Model biznesowy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(13)
Forma i typ
Książki
(13)
Publikacje naukowe
(11)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Publikacje fachowe
(4)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(7)
tylko na miejscu
(5)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia dla dorosłych
(9)
Czytelnia naukowa
(5)
Autor
Adamik Anna (1970- )
(1)
Bober Tomasz
(1)
Bolibok Piotr
(1)
Brojakowska-Trząska Magdalena
(1)
Fried Jason
(1)
Galloway Scott (1964- )
(1)
Grabowska Sandra
(1)
Hansson David Heinemeier
(1)
Hołodnik Daria
(1)
Kanclerz Anna
(1)
Karwowski Mariusz
(1)
Kasprzak-Czelej Anna
(1)
Komańda Marcin
(1)
Kozielski Robert (1968- )
(1)
Kubiak Jolanta
(1)
Lewandowska Adrianna
(1)
Mardosz Agata
(1)
Matuszewska Agata
(1)
Potwora Dorota
(1)
Potwora Witold
(1)
Saniuk Sebastian
(1)
Szromek Adam R
(1)
Zinczuk Bartłomiej
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(13)
Kraj wydania
Polska
(13)
Język
polski
(13)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(5)
Menedżerowie
(3)
Przedsiębiorcy
(2)
Finansiści
(1)
Menedżerowie produkcji
(1)
Nauczyciele szkół średnich
(1)
Specjaliści ds. marketingu
(1)
Temat
Powieść amerykańska
(4693)
Kobieta
(4456)
Literatura polska
(4392)
Poezja polska
(3611)
Powieść angielska
(2575)
Model biznesowy
(-)
Rodzina
(2191)
Miłość
(1904)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1856)
Przyjaźń
(1837)
Powieść młodzieżowa polska
(1654)
Tajemnica
(1576)
II wojna światowa (1939-1945)
(1516)
Literatura
(1466)
Opowiadanie polskie
(1358)
Żydzi
(1333)
Język polski
(1297)
Relacje międzyludzkie
(1275)
Przedsiębiorstwo
(1232)
Pisarze polscy
(1105)
Śledztwo i dochodzenie
(1077)
Pamiętniki polskie
(1057)
Kultura
(1053)
Życie codzienne
(1030)
Zabójstwo
(990)
Filozofia
(976)
Powieść francuska
(972)
Powieść polska
(947)
Dziecko
(933)
Wojsko
(919)
Dramat polski
(905)
Zarządzanie
(891)
Publicystyka polska
(885)
Polacy za granicą
(877)
Policjanci
(859)
Nastolatki
(846)
Sztuka
(844)
Magia
(839)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(825)
Małżeństwo
(818)
Historia
(803)
Polityka
(784)
Rodzeństwo
(766)
Zwierzęta
(760)
Sekrety rodzinne
(713)
Powieść dziecięca polska
(704)
Dzieci
(697)
Trudne sytuacje życiowe
(684)
Dziewczęta
(682)
Duchowieństwo katolickie
(671)
Wojna 1939-1945 r.
(670)
Dziennikarze
(668)
Władcy
(657)
Powieść młodzieżowa angielska
(626)
Powieść niemiecka
(615)
Turystyka
(609)
Arystokracja
(602)
Środki masowego przekazu
(572)
Osoby zaginione
(570)
Politycy
(568)
Wybory życiowe
(555)
Teatr polski
(553)
Uczucia
(552)
Relacja romantyczna
(549)
Wychowanie w rodzinie
(546)
Młodzież
(545)
Kościół katolicki
(541)
Przestępczość zorganizowana
(537)
Tematy i motywy
(534)
Polityka międzynarodowa
(530)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(529)
Matki i córki
(528)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(524)
Holokaust
(494)
Mniejszości narodowe
(488)
Uczniowie
(488)
Poezja dziecięca polska
(487)
Poszukiwania zaginionych
(477)
Sztuka polska
(472)
Ludzie a zwierzęta
(455)
Wychowanie
(449)
Podróże
(440)
Opowiadanie dziecięce amerykańskie
(436)
Bibliotekarstwo
(430)
Gospodarka
(430)
Powieść rosyjska
(421)
Komunikacja społeczna
(420)
Religia
(418)
Prawo
(414)
Pedagogika
(412)
Aktorzy polscy
(407)
Lekarze
(407)
Mężczyzna
(405)
Szkolnictwo
(405)
Śmierć
(405)
Malarstwo polskie
(401)
Matematyka
(401)
Chrześcijaństwo
(399)
Regionalizm
(389)
Nauka
(388)
Psy
(388)
Temat: czas
2001-
(9)
1901-2000
(4)
1989-2000
(3)
Temat: miejsce
Polska
(7)
Ziemia lubuska
(1)
Gatunek
Monografia
(5)
Opracowanie
(5)
Case study (studium przypadku)
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Podręcznik
(1)
Poradnik
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(10)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(4)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Rolnictwo i leśnictwo
(1)
13 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Przemysł 4.0 : Ryszard Knosala poleca)
Smart World to specyficzne środowisko działania, które obejmuje swoimi wyrafinowanymi wymaganiami techniczno-technologicznymi, środowiskowymi, społecznymi i organizacyjnymi różne podmioty, systemy i rzeczy, w tym obiekty fizyczne, usługi cybernetyczne, świadomych społecznie i środowiskowo ludzi oraz sposób ich myślenia kognitywnego. Wiąże się ono z rosnącym zorientowaniem na tworzenie i wdrażanie takich proaktywnych i innowacyjnych rozwiązań technologicznych, które będą kształtowały coraz to lepsze jakościowo, a przy tym bardziej humanitarne i zrównoważone środowiskowo warunki funkcjonowania społecznego i gospodarczego. W Smart World hiperprzestrzeń ta staje się podstawową architekturą systemu skutecznych działań rynkowych. W związku z tym dynamiczny rozwój technologiczny oraz rozwiązania wdrażane w nowoczesnych przedsiębiorstwach skutkują zmianą paradygmatów zarządzania i potrzebą budowy nowych modeli biznesu. Nowoczesne modele biznesu powinny dążyć do zachowania równowagi między rozwojem inteligentnej technologii a poprawą jakości życia i uznawanymi wartościami w poszczególnych społeczeństwach. Celem książki jest podjęcie próby identyfikacji, charakterystyki i usystematyzowania elementów koncepcji Smart World, a także przedstawienie kluczowych dla współczesnych organizacji uwarunkowań skutecznego funkcjonowania w jej środowisku, które determinują architekturę nowoczesnych modeli biznesu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65 (1 egz.)
Książka
W koszyku
E-biznes : modele i tendencje / Tomasz Bober. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe Scholar, 2021. - 111, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
W swej pracy autor wyczerpująco przedstawia istotę e-biznesu, jego rodzaje, formy oraz modele. Szczególną uwagę zwraca na rolę promocji w sieci, która pomaga w utrzymaniu przewagi konkurencyjnej. Podjęta przez autora jest niezwykle ważna dla gospodarki i społeczeństwa. Główne atuty książki to: spójna i logiczna konstrukcja, wartościowe połączenie rozważań teoretycznych i praktycznych dotyczących e-biznesu, dobre osadzenie w literaturze przedmiotu, ciekawe studia przypadków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Rozprawy i Studia / Uniwersytet Szczeciński, ISSN 0860-2751 ; t. (1362) 1288)
Celem monografii jest przedstawienie ogólnego zarysu problematyki funkcjonowania przedsiębiorstw w procesie internacjonalizacji działalności, ze wskazaniem na grupy zagadnień istotnych z punktu widzenia rozwoju przedsiębiorstw na zagranicznych rynkach. Podjęto zatem próbę pewnego uporządkowania problematyki procesu umiędzynarodowienia działalności przedsiębiorstw, z jednoczesnym wskazaniem na zagadnienia współcześnie istotne, jak: otoczenie internacjonalizowanych przedsiębiorstw, miejsce form internacjonalizacji wstrategiach działalności zagranicznej, przedsiębiorczość międzynarodowa, uwarunkowania międzynarodowej konkurencyjności, wpływ dystansu psychicznego między krajem rodzimym (wyjściowym) a krajem zagranicznej intensyfikacji działalności na możliwości internacjonalizacyjne, problematyka finansów międzynarodowych ze wskazaniem na instrumenty i narzędzia finansowania międzynarodowej działalności przedsiębiorstw czy ryzyko finansowe i instrumenty jego minimalizacji. W monografii uwzględniono jednocześnie specyfikę mniejszych przedsiębiorstw, wskazując na elementy istotne z punktu widzenia ich funkcjonowania i rozwoju na arenie międzynarodowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rework / Jason Fried & David Heinemeier Hansson ; przekład: Anna Kanclerz. - Gliwice : Onepress Power, copyright 2023. - 303, [1] strona : ilustracje ; 21 cm.
Na początek zapomnij o przestarzałym, klasycznym modelu zakładania firmy. Nie trać czasu na pisanie biznesplanu, poznawanie konkurencji, szukanie inwestorów itd. We współczesnym świecie zmiany zachodzą w takim tempie, że kiedy wykonasz całą tę mrówczą pracę, Twoje cenne dane będą już nieaktualne.Jedyne, co musisz zrobić, to przestać gadać i wziąć się do roboty! Przeczytaj tę książkę i zacznij swój biznes już dziś, na nowych warunkach. Przekonaj się, jak można efektywnie pracować i ściągnąć na siebie uwagę otoczenia bez konieczności wydawania wielkiej kasy. Już wkrótce będziesz w stanie konkurować z wielkimi przedsiębiorstwami — bez marnowania dużych środków na marketing czy reklamę — i zdołasz odnieść sukces bez przygotowywania finansowych prognoz i pięcioletnich planów.Dla kogo jest ta książka? Dla Ciebie! Jej wartość docenią szczególnie przedsiębiorcy z krwi i kości, właściciele małych firm, osoby, które nie cierpią swojej etatowej pracy, ofiary restrukturyzacji oraz artyści, którzy nie chcą już więcej głodować. Nie trać czasu, to najlepszy moment na start!Jason Fried i David Heinemeier Hansson są założycielami pionierskiej firmy 37singals, która działa w branży komputerowej i której produktów używają miliony osób na całym świecie. Informacje o niej ukazały się w takich czasopismach, jak „Time”, „Newsweek” czy „Wired”. Autorzy wspólnie z pozostałymi pracownikami firmy prowadzą również niezwykle popularny blog Singal vs. Noise.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone (1 egz.)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Fouŕ : wielka czwórka : ukryte DNA: Amazon, Apple, Facebook i Google / Scott Galloway ; przełożyła Jolanta Kubiak. - Wydanie I poprawione (dodruk). - Poznań : Dom Wydawniczy Rebis, 2024. - 367, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 22 cm.
Tytuł oryginału: The Fouŕ : the hidden DNA of Amazon, Apple, Facebook, and Google.
Amazon, Apple, Facebook i Google to najbardziej wpływowe firmy na świecie. Prawie każdy uważa, że wie, jak osiągnęły taką pozycję. Prawie każdy się myli. Scott Galloway zadaje fundamentalne pytania: jak wielka czwórka infiltruje nasze życie, że nie sposób jej pominąć ani zbojkotować? Dlaczego rynek i ludzie wybaczają jej grzechy, które pogrążyłyby inne firmy? I czy ktokolwiek jest w stanie się jej przeciwstawić? Ujawnia skrzętnie skrywane strategie wielkiej czwórki i to, jak sprawnie manipuluje ona naszymi podstawowymi potrzebami emocjonalnymi. Pokazuje też, jak wykorzystać wiedzę o niej we własnej drodze na szczyt, bo bez względu na to, czy chce się być dla wielkiej czwórki konkurencją, partnerem w biznesie czy tylko żyć w zdominowanym przez nią świecie, trzeba ją zrozumieć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach)
Niniejsza praca stanowi niepodjętą w Polsce do tej pory próbę opisania działalności podmiotów z branży fitness, łączącą problematykę modeli biznesu z wykorzystaniem mediów społecznościowych dla potrzeb prowadzonej działalności. Kluczowym aspektem wykorzystywania tych mediów jest kształtowanie krajobrazu informacyjnego, który podlega m.in. współdzieleniu zasobów informacyjnych, ale jednocześnie może być dostosowany do celów prowadzonej działalności gospodarczej. Praca ta koncentruje się również na podmiocie świadczącym usługi w branży fitness, jakim jest trener. Ta perspektywa dotycząca formy podmiotu świadczącego usługi również jest unikalna, gdyż większość opracowań branżowych, nie mówiąc już o pracach naukowych, dotyczy przede wszystkim klubów fitness, a trenerzy w tych klubach są zazwyczaj rozpatrywani jedynie jako czynnik wpływający na poziom obsługi klienta...
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Strategiczna logika firm rodzinnych : model BELIEFS / Adrianna Lewandowska ; Instytut Biznesu Rodzinnego. - Wydanie I. - Warszawa : PWN, copyright 2020. - 494, [2] strony : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Istota firmy rodzinnej polega na połączeniu dwóch systemów - rodziny i biznesu. Spoiwem tych elementów jest nie tylko kapitał, lecz więź osób należących do jednej rodziny w układzie pokoleniowym. Wyznacza to sposób funkcjonowania podmiotu gospodarczego, determinuje cele, wpływa na kulturę̨ organizacyjną i strategie działania Równocześnie nakładanie się systemów rodzinnego i firmowego prowadzi do wzajemnego nasilania relacji pomiędzy tymi systemami. Badania potwierdzają, że efektywność firmy rodzinnej nie może być analizowana i oceniana bez analizy systemu rodzinnego. Firmy rodzinne są skłonne do wielkich ofiar, nawet do przetrwania długookresowego załamania, aby tylko oszczędzić firmę i społeczność wokół niej. Potwierdza to istnienie innej logiki niż tylko w wymiarze ekonomicznym. Firma rodzinna stała się modelem dla wszystkich firm. Powodem tego zainteresowania jest fakt, że dzisiejsza firma, bardziej niż kiedykolwiek (…), zbudowana jest w oparciu o budulec, z którego zbudowane są również same rodziny. Podejście to uwypukliło się w obliczu kryzysu gospodarczego ostatnich lat, który pokazał, że przedsiębiorstwa rodzinne mają wysokie kompetencje do przetrwania w trudnych warunkach gospodarczych i radzą sobie lepiej niż firmy nierodzinne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Innowacje a strategie marketingowe przedsiębiorstw / Dorota Potwora, Witold Potwora. - [Wydanie pierwsze]. - [Warszawa] : Difin, copyright 2020. - 390 stron : fotografie, ilustracje, wykresy ; 23 cm.
Publikacja przedstawia z jednej strony rolę doskonalenia technologicznego, z drugiej - umiejętne dostosowanie do warunków rynkowych. Zaletą monografii jest m.in. unikalność - na tle dotychczasowego dorobku - przykładów, które wykorzystano do udowodnienia tez, postawionych we wstępie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka prezentuje koncepcję zrównoważonego modelu biznesu przedsiębiorstwa uzdrowiskowego prowadzącego działalność turystyczno-leczniczą w zgodzie z celami zrównoważonego rozwoju. Elementem integrującym proponowane wartości w zrównoważonym modelu biznesu jest Propozycja Wartości Zrównoważonej. W toku prowadzonych badań Autor dokonuje przeglądu zrównoważonych działań w wybranych przedsiębiorstwach uzdrowiskowych, a także diagnozuje działalność tych zakładów w okresie pandemii COVID-19 oraz wskazuje poszerzenie działań zrównoważonych o prewencyjną rolę tych zakładów w okresie zagrożenia epidemicznego. Książka zawiera przykłady schematów zrównoważonego modelu biznesu oraz modeli biznesu z krytycznym profilem działalności, uruchamianym w okresie kryzysu. Do książki dołączono schematy wspomagające konstrukcję własnych modeli biznesu turystycznego oraz opisano aplikację do generowania modeli biznesu przedsiębiorstwa uzdrowiskowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
„[Monografia] poświęcona jest zmianom modeli biznesu przedsiębiorstw w obliczu narastającej niepewności i zróżnicowania współczesnej gospodarki. Zagadnienie to jest niezwykle istotne […]. [Zostały tu] zaprezentowane wyniki autorskich badań, które z różnej perspektywy analizują problem zmian modeli biznesu, począwszy od zidentyfikowania czynników determinujących zmiany modeli (badania literaturowe), przez opis zmian modeli biznesu przedsiębiorstw finansowych (badania literaturowe i badania jakościowe – przegląd raportów rocznych), po charakterystykę raportowania modeli biznesu przedsiębiorstw niefinansowych (badania literaturowe i badania jakościowe – przegląd raportów rocznych). Tym samym monografia stanowi aktualne kompendium wiedzy na temat skali i zakresu zmian modeli biznesu współczesnych polskich przedsiębiorstw sektora niefinansowego i finansowego w obliczu między innymi takich wyzwań, jak COVID-19, wojna na Ukrainie, cyfryzacja, ochrona środowiska czy wymogi regulacyjne (np. polityka makroostrożnościowa czy raportowanie ESG).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej