazówek dotyczących stosowania tych reguł w praktyce. Wyczerpująco zaprezentowano tu dostępne rozwiązania i wyjaśniono, dlaczego są one tak istotne dla sukcesu przedsięwzięcia. Publikacja jest wypełniona bardzo praktycznymi rozwiązaniami problemów, z którymi musi się mierzyć wielu programistów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej