Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(27)
Forma i typ
Książki
(27)
Publikacje naukowe
(17)
Publikacje fachowe
(7)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Poradniki i przewodniki
(4)
Publikacje informacyjne
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(16)
dostępne
(8)
wypożyczone
(4)
Placówka
Wypożyczalnia dla dorosłych
(12)
Czytelnia naukowa
(14)
Zbiory regionalne
(2)
Autor
Siwulska Sylwia
(2)
Zawadzki Aleksander (ekonomia)
(2)
Adamik Anna (1970- )
(1)
Błach Joanna (ekonomia)
(1)
Cendrowska Barbara
(1)
Duda Joanna (organizacja i zarządzanie)
(1)
Fried Jason
(1)
Grabowska Sandra
(1)
Grzegorczyk Wojciech (1956- )
(1)
Hansson David Heinemeier
(1)
Jurkiewicz Tomasz (ekonomia)
(1)
Kanclerz Anna
(1)
Kaźmierczak Jan
(1)
Krzyżanowski Krzysztof
(1)
Kuczera Karol
(1)
Kulawczuk Przemysław (1961- )
(1)
Leach Peter
(1)
Majkut Robert
(1)
Mars Victoria B
(1)
Masiukiewicz Piotr (1951- )
(1)
Metrycki Marek
(1)
Michna Anna
(1)
Miszczak Tomasz
(1)
Miłkowski Grzegorz
(1)
Mućko Przemysław
(1)
Nawojczyk Maria
(1)
Okręglicka Małgorzata
(1)
Orfinger Henryk (1951- )
(1)
Palonka Joanna
(1)
Pańkowska Małgorzata
(1)
Pyrkosz-Pacyna Joanna
(1)
Saniuk Sebastian
(1)
Sokół Aneta
(1)
Sokół Aneta (ekonomia)
(1)
Stawasz Edward
(1)
Steinerowska-Streb Izabella
(1)
Synowiec-Jaje Lidia
(1)
Szczepaniec Marek (1964- )
(1)
Szymańska Kamila (ekonomia)
(1)
Wrońska-Bukalska Elżbieta
(1)
Świadek Arkadiusz
(1)
Żmija Katarzyna
(1)
Żukowski Marcin
(1)
Żylińska Pola
(1)
Żytniewski Mariusz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(13)
2010 - 2019
(14)
Okres powstania dzieła
2001-
(26)
Kraj wydania
Polska
(27)
Język
polski
(27)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(6)
Księgowi
(1)
Menedżerowie produkcji
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Temat
Powieść amerykańska
(4693)
Kobieta
(4475)
Literatura polska
(4398)
Poezja polska
(3610)
Powieść angielska
(2575)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(-)
Rodzina
(2203)
Miłość
(1910)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1856)
Przyjaźń
(1852)
Powieść młodzieżowa polska
(1654)
Tajemnica
(1594)
II wojna światowa (1939-1945)
(1520)
Literatura
(1466)
Opowiadanie polskie
(1358)
Żydzi
(1335)
Język polski
(1297)
Relacje międzyludzkie
(1278)
Przedsiębiorstwo
(1233)
Pisarze polscy
(1105)
Śledztwo i dochodzenie
(1085)
Pamiętniki polskie
(1057)
Kultura
(1054)
Życie codzienne
(1031)
Zabójstwo
(993)
Filozofia
(976)
Powieść francuska
(972)
Powieść polska
(947)
Dziecko
(933)
Wojsko
(919)
Dramat polski
(905)
Zarządzanie
(891)
Publicystyka polska
(885)
Polacy za granicą
(878)
Policjanci
(866)
Nastolatki
(853)
Sztuka
(846)
Magia
(845)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(825)
Małżeństwo
(821)
Historia
(805)
Polityka
(785)
Rodzeństwo
(770)
Zwierzęta
(765)
Sekrety rodzinne
(718)
Powieść dziecięca polska
(704)
Dzieci
(700)
Trudne sytuacje życiowe
(689)
Dziewczęta
(687)
Duchowieństwo katolickie
(671)
Wojna 1939-1945 r.
(670)
Dziennikarze
(669)
Władcy
(660)
Powieść młodzieżowa angielska
(625)
Powieść niemiecka
(615)
Turystyka
(609)
Arystokracja
(604)
Osoby zaginione
(578)
Środki masowego przekazu
(572)
Politycy
(570)
Wybory życiowe
(559)
Uczucia
(557)
Relacja romantyczna
(556)
Teatr polski
(553)
Młodzież
(546)
Wychowanie w rodzinie
(546)
Kościół katolicki
(542)
Przestępczość zorganizowana
(539)
Tematy i motywy
(535)
Matki i córki
(531)
Polityka międzynarodowa
(531)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(529)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(524)
Holokaust
(494)
Uczniowie
(493)
Mniejszości narodowe
(488)
Poezja dziecięca polska
(487)
Poszukiwania zaginionych
(481)
Uprowadzenie
(481)
Sztuka polska
(472)
Ludzie a zwierzęta
(461)
Wychowanie
(449)
Podróże
(443)
Opowiadanie dziecięce amerykańskie
(436)
Bibliotekarstwo
(430)
Gospodarka
(430)
Powieść rosyjska
(421)
Komunikacja społeczna
(420)
Religia
(418)
Prawo
(414)
Pedagogika
(412)
Lekarze
(409)
Mężczyzna
(408)
Aktorzy polscy
(407)
Szkolnictwo
(405)
Śmierć
(405)
Malarstwo polskie
(402)
Matematyka
(401)
Chrześcijaństwo
(400)
Psy
(394)
Seryjni zabójcy
(390)
Temat: czas
2001-
(13)
1989-2000
(3)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(12)
Nowy Sącz (woj. małopolskie ; okolice)
(2)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo łódzkie (1999- )
(1)
Gatunek
Monografia
(7)
Opracowanie
(4)
Raport z badań
(4)
Podręcznik
(3)
Poradnik
(3)
Materiały pomocnicze
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Blog
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(18)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(16)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
27 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Przedsiębiorca wobec współczesnych uwarunkowań i czynników przedsiębiorczości / Robert Majkut. - [Wydanie I]. - [Warszawa] : CeDeWu, copyright 2021. - 382 strony : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Kompleksowe kompendium wiedzy na temat współczesnych uwarunkowań i czynników wpływających na przedsiębiorców i przedsiębiorczość w dobie dynamicznie zmieniającego się otoczenia rynkowego, ze szczególnym uwzględnieniem kwestii zarządzania innowacjami. Analizy teoretyczne i empiryczne prowadzą do określenia działań możliwych do podjęcia w sferze organizacji i zarządzania przedsiębiorstwami. W książce omówiono m.in.: procesy integracji gospodarek, przede wszystkim w wymiarze globalnym zmiany obserwowane na rynku pracy zarówno w liczbie, jak i jakości kapitału ludzkiego zmiany w zachowaniach konsumentów pojawianie się nowych kategorii nabywców z niewystępującymi do tej pory preferencjami postęp w dziedzinie technologii jako nowy czynnik przedsiębiorczości, a także jako determinanta organizacji procesów zachodzących w przedsiębiorstwie i jego otoczeniu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor postawił następującą tezę: problem zatorów płatniczych występuje w wielu krajach Europy i wymaga stałego monitoringu oraz skutecznej i szybkiej dezaktywacji. Zatory w skali gospodarki, ze względu na ich źródła i skalę oddziaływania, wymagają w wielu przypadkach interwencji ze strony państwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej: Monografia jubileuszowa wydana z okazji 25-lecia Wydziału Organizacji i Zarządzania Politechniki Śląskiej w ramach Priorytowego Obszaru Badawczego Politechniki Śląskiej (nr 5: automatyzacja procesów i Przemysł 4.0).
W książce omówiono bariery, szanse, wyzwania i plany sektora mikro- małych i średnich przedsiębiorstw w zakresie digitalizacji oraz pionowej i poziomej integracji procesów bazującej na najnowszych rozwiązaniach technologii cyfrowych – problemy, których priorytet dodatkowo podniosła pandemia COVID-19. Przedstawiono także wyniki rozległych badań empirycznych dotyczących całokształtu kontekstów organizacyjnych wdrażania i rozwijania rozwiązań Przemysłu 4.0 w MMŚP.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niech Cię widzą w sieci! : blog lub serwis branżowy od podstaw / Grzegorz Miłkowski. - Gliwice : Helion, copyright 2020. - 141 strony : ilustracje ; 21 cm.
Dobrze prowadzony content marketing to podstawa efektywnych, a przy tym stosunkowo niskokosztowych działań promujących firmę, jej produkty lub usługi. Zasadniczą ideą przyświecającą marketingowi treści jest dzielenie się wiedzą - regularne publikowanie informacji atrakcyjnych dla odbiorcy. Przy czym mianem odbiorcy w przypadku content marketingu określa się potencjalnego klienta z założeniem, że skoro chętnie i regularnie korzysta z udostępnianych przez firmę informacji, to w pewnym momencie skorzysta także z jej oferty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Poradnik dla zainteresowanych uruchomieniem i prowadzeniem działalności gospodarczej. Omówiono w nim wszystkie czynności, jakie należy wykonać, by prawidłowo przygotować dokumenty potrzebne do uruchomienia przedsiębiorstwa w poszczególnych urzędach. Każdy etap procedury rejestracyjnej został zaprezentowany zgodnie z obowiązującym ustawodawstwem i obowiązującymi normami. W książce zawarto odpowiedzi na następujące pytania: · Jaki rodzaj działalności wybrać, by nowo tworzona firma w przyszłości przynosiła korzyści, a nie straty? · Jakie czynności należy wykonać, by założyć własną firmę, oraz gdzie szukać ważnych informacji? · Jakie druki i jak należy wypełnić, by dokonać rejestracji firmy? · Jakie terminy obowiązują przyszłego przedsiębiorcę, który zakłada działalność gospodarczą? · Do jakich instytucji należy się zwrócić, aby uruchomić własną firmę?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podstawą do powstania tej publikacji stała się próba odpowiedzi na pytania: czy pandemia to nietypowy kryzys, a jeśli tak, to jak go badać? Czy to doświadczenie wnosi coś nowego do naszej wiedzy teoretycznej? Czy pomaga w tym spojrzenie na kryzys z różnych perspektyw? Książkę podzielono na dwie części: teoretyczną i empiryczną. W części teoretycznej autorki przedstawiły kategorie analityczne oraz koncepcje, które okazały się najbardziej nośne w badaniach, to jest konceptualizację kryzysu w przedsiębiorczości, poczucie niepewności w sytuacjach kryzysowych i odporność na nie, czyli rezyliencję. Część empiryczna obejmuje spojrzenie na kryzys ekonomiczny wywołany pandemią przez pryzmat gospodarki globalnej, ale także z punktu widzenia Polski i samych doświadczających go przedsiębiorców. W ostatnim rozdziale znajduje się opis badania, które autorki przeprowadziły wśród małych i mikroprzedsiębiorców w czasie pierwszego lockdownu oraz po upływie trzech miesięcy, gdy część obostrzeń została zniesiona.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 33 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Praca Naukowa)
Zasadniczą inspiracją autorów do podjęcia rozważań na temat wirtualizacji była różnorodność interpretacji tej koncepcji, a celem − przedstawienie rozwiązań organizacyjno-technicznych z nią związanych. W naukach o zarządzaniu wirtualizacja jest rozumiana jako przenoszenie części lub całości działań biznesowych przedsiębiorstw do sieci komputerowych, tzn. do internetu. Wirtualizacja jest kojarzona z zastosowaniem do mediów społecznościowych i przekształceniem prowadzonej działalności biznesowej wywołanym zderzeniem funkcjonowania przedsiębiorstwa z wirtualnym środowiskiem. Wyróżniające cechy tego środowiska – szybkość, interaktywność i multimedialność − determinują znaczące zmiany w sposobie funkcjonowania przedsiębiorstw na rynku oraz ich komunikacji z rynkiem, w tym z klientami. Poszczególne rozdziały monografii obejmują dyskusje oraz przedstawiają wyniki badań dotyczące wirtualizacji i udostępniania na żądanie zasobów informatycznych dla wspomagania zarządzania rozszerzonych przedsiębiorstw (tzn. prowadzących działalność off-line i w sieci internet) powiązanych interorganizacyjnymi łańcuchami współpracy. Nowoczesność podejmowanej problematyki skłoniła autorów do przeprowadzenia badań systematyzujących nt. aktualnego stanu wiedzy w tym obszarze oraz wskazania, jak rozwiązania wirtualizacji zasobów i przetwarzania w chmurze (cloud computing) mogą oddziaływać na rozwój systemów informatycznych zarządzania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. R-65 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Trzecia edycja katalogi przezentuje zarówno sądeckich gigantów, jak i mniejsze rodzinne firmy - ich historię i drogę do sukcesu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. R-65 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie)
Tematem przewodnim monografii jest elastyczność mikro i małych polskich przedsiębiorstw opisana z punktu widzenia jej relacji z finansowaniem zewnętrznym z udziałem środków publicznych. Rozważania koncentrują się na kwestii identyfikacji, czynnikach, analizie oraz ocenie wpływu finansowania zewnętrznego na elastyczność firm. Przyjęto założenie, iż finansowanie zewnętrzne z udziałem środków publicznych, przez swój sformalizowany charakter oraz rygorystyczny harmonogram prac, wpływa na elastyczność mikro i małych przedsiębiorstw. W publikacji została podjęta próba całościowego spojrzenia na ważną dla współczesnego zarządzania mikro i małymi przedsiębiorstwami kwestię elastyczności działania rozpatrywaną w kontekście przedsiębiorczości i zarządzania okazjami oraz cech posiadanych zasobów, w tym finansowych. Dostęp i pełne wykorzystanie zasobów finansowych, większa dyspozycja i kontrolowanie w wysokim stopniu mogą przyczynić się do wzrostu elastyczności przedsiębiorstwa i w efekcie pełniejszego wykorzystania okazji rynkowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Monografia obejmuje kluczowe zagadnienia z zakresu finansów behawioralnych przedsiębiorstw, takie jak: racjonalność zachowań, heurystyki, mentalne księgowanie, osobowość przedsiębiorcza, nastawienie do ryzyka, motywy podejmowania działalności, emocje, nadmierna pewność siebie, efekt naśladownictwa, efekt utopionych kosztów. Jest pierwszym w Polsce zwartym, kompleksowym opracowaniem na temat wpływu czynników ekonomicznych, demograficznych, psychologicznych i społecznych na decyzje gospodarcze i wyniki finansowe przedsiębiorstw. Zawiera przegląd światowych publikacji oraz wyniki wieloletnich badań empirycznych (w tym eksperymentów behawioralnych) przeprowadzonych na próbach obejmujących łącznie ponad 11 tys. polskich przedsiębiorców. Wyniki badań mogą znaleźć szereg praktycznych zastosowań czytelnik dowie się, jak unikać błędów w biznesie oraz jak podejmować optymalne decyzje.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Innowacyjność przedsiębiorstw sektora MSP w świetle rozwoju obszarów wiejskich / Katarzyna Żmija. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2022. - 407, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Monografia odnosząca się do innowacyjności przedsiębiorstw MSP na obszarach wiejskich z powodzeniem wypełnia lukę, która istnieje w tym zakresie w literaturze krajowej. Zawiera ona oryginalny wkład badawczy i istotnie wzbogaca wiedzę ekonomiczną na temat tego ważnego współcześnie zjawiska, które jest jedną z głównych sił napędowych rozwoju gospodarczego, zarówno w Polsce, jak i na świecie. Na podkreślenie zasługuje ogromny zakres i rzetelność wykonanych badań, wspartych solidnym i bogatym przeglądem literatury przedmiotu. Formułowane oceny i wnioski inspirują do dalszych przemyśleń oraz dyskusji. Rozprawę uznaję przeto za bardzo udane przedsięwzięcie naukowe, umiejętnie łączące szerokie wątki teoretyczne z bogatą analizą empiryczną. (z recenzji prof. dr hab. Anny Matuszczak, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 33 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Świat, w którym pewna jest tylko zmiana Social media - Facebook, Instagram, Twitter, YouTube i inne tego typu byty - są już z nami tak długo, że niemal wszyscy zdążyliśmy się do nich przyzwyczaić i uznać je za zwykły element naszej codzienności. Wszyscy, a więc także przedsiębiorcy. Wydawałoby się więc, że każdy z nas potrafi z nich w większym lub mniejszym stopniu korzystać do celów prywatnych i zawodowych, że rozumiemy zasady ich działania, znamy ich możliwości i ograniczenia, szanse i zagrożenia, jakie ze sobą niosą. Autor tej książki, ekspert w dziedzinie social mediów, wykładowca akademicki i doradca biznesowy, raz za razem przekonuje się, że jednak niekoniecznie tak jest. Nie tylko "zwykli", prywatni użytkownicy, ale także wielu pracowników działów marketingu i PR mniejszych i większych przedsiębiorstw wciąż nie porusza się swobodnie w zaułkach rozległego świata mediów społecznościowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej